Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@16:10:38 GMT

کاهش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۴۲۶۵

کاهش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی

به گزارش «تابناک»، مصطفی دارایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا قیمت برخی صیفی جات مانند گوجه فرنگی و سیب زمینی که هفته گذشته افزایش یافته بود کاهشی شد یا خیر؟ گفت: با کامیون‌داران مذاکره کردیم و ۱۰ درصد به کرایه آنها اضافه و مشکلات مرتفع شد. با کشاورزان نیز در مورد قیمت گوجه فرنگی صحبت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار شد که کشاورزان ۵۰ درصد محصولاتشان را داخل کشور عرضه و ۵۰ درصد را صادر کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر میوه و صیفی جات ما به کشورهای عراق، افغانستان، روسیه، عمان و قطر صادرات می‌شود. این محصولات را از مرز پاوه، مریوان، بانه و قصرشیرین صادر می‌کنیم. چون محصولات لب مرز قیمتش بالاتر از داخل بود کشاورزان راغب بودند بارشان را صادر کنند. البته حق آنها هم بود چون سال گذشته ضرر بسیاری کردند. به همین جهت به آنها پیشنهاد دادیم که نصف محصولات در داخل عرضه شود و برای صادرات نصف دیگر به آنها کمک خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد:چون صادرات کار کشاورز نیست به همین جهت به آنها بسته بندی و بار چینی و اقدامات لازم برای صادرات را آموزش دادیم.

وی در پایان گفت:خوشبختانه کامیون‌داران و کشاورزان همراه شدند و همه در کنار هم برای رفع مشکلات قرار گرفتیم. همین همراهی باعث شد که در گوجه فرنگی و سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار افت قیمت ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان داشته باشیم؛ به طوری که در روزهای گذشته در میدان مرکزی گوجه فرنگی از ۹۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان به صورت عمده فروش رفت و قیمت سیب زمینی کهنه ۶۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان و سیب زمینی نو نیز ۹۰۰۰ تا ۱۱ هزار تومان شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز سیزدهم رمضان اتحادیه بارفروشان گوجه فرنگی سیب زمینی ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز سیزدهم رمضان سیب زمینی گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از دپوی سیب زمینی در انبارها خبر داد و گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، کشاورزان سیب زمینی کار بدلیل مازاد تولید با زیان روبرو هستند.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های کارگری، حمل و نقل، بذر، دنباله بندها و ... قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان است، درحالیکه کشاورزان در فروش با زیان ۵ تا ۶ هزارتومانی روبرو هستند.

نیازی سرانه مصرف سیب زمینی را ۴۵ تا ۴۶ کیلو اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی بدون احتساب صنایع مورد نیاز است.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، گفت: بنابر آمار بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر شد چراکه صادرات سیب زمینی مازاد تنها راهکار تنظیم بازار و جلوگیری از زیان کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی