Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی تخم‌مرغ برای حمایت از مرغداران این استان در شرایط کنونی ضروری است.

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین موسوی‌نژاد افزود: آخرین نرخ مصوب تخم‌مرغ در آبان‌ماه سال گذشته اعلام شد، در حالیکه از آن زمان تاکنون هزینه‌های تولید تخم مرغ افزایش زیادی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل کاهش تقاضا در پی گرمای هوا و ایام ماه رمضان، لازم است دولت از تولیدکنندگان در این بخش با خرید تضمینی تخم‌مرغ حمایت کند.

وی با بیان‌اینکه تنها دو قلم ذرت و کنجاله سویای مورد نیاز  از سوی دولت با ارز دولتی تامین می‌شود، ادامه داد: این میزان ۵۰ درصد از هزینه‌ها و نیازهای مرغداران مرغ تخمگذار را تامین می‌کند و دیگر نیازها یا با ارز آزاد و یا بر اساس نرخ تورم روز پرداخت می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی اظهار کرد: امسال به تبع افزایش هزینه‌ها از جمله نرخ حقوق و دستمزد،   قیمت تمام شده تولید تخم مرغ بیش از ۲۲ هزار تومان در هرکیلوگرم است که در صورت برداشته‌شدن ارز دولتی نیز این تفاوت بسیار بالا خواهد رفت.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: به روزرسانی نرخ مصوب تخم‌مرغ با توجه به گرانی هزینه‌ها در سالجاری یکی از مطالبات جدی تولیدکنندگان در استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی تولیدکنندگان تخم مرغ در استان نهایت همکاری را در جهت تامین نیاز مردم داشته‌اند و انتظار داریم در شرایط کنونی که شاهد کاهش مصرف هستیم، دولت و شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه خود را انجام دهند و با خرید تخم مرغ مازاد بر نیاز از تولیدکنندگان حمایت لازم را داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۱۲ هزار ریال  کمتر از قیمت مصوب به فروش می‌رود که خسارت فراوانی را به تولیدکنندگان تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این لازم است مجوز صادرات تخم‌مرغ به کشورهای دیگر را هم مسوولان مورد توجه قرار دهند.

روزانه ۴۰۰ تن تخم‌مرغ  در خراسان رضوی تولید می‌شود که مازاد بر نیاز استان است و نیمی از آن به سایر استانهای کشور ارسال می‌شود.

هم اکنون ۲۶۰ واحد مرغ‌تخم‌گذار با ظرفیت ۱۱ میلیون قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خرید تضمینی تخم مرغ خراسان رضوی مرغ تخم تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی