Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که واشنگتن تلاش خواهد کرد که به سریعترین حالت ممکن به ارسال تسلیحات به اوکراین بپردازد.

وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، افزود: «بسته اخیر کمک‌های امنیتی، با مشاورت با اوکراینی‌ها به خصوص با توجه به نیازهایشان در دونباس تصمیم گیری شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کربی ادامه داد: «ارسال سامانه‌های ضد موشکی استینگر بیشتر به اوکراین را بعید نمی‌دانیم».

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «عقب نشینی نیروهای روسیه از کی‌یف و از شمال اوکراین، نمی‌تواند این عقیده را ایجاد کند که تهدید علیه کی‌یف از بین رفته است».

وی تاکید کرد: «هر گونه تهدید بالقوه هسته‌ای را بسیار جدی می گیریم».

این در حالی است که «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز پنجشنبه تصریح کرد که هنوز شواهدی از  تغییر وضعیت استقرار یا آرایش‌ نظامی نیروها و تجهیزات روسیه در جهت آماده‌باش هسته‌ای چند ماه پیش این کشور مشاهده نشده است.

ویلیام برنز، با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای گفت: «مشخصاً ما در این مورد بسیار نگران هستیم. با توجه به سرخورده شدن احتمالی [ولادیمیر] پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) و سران روسیه و با توجه به شکست‌هایی که آنها در سطح نظامی متحمل شده‌اند هیچ‌ کدام از ما نمی‌توانیم احتمال توسل به سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را سرسری بگیریم.»

او با وجود این در ادامه گفت: «با آنکه ما شاهد لفاظی‌هایی از جانب کرملین بوده‌ایم و آنها [گفته‌اند که] سطح آماده‌باش هسته‌ای را افزایش می‌دهند، ما هنوز شاهد نشانه‌های عملی در خصوص تغییر نوع استقرار یا آرایش‌های نظامی، از نوعی که بتواند آن نگرانی‌ها را افزایش دهد، نبوده‌ایم.»/فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: پنتاگون اوکراین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد که اسپانیا به‌زودی موشک‌های سامانه «پاتریوت» را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

وزیر دفاع اسپانیا این اظهارات را در نشست مجازی گروه موسوم به «گروه رامشتاین» بیان کرد که متشکل از حامیان غربی اوکراین است.

در بیانیه وزارت دفاع اسپانیا ادعا شده که در چهار روز آینده تعداد نامشخصی مهمات برای سامانه «پاتریوت»، سامانه پدافندی ساخت آمریکا به اوکراین ارسال خواهد کرد. وزیر دفاع اسپانیا چیزی درباره تحویل سامانه‌های پدافندی پاتریوت به اوکراین اشاره نکرد.

پیش از این روزنامه اسپانیایی El Pais گزارش داده بود که مادرید به دلیل فشارهای زیاد اتحادیه اروپا و ناتو، موشک های پاتریوت را به اوکراین عرضه خواهد کرد. به گفته این رسانه، اسپانیا تنها با سه باتری پاتریوت کار می کند و حدود 50 موشک "ذخیره جنگی" برای آنها نگه می دارد.

کد خبر 6090069

دیگر خبرها

  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان