Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مطالبه گری دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج با شهردار مرکز استان برگزار شد و دانشجویان مطالبات خود را در خصوص موضوعات مختلف مانند ساماندهی به جمعه بازار و افزایش سرانه فضای سبز مطرح کردند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، نشست مطالبه گری دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج با شهردار مرکز استان برگزار شد تا مقدم پاسخگوی مطالبات دانشجویان این دانشگاه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده بسیج دانشجویی در این نشست گفت: بیش از ۹۰۰ کسبه در جمعه بازار فعالیت دارند از طرفی نقل و انتقال آن‌ها به مکانی دیگر مطرح شده، هر چند ساماندهی آن مطرح بود این موضوعات به کلافی سردرگم در خصوص جمعه بازار تبدیل شده است و پیشنهاد بر بازسازی مکان جمعه بازار، ایمن سازی برق جمعه بازار، جلوگیری از افزایش حجم جمعه بازار و ضمن حفظ کرامت آن‌ها موضوع جمعه بازار تعیین و تکلیف شود.

ثنایی مهر به توسعه نیافتگی در زیرساخت‌ها و مسائل عمرانی در شهر یاسوج پرداخت و گفت: طرح جامع ترافیکی، پل جامع بشار، کمربندی زیرتل، کارخانه بازیافت زباله، از جمله زیرساخت‌ها تحقق نیافته است از طرفی عدم توانایی در تکمیل بودجه سبب انتقاد مسئولان استانی شده است.

نماینده پیام نور یاسوج و دانشجوی دکتری دانشگاه علوم تحقیقات تهران، گفت: مقدم را باید از دو وجه حقیقی و حقوقی باگ بررسی کرد از بعد حقیقی، در زمانی که برخی مسئولان مردم را محرم و نامحرم می‌دانند، اما شما در بین دانشجویان حضور پیدا کردید و از بعد حقیقی شما انسانی متین و آرامی هستید و‌هیچگاه از دایره ادب خارج نشدید.

یوسفی با بیان اینکه در سال ۹۶ شما دو جمله کلیدی داشتید و اشاره کردید شهرداری ۷۷ میلیارد بدهی دارد امروز چه مقدار بدهی دارد، گفت: ورودی از یک طرف به سمت زندان و از سوی دیگر میدان میوه و تره بار است و وضعیت مناسبی در ورودی‌ها مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه المان شهری نظیر بز کوهی، سبد میوه در تلخسرو، رنگ آمیزی در دیوار‌ها و تندیس سردار سلیمانی را احداث کردید، گفت: ساختن مجسمه طاوس زیبا است، اما سنخیتی با شهر ندارد.

یوسفی با انتقاد از عدم زمان مناسب سازی شهری در ۵ فروردین ماه اشاره کرد و گفت: سرویس‌های بهداشتی یا خراب است یا بر درب آن‌ها قفل قرار دارد، سرانه فضای سبز شهری از گذشته تا امروز با بی عدالتی مواجه است.

وی افزود: طرح تعریض خیابان جمهوری مغفول مانده، اما اقدامی خوبی که صورت گرفت استفاده از مدیریت بانوان در حوزه شهرداری یک اقدام مناسب بود.

یوسفی در پایان به دلایل تاخیر در بهره برداری از کارخانه بازیافت زباله اشاره کرد و خواستار توضیحات شهردار در این خصوص شد.

نماینده دانشگاه یاسوج سامانه شفافیت در شهر یاسوج برای مشارکت مردمی ضروری دانست و در شهر‌های اصفهان، کرمان وجود دارد و این سامانه در شهر یاسوج وجود ندارد، گفت: برنامه کافی برای ترافیک شهر یاسوج وجود نداشته است و برنامه‌های ابلاغ شده اجرایی نشده است، از طرفی عدم تحقق پارکینگ ها، مشکلات ایستگاه‌های اتوبوس، سامانه پایش تصویری از جمله موضوعاتی است که محقق نشده است

صادقی با بیان اینکه در سال گذشته هزینه‌های برای مجسمه فلزی برگزار شد، اما این مجسمه‌ها در پارکینگ‌ها خاک می‌خورد، گفت: در مادوان و بلهزار پارک وجود ندارد در این راستا توضیح دهید.

شهردار با بیان اینکه در آموزه‌ها وجود دارد که باید حقوق کارگر قبل از خشک شدن عرق وی باید پرداخت شود، گفت: در مصاحبه سال ۹۶ و ۹۷ با ۱۸ ماه حقوق عقب افتاده مواجه بودیم که در سال ۹۸ بخشی از این مطالبات واریز شد و در سال‌های بعدی مقوله کرونا درآمد‌های شهری را با چالش کرد و بخش فضای سبز و شرکت‌های حمل و نقل در آمد آن‌ها با مشکل مواجه شد و در ده سال گذشته هزینه پسماند در ماده ۷ قانون پسماند مشارکتی کافی وجود نداشته است.

مقدم به عدم دریافت سه ماه حقوق پاکبانان، معاونان و شهردار اشاره کرد و اینکه برای حقوق آن‌ها دغدغه وجود دارد، گفت: تنها دوره‌ای است که یک مترمربع از اراضی شهرداری به فروش نرفته است این دوره بود.

وی به عدم اخراج هیچکدام از نیرو‌های پرسنل خدمات شهرداری اشاره کرد و گفت: تا این لحظه شخص شهرداری هیچ کارگری را اخراج نداشته است، اما در شهرداری کمیته انضباطی با حضور نمانیده کارگران وجود دارد.

شهرداری با بیان اینکه راننده کامیونی از ۶ صبح تا ۵ بامداد روز بعد ادمین ۱۲ گروه مجازی بود، گفت: چنین فردی جایگاهی در شهرداری ندارد.

وی جمعه بازار را حلبی آباد که امنیت جانی و شغلی ندارد و بی تدبیری دوره گذشتگان است، گفت: ۱۵ مغازه جمعه بازار دچار حریق شد و در عرض سه دقیقه خاموش شد.

شهردار به ساخت بازارچه نو در سال ۹۷ و پیشنهاد قیمتی در آن برای جایگزینی جمعه بازار فعلی اشاره کرد و گفت: تکلیف به ساماندهی جمعه بازار وجود دارد و مسئولان برای یک تصمیم نهایی در حال تدبیر هستند.

وی مطالبات پیمانکار چهارم بشار را ۱۵ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: پروژه چهارم بشار چهل روز کاری برای تردد نیاز دارد، اما پیمانکار تا مطالبات خود را دریافت نکند کار خود را شروع نمی‌کند.

شهردار به حمایت از سرمایه گذار برای کارخانه بازیافت زباله اشاره کرد و اینکه در شرایط حاضر این کارخانه منتظر تکمیل برق است، گفت: آیا دهیار و شهردار مادوان اجازه کار برای پارکینگ دانشگاه را می‌دهد باید گفت خیر، زیرا محدوده خدمات تا پل مهریان است.

وی به همکاری با ریاست دانشگاه آزاد برای پارکینگ این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اتوبوس‌های دانشگاه کهنه و مستهلک بود که ۱۳ دستگاه خریداری و ۵ دستگاه دیگر بازسازی شد که در حال خدمت به شهروندان است.

مقدم به طرح جامع ابشار و پارک جنگلی اشاره کرد و اینکه مصوب شده و باید از ظرفیت سرمایه‌گذار در این راستا استفاده کرد و گفت: امروز اگر اسمی از سرمایه گذار برده می‌شود با حساب و کتاب است.

وی افزود: تنها دوره‌ای بوده است که شهرداری برای پروژه هایش تک فامیلی نبوده است.

مقدم بحث الحاق از مادوان تا سرابتاوه اشاره کرد و اینکه شهردار یاسوج از آن استقبال کرد و اینکه توزیع عادلانه خدمت انجام گیرد، گفت: دو سمپوزیوم ملی برگزار شد در حوزه دیوار نگاری به حوزه هنری معرفی شد تا هنرمندان اقدام به نقش در دیواره‌های شهر داشتند.

وی با بیان اینکه یاسوج پایتخت طبیعت است و باید از همه المان‌های شهری ایران استفاده کرد و گفت: در حوزه المان‌ها هزینه‌های میلیاردی نشد، اما در حوزه فرهنگ باید هزینه داشت.

مقدم سامانه پایش تصویری را در شهر یاسوج فعال دانست و اینکه ۵۳ نقطه شهر یاسوج به سامانه پایش تصویری از طریق سرمایه گذار با ارایه تضمین‌ها نصب می‌شود، گفت: پارکینگ هفت تیر ساختمان اوقاف است و آماده شده و با ظرفیت ۳۳۰ خودرو در حال تکمیل است.

نماینده انجمن اسلامی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در دوره اول شهرداری شما تغییر خاصی را مشاهده نکردیم، گفت: اقدام شهرداران پیشین برای راه اندازی جمعه بازار سبب ارتزاق ۹۰۰ کسبه شده است.

آزاد با انتقاد از اینکه پروژه‌های ورزشی برای جوانان در نظرگرفته نشده است تا جوانان اوقاتی مفرحی را سپری کنند، گفت: تکمیل پروژه‌های عمرانی شهر یاسوج با رکود مواجه است.

امیر نژاد نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه استاندار ۷۰ میلیارد تومان به شهرداری پرداخت داشت و این هزینه کجا صرف شده است، گفت: سهم زنان از فضای سبز چه اندازه است و آیا یک پارک کافی است

شهردار در ادامه پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: منکر تیم شهرداری یاسوج و قلعه عقاب‌ها در شهر یاسوج نیستیم، اما باید از تخلفاتی در فوتبال صحبت کرد و اجحافی که در شهر یاسوج شد باید از ان‌ها سوال کرد، در این راستا قرارداد‌های سوری و در زیرزمین‌ها این قرار داد‌ها تنظیم شد تا امروز بنده بعد از انحلال این تیم همچنان برای آن از هزینه شهرداری مجبور به پرداخت باشیم.

وی توجه به روشنایی در سطح معابر را وظیفه اداره برق دانست و گفت: من اعتقاد به فوتبال دارم، اما در ۴ سال با قرارداد‌های نگین و توافقات جهت دار ما را با ۳۵۰۰ پرونده در مراجع قضایی مواجه کردند.

مقدم با بیان اینکه طرح تفضیلی مربوط به راه و شهرسازی است و بعد از اصلاحاتی و تصویب آن شهرداری مجری آن است، گفت: مدیریت شهری مجموعه از استانداری، شورا و شهرداری است که همه در رشد آن دخیل هستند

وی افزود: ما می‌خواهیم زیرساخت‌هایی را در شهر اجرا کنیم که ریلی برای شهرداران بعدی باشد.

مقدم به ۳۶۰ چشمه سرویس بهداشتی در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: ساختمان‌های نیمه کاره مالکان حقیقی و حقوقی دارد و دستگاه‌های اجرایی اگر ساختمان‌های دستگاه‌های به آن‌ها تذکر می‌دهیم.

مقدم گفت: پیگیر الحاق حاشیه شهر یاسوج به شهر خواهیم بود، اما حل مشکلات آن در یک شب نخواهد بود.

شهردار با بیان اینکه شهرداری هیچ مطالبه‌ای از بهزیستی ندارد که بخواهیم با پرداخت مطالبات حقوق معوقه کارگران پرداخت کنیم، گفت: ۸۵ درصد حفاری‌ها مربوط به آب و فاضلاب است و ما اجازه حفاری نمی‌دهیم، اما با آوردن نامه و تذکرات اقدام به حفاری و ایجاد مشکل برای خیابان می‌کنند که از متولیان می‌خواهیم با درنظر گرفتن اعتبارات برای اب و فاضلاب تا این حفاری‌ها را ترمیم کنند.

شهردار یاسوج گفت: مجتمع جدید امن و ایمن برای شهروندان جمعه بازار یاسوج است.

وی افزود: ابلاغ اعتبار از سوی استاندار صحت ندارد و احتمالا اشتباه به سمع و نظر مسئولان رسانند و مجموع ۱۳ میلیارد تومان برای شهرداری در نظرگرفته شده که بخشی از آن قرص و بخشی دیگر اوراق بهادار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی کهگیلویه بویر احمد دانشگاه آزاد یاسوج شهردار یاسوج اشاره کرد و گفت دانشگاه آزاد شهر یاسوج جمعه بازار برگزار شد فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مساله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس گفته برخی از کارشناسان فعال این است، تعداد معاملات بیش از هر چیز وابسته به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری و به‌ویژه نرخ ارز بود، با افزایش قیمت دلار حجم معاملات مسکن افزایش می‌یافت و با افزایش حجم معاملات مسکن نهایتاً قیمت‌ها در بازار املاک و مستغلات روند صعودی به خود می‌گرفت.

روند معاملات در سال ۱۴۰۲، متفاوت از همیشه شکل گرفت؛ زیرا در بسیاری از ماه‌های سال ۱۴۰۲ تعداد معاملات رسمی کمتر از ۲۰۰۰ یا بعضاً کمتر از ۱۰۰۰ معامله در ماه بود. حتی افزایش قیمت دلار در ماه های پایانی سال نتوانست تکانه جدی در حجم معاملات ایجاد کند.

کاهش قدرت خرید مسکن و افزایش مداوم قیمت‌ها در صنعت ساختمان موجب تعمیق رکود در بازار شده است.

یک آپارتمان ۸۲ متری دوخوابه در منطقه ۱۹ محله «خانی‌آباد نو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۳ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۸۲) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در همین منطقه در محله «عبدل‌آباد» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه خواهید بود.

قیمت رهن واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)

متراژ ساختمان

قیمت اجاره (تومان)

قیمت رهن (تومان)

اسفندیاری - بوستان ۶۳ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۶۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۸۲ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۸۰ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۸۰ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۸۲ ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک شریعتی ۸۵ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6092329 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان