Web Analytics Made Easy - Statcounter

افغانستان کشوری هم مرز و همسایه با جمهوری اسلامی ایران است که مردمانش با ایرانیان اشتراکات زیادی دارند.

پیوند مردم ایران و افغانستان آنچنان عمیق است که نام شهدای افغانستانی در تاریخ دفاع مقدس دیده می‌شود.

حالا نمایشگاه عکس از قندهار تا شرهانی برای گرامیداشت یاد شهدای افغانستانی در بیرجند در حال برگزاری است و در این نمایشگاه با برادر شهید احسان اسماعیلی که از شهدای افغانستانی است هم کلام شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفتخر به حضور برادرم در جنگ هستم

برادر شهید احسان اسماعیلی گفت: برای ما موجب افتخار است که برادرمان در راهی قدم گذاشته است که سربلندی و عزت نتیجه آن بوده است.

او گفت: برادرم مقلد امام خمینی (ره) بود و بنا به فرمایش امام راحل، برادرم عازم جبهه شد و در ۲۲ فروردین سال ۶۲ در منطقه شرهانی به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید

نمایشگاه عکس از قندهار تا شرهانی در بیرجند گشایش یافت

برادر شهید افغانستانی گفت: انگیزه برادرم برای حضور در جنگ، کمک برای پیروزی ایران بود، زیرا اگر جمهوری اسلامی ایران در جنگ شکست می‌خورد، اسلام ناب نیز نابود می‌شد و اثری از آن باقی نمی‌ماند.

او گفت: پایبندی به اعتقادات و لزوم دفاع از دین انگیزه‌ای شد تا برادرم در جنگ شرکت کند و ما نیز از او حمایت کنیم.

علاقه به ایران و اسلام، انگیزه جوانان افغانستانی

کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: حضور جوانان افغانستانی در جنگ نشان دهنده علاقه زیاد آن‌ها به ایران و اسلام بوده است.

او گفت: این علاقه به حدی بوده است که آن‌ها بدون داشتن مدرک هویتی در جنگ‌ها شرکت می‌کردند و در مبارزه حق علیه باطل شرکت داشته اند.

کریمیان گفت: نمایشگاه عکس از ۲۴ فروردین به مدت سه روز در محل نگارخانه سینما بهمن بر پا و ۴۶ اثر منتخب از ۴۰۰ عکس آرشیوی موجود از خاطرات جهادی حزب الله قندهار افغانستان در آن به نمایش گذاشته شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: این عکس‌ها برای اولین بار بعد از سی سال به نمایش گذاشته شده است و نمایان گر اتحاد ملت ایران و افغانستان در هشت سال دفاع مقدس تا به امروز است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهدای افغانستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد (فیلم)



منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعجب ایرج طهماسب از واکنش محمد بحرانی با آهنگ بندری (فیلم) کلیپی از رقص دسته جمعی محسن کیایی، محمد بحرانی، محسن شریفیان (فیلم) شوخی سام درخشانی و محمد بحرانی با عقد آریایی و عروسی بهرام رادان و رضا گلزار (فیلم)

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای لشگر فاطمیون در قم
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • سازمان توسعه تجارت سیاستگذار صنعت نمایشگاهی یا حامی یک سایت نمایشگاهی
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد (فیلم)
  • خاطره بامزه آقا رشید از حرم امام رضا (ع) (فیلم)
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات