Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو پارلمان اتحادیه اروپا از آلمان در سفر به کابل تاکید کرد تا زمانیکه طالبان حقوق مردم افغانستان را رعایت نکند، دولت آن‌ها برسمیت شناخته نخواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «هانا نیومن» عضو پارلمان اتحادیه اروپا از آلمان در سفر به کابل به خبرنگاران گفت که این اتحادیه تا زمانیکه دولت سرپرست طالبان حقوق مردم افغانستان را رعایت نکند، آن‌ها را برسمیت نخواهد شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیومن گفت: «ما اینجا در کابل هستیم، نمایندگی کوچکی داریم که برای افرادی مانند من زمینه سفر به افغانستان را مساعد می‌سازد تا وضعیت را ببینیم. به نظر من این برای تعامل خوب است، اما وقت آن نرسیده که آن‌ها به رسمیت شناخته شوند و تا زمانیکه طالبان حقوق افغانها را رعایت نکنند ما نیز طالبان را برسمیت نمی‌شناسیم.»

وی همچنین از طالبان خواست تا اجازه تحصیل دختران در سطوح بالاتر از کلاس ششم را بدهد.

روسیه: دادن اعتبارنامه به دیپلمات طالبان به رسمیت شناختن آن‌ها نیستحقانی در دیدار با نماینده پوتین: فرصت به‌رسمیت شناختن طالبان فراهم شده استطالبان: سازمان ملل در برسمیت شناختن دولت و برداشتن تحریم‌ها کمک کندترکیه: بسیاری مشکلات افغانستان بدون رسمیت یافتن دولت حل نمی‌شود

پیش از این نیز مقامات آمریکایی و اروپایی همواره تاکید کرده‌اند که برسمیت شناختن دولت طالبان بر 5 اصل رعایت حقوق بشر، ایجاد یک دولت فراگیر برخاسته از مذاکرات، دسترسی مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه، فراهم سازی زمینه خروج امن افغان‌هایی که خواستار ترک این کشور هستند و عدم تهدید از خاک افغانستان مشروط است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان پارلمان اروپا طالبان اخبار افغانستان پارلمان اروپا رسمیت شناختن طالبان حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد