Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مهمترین علت مرگ و میرها بیماری‌های غیر واگیر به ویژه (قلب و عروق) است.

دکتر حسین فرشیدی در گفت و گو با ایسنا، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کووید ۱۹ در استان هرمزگان، افزود: در حال حاضر وضعیت کووید در استان رضایت بخش است اگر بتوانیم تا اواخر فروردین ماه همین روند را داشته باشیم و با همکاری مردم استان تزریق دُز سوم واکسیناسیون عمومی را تکمیل کنیم، وارد پیک جدید بیماری نخواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان هرمزگان اعتبارات بسیار خوبی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت که با این کمک ها جهش خوبی در بخش توسعه عمرانی زیر ساختهای دانشگاه صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: در نظر داریم در سال جدید کنترل بیماری‌های غیر واگیر را دستور کار حوزه بهداشت قرار دهیم چرا که هنوز مهمترین علت مرگ و میرها بیماری‌های غیر واگیر به ویژه (قلب و عروق) است.

فرشیدی اظهار کرد: تاکنون ۳ کنگره دخانیات در استان با رویکرد کنترل دخانیات و بررسی اثرات آن بر روی سلامت و اقتصاد جامعه برگزار شده است. انتظار می رود با همکاری امام جمعه بندرعباس و سایر موسسات و دستگاه‌های اجرایی شاهد برگزاری چنین همایش هایی در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به مشاهده پشه آئدس در استان و خطران ناشی از بیماری‌های منتقله از این پشه به انسان، عنوان کرد: پس از مشاهده این پشه در شهرستانهای بندرلنگه، بندرعباس و سیریک اقدامات بسیار خوبی در راستای مبارزه با آن انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال ایجاد یک اپیدمی از گزش پشه های ناقل بیماری در کشور، وزارت بهداشت با اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و تدوین یک برنامه عملیاتی مبارزه جدی با این پشه مهاجم را با محوریت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آغاز کرده است.

فرشیدی با اشاره به اینکه در بحث مبارزه با پشه آئدس ۳ محور آموزش، بهسازی محیط و شناسایی بیماران در نظام مراقبت سندرومیک با مراجعه خانه به خانه پیگیری و مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: کووید ۱۹، پشه آئدس و بیماری‌های غیر واگیر ۳ موضوع مهمی است که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به صورت ویژه برای تامین سلامت مردم با جدیت دنبال می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیماری های غیر واگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا علیه جنایات اسرائیل در نوار غزه برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس این دانشگاه، معاونین، مدیران و کارمندان و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در ادامه تصاویر این تجمع را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه