Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@23:55:00 GMT

موارد ابتلا به کرونا در جهان به ۵۰۰ میلیون نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۳۸۳۷

موارد ابتلا به کرونا در جهان به ۵۰۰ میلیون نفر رسید

از آنجایی که تعداد موارد شناخته شده کووید۱۹ در سراسر جهان به ۵۰۰ میلیون نفر رسید، کارشناسان بهداشت خواستار افزایش آزمایش، واکسیناسیون و ردیابی مبتلایان شدند.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، در سال جاری تاکنون افزایش شدیدی در موارد شناخته شده کووید ۱۹ وجود داشته است، که از ۳۰۰ میلیون در اوایل ژانویه به ۴۰۰ میلیون در اوایل فوریه و نیم میلیارد در حال حاضر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بسیاری از کشورها آزمایش‌های رسمی را کاهش داده اند، بنابراین تعداد واقعی عفونت‌ها تقریباً به طور قطع بسیار بیشتر است.

«علی مقداد»، اپیدمیولوژیست از دانشگاه واشنگتن، گفت: «کاهش آزمایش‌های رسمی خطرناک است زیرا اگر آزمایش نکنید، نمی‌دانید به چه سویه‌ای مبتلا هستید.»

مقامات سازمان بهداشت جهانی اخیراً از کشورهای آفریقایی خواستند آزمایش و ردیابی مبتلایان را تقویت کنند و تاکید کردند برخی از کشورهای قاره آمریکا باید واکسیناسیون و آزمایش را افزایش دهند.

چنین هشدارهایی باعث نشده است که بسیاری از کشورها در طی دو ماه از زمانی که تعداد مبتلایان در جهان از مرز ۴۰۰ میلیون نفر گذشته است، اقدامات احتیاطی خود را به طور کامل متوقف کنند.

اما هرگونه بازگشت به حالت عادی با گسترش سریع زیرسویه اومیکرون موسوم به BA.۲، تهدید می‌شود.

محققان گزارش دادند که تعداد موارد جدید گزارش شده در سراسر جهان در هر روز حدود ۳۲ درصد کمتر از دو هفته پیش است و به طور میانگین در هفته گذشته حدود ۱.۱ میلیون مورد در روز گزارش شده است. و تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نسبت به دو هفته قبل ۲۳ درصد کمتر است و به طور میانگین در هفته گذشته ۳۸۰۰ نفر در روز در سراسر جهان جان خود را از دست داده اند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت ویروس کرونا کووید ۱۹ واکسن کرونا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

 به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۳۰ نفر مخالفت کردند.
 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش­ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها­ درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس