Web Analytics Made Easy - Statcounter

چگینی گفت: با توجه به مأموریت شورا بحث محله محوری در دستور کار قرار دارد که طراحی پروژه‌هایی به‌خصوص در بافت‌های فرسوده و مناطق کم برخوردار مدنظر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی چگینی رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص برنامه‌های عمرانی حوزه مدیریت شهری در سال جدید گفت: پروژه‌های شهری به سه قسمت پروژه‌های بزرگ و روتین، کوچک‌مقیاس و محلی تقسیم می‌شوند که برای هر بخش برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: اقداماتی مثل جدول‌گذاری، آسفالت معابر، لکه‌گیری و تعمیراتی که در حوزه وظایف شهرداری است ازجمله پروژه‌های کوچک‌مقیاس شهری هستند که همچون سال گذشته انجام خواهد گرفت.   چگینی در رابطه با پروژه‌های محلی نیز تصریح کرد: با توجه به مأموریت شورا بحث محله محوری در دستور کار قرار دارد و این یعنی ما فقط توسعه را در مناطق خاص شهر نداشته باشیم لذا با نیازسنجی و شناسایی کمبودها در محلات به این حوزه ورود خواهیم کرد تا با عملیاتی کردن پروژه‌ها خواسته‌های شهروندان را در حد امکان برطرف کنیم.   رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اراک افزود: طراحی پروژه‌هایی به‌خصوص در بافت‌های فرسوده و مناطق کم برخوردار مثل کوی امام علی (ع)، کوی سجادیه (ع)، کوی ولیعصر (عج) و منطقه رودکی و خیابان شهدا مدنظر است که برای هرکدام یک پروژه متوسط از نظر اعتبار ریالی تعریف و عملیاتی خواهد شد.   وی ادامه داد: پروژه‌های مثل تقاطع میدان امام حسین (ع) و میدان امام خمینی (ره) نیز جزو پروژه‌های بزرگ شهری هستند که بودجه سنگینی نیاز دارند و به‌جز این‌ها ۴۰ پروژه دیگر هم داریم که درصدد هستیم در اولویت‌های کاری قرار گیرد و اعتبارت عمرانی در سال ۱۴۰۱ صرف ساخت‌وساز در این زمینه‌ها شود.   چگینی در پایان خاطرنشان کرد: البته نواقص طرح جامع یکی از مشکلات توسعه شهر اراک است که به‌شدت پیگیر اصلاح آن و عملیاتی شدن یک طرح مناسب با در نظرگرفتن پیوست های فرهنگی و اجتماعی در کنار مسائل کالبدی هستیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است

ایسنا/لرستان نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است.

سید عزیزالله میربراتی در جلسه شهرداران و شورای شهر با استاندار لرستان که در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: در اصل قانون اساسی در رابطه با شوراها صحبت شده که این اهمیت کار آنها را می‌رساند.

وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت مسئله عمده شهرهای کوچک است، افزود: شهرهای کوچک به مانند شهرهای بزرگ دیده شوند.

میربراتی یکی از معضلات استان را نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها عنوان کرد و یادآور شد: انتظار داریم کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک را ببینند و این در حالیست که کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک دیده شود.

وی بیان کرد: ارزش افزوده شهرداری‌ها در شهرهای کوچک ناچیز است که ضرورت دارد این مهم مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها یکی از معضلات استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک