Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج یکی از معضلات بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد که سال های سال است استان با آن دست و پنجه نرم می کند معضل بی نظمی در دریافت ها و پرداخت های مطالبات بین دستگاه های دولتی و همچنین میان مردم و دستگاه های دولتی و خدمات رسان است.

این وضعیت به جایی رسیده که بنا به اعلام برخی دستگاه های خدمات رسان میزان بدهی ها و یا همان میزان مطالبات دستگاه از سایرین گاه تا رقم 200 میلیارد تومان هم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در سال های گذشته عزمی در استان برای جلوگیری از روند بی نظمی های کنونی در پرداخت ها و دریافت ها وجود نداشته و تنها در یک دوره مدیریت اکبر نیکزاد استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد و رئیس کنونی بنیاد مسکن کشور جلساتی برای رفع این مشکل برگزار شد که با رفتن نیکزاد از استان آن هم تا حدود زیادی منتج به نتیجه نشد.

این آمار بدهی ها به مرزی رسیده که دستگاه های خدمات رسان را به مرز ورشکستگی رسانده و اگر تدبیری برای آن نشود معلوم نیست که در چند سال آینده چه وضعیتی گریبانگیر استان خواهد شد.

مشکل تا جایی پیش رفته که بعضا دستگاه های خدمات رسان ناتوان در اجرای پروژه های جدید هستند و برای استانی که زیرساخت های آن ناقص بوده امری بسیار خسارت بار به شمار می رود.

در یک قلم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد طی گزارشی در خصوص میزان مطالبات از دستگاه های اجرایی و همچنین مطالبات از مردم و مشترکین خانگی چنین گفته و مشترکین بدهکار خود در این استان را ۱۸۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: ۴۴ درصد مطالبات معادل ۸۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به دستگاه‌های اداری با عنوان تعرفه عمومی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشترکین خانگی با ۳۸ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان درصدی معادل ۲۱ درصد بدهی های این شرکت را بخود اختصاص داده اند.

معتمدی‌زاده، میزان بدهی مشترکین تجاری به شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد را ۳۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان معادل ۱۷ درصد مطالبات این شرکت از مشترکین خود برشمرد.

وی گفت: مشترکین صنعتی  در این استان ۱۵ درصد بدهی ها معادل ۲۶ میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان را بخود اختصاص داده اند و مابقی مطالبات این شرکت مربوط به تعرفه کشاورزی با کمترین مبلغ و درصد بدهی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشترکین برق شهرستان بویراحمد با ۷۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۴۱ درصد بدهی ها بیشترین مطالبات این شرکت را دارند، خاطرنشان کرد: مشترکین برق در شهرستان گچساران ۲۹ درصد معادل ۵۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را از آنِ خود کرده‌اند.

معتمدی‌زاده گفت: مشترکین برق در شهرستان کهگیلویه با ۱۳ درصد بدهی ها معادل ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در رتبه سوم مشترکین بدهکار به شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد قراردارند و مشترکین برق شهرستان دنا با ۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان با شش درصد بدهی ها در جایگاه چهارم بدهی ها است.

وی میزان بدهی مشترکین برق شهرستان چرام را هفت میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان با چهار درصد بدهی ذکر و یادآورشد: در شهرستان باشت هم مشترکین برق مبلغی به میزان شش میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان با ۴ درصد بدهی‌ها بدهکار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  مشترکین برق در شهرستان بهمئی هم با پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و با سه درصد بدهی ها در جایگاه هفتم بدهکاران برق استان قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد یاسوج مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد دستگاه های خدمات رسان میلیون تومان درصد بدهی ها مشترکین برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان

یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز به مناسبت روز شوراها میزبان مدیریت ارشد استان و شهری بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت _ به مناسبت روز شوراها میزبان مدیریت ارشد استان و شهری بود؛ محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت روز شوراها، اظهار کرد: با اهل تقوا و پرهیزکار مشورت کنید و با متقین مشورت کنید که آن‌ها کسانی هستند که آخرت را بر دنیا ترجیح می‌دهند و کارهای شما را بر امور خویش مقدم می‌دارند.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: مشورت کنید، اراده کنید و به نتیجه خوبی برسید.

استاندار فارس با بیان اینکه کسانی که منتخب مردم هستند در شورای اسلامی شهر شیراز وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی باید شکر این مسئولیت را با حل مشکلات مطالبات مردم بپردازند.

ایمانیه ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اولویت‌ها را در نظر بگیرند و تقسیم‌بندی وظایف را بر اساس حل مشکلات مردم در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه اکثر مشکلات مردم موضوع معیشت است، تصریح کرد: رفع مشکلات معیشتی تنها وظیفه چند نهاد نیست و سایر نهادها از جمله شورا بر حسب توان در این موضوع مهم و مردمی وظیفه دارند.

استاندار فارس تاکید کرد: اختلاف سلیقه زیر چتر اصیل تفکرات انقلاب اسلامی باعث برکت می‌شود.

ایمانیه از اعلام آمادگی خود برای کلید زدن شورای راهبردی مدیریت شهری در شهر شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان خبر داد.

لطف اله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز همچنین در این مراسم با تبریک روز شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و قدردانی از تلاش و خدمات آن‌ها در خدمت‌رسانی به مردم، تصریح کرد: طی مدت باقیمانده از عمر شورا باید خدمت رسانی صادقانه به مردم شهید پرور شهر شیراز سر لوحه کار باشد.

مدیریت واحد و یکپارچه شهری ایجاد شود

در ادامه این مراسم همچنین محمد حسن اسدی شهردار کلان شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: امروزه به دلیل حضور شوراها در شهر و روستا شاهد پیشرفت مناطق هستیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر شیراز در جایگاهی قرار دارد که به دنبال مسائل سیاسی نیست بلکه به‌دنبال رفع مسائل و مشکلات و خدمت‌رسانی مطلوب و شایسته به مردم هستند.

شهردار شیراز از پنج برابر شدن بودجه شهرداری شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر خبر داد و اضافه کرد: اگر دولت می‌خواهد از تصدی‌گری به حاکمیت برسد باید مدیریت واحد و یکپارچه شهری را تشکیل بدهد.

اسدی تصریح کرد: نقش شوراها در پیشبرد امور شهری بسیار با اهمیت است و هرچه به سمت تقویت شوراها برویم رضایت مردم افزایش می‌یابد.

خاطر نشان می‌شود، در ادامه یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اصلاح مصوبه اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت را با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال برگزار کند.

مصوبه دیگر شورای اسلامی شهر شیراز ارسالی از کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا بود و به تصویب رسید. در ماده واحده این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد موضوع استفاده از ظرفیت‌های مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه سرمایه گذاری را بررسی و گزارش اقدامات را هر شش ماه یک بار به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه نماید.

در این جلسه همچنین لایحه شهرداری شیراز در خصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ارسالی از کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک و شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا، بررسی شد و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری مکلف شد هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفاً جهت کاربری مسکونی به میزان ده درصد (۱۰%) برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر بیست سال تخفیف دهد.

در تبصره ۱ این طرح آمده است؛ معافیت‌های فوق فقط یک بار و تا متراژ ۲۰۰ متر مربع زیر بنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است.

در این جلسه همچنین طرح کمیسیون تلفیق شورا، در خصوص اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز بررسی و به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این طرح اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز شامل ۱۸ ماده و ۱۶ تبصره به شرح پیوست ممهور به مهر شورا به تصویب رسید.

کد خبر 748884

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد