Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تحریم‌های اعمال شده علیه ایران تا بازگشت به توافق هسته‌ای ادامه خواهد داشت.

 

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گزارش‌های مختلف درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کشور‌های مختلف را رد کرد و گفت آنچه درباره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران منتشر شده صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آنچه در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است پرایس از سرگیری مذاکرات وین را منوط به بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام دانست و گفت: «تحریم‌ها علیه ایران همچنان پابرجاست و فعال خواهد ماند و تا زمانی که بتوانیم به بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام دست پیدا کنیم، تحریم‌ها باقی می‌ماند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش‌های اشتباه در خصوص لغو تحریم‌ها و ادعا‌ها درباره توافق برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران را تاسف بار خواند و تاکید کرد خبری برای اعلام گشایش در مذاکرات ندارد.

او در انتهای اظهاراتش با اشاره به اینکه مذاکرات وین با فوریت پیش برده می‌شود، از مقامات ایرانی خواست اجازه بازگشت ۴ شهروند آمریکایی را به کشورشان صادر کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ۶ فروردین ماه امسال گفت که «خارج کردن لیست اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از لیست تحریم‌های یکجانبه آمریکایی‌ها، یکی از موضوعات اصلی ما در مذاکرات است. برخی از هلدینگ‌ها و مؤسسات حکومتی ما و یکی از موضوعات هم سپاه پاسداران است.»

خبرگزاری رویترز پیشتر با انتشار خبری مدعی شد منابع ایرانی و غربی به این خبرگزاری گفته اند آمریکا در حال بررسی حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سیاه «سازمان‌های تروریستی خارجی» (FTO) در برابر تضمین ایران در قبال مهار نیرو‌های برگزیده خود است.

خبرگزاری رویترز همچنین مدعی شد یک دیپلمات ایرانی که از وی نامی هم نبرده، به این خبرگزاری گفته است: تهران پیشنهاد آمریکا برای غلبه به نقطه اختلاف‌های [دو طرف]مبنی بر نگه داشتن نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه درذیل تحریم‌های سازمان‌های تروریستی خارجی در قبال برداشتن نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» به عنوان یک سازمان تروریستی را رد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خارجه آمریکا امور خارجه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در بیانیه‌ای مطرح کرد: دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در حمایت از دانشجویان آمریکایی بیانیه صادر کرد.

در ادامه می‌توانید متن این بیاینیه را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام شجاعانه دانشجویان آمریکایی و تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های کشورشان در حمایت از رژیم صهیونیستی جهانیان را به تحسین واداشته است.

آنچه که امروز جهان از قاب رسانه به تماشا نشسته است ناشی از وجدان بیدار انسان‌ها است. دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

چند روزی می‌شود که صحن اکثر دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ی حمایت از مردم مظلوم غزه تبدیل شده است. البته این حرکات شجاعانه به مذاق دولتمردان آمریکایی و شاید به عبارت درست‌تر سران شبکه صهیونیسم جهانی خوش نیامده و موجب سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان و اساتید آزاده شده است که البته این اقدامات سرکوبگرانه از سوی داعیه داران دموکراسی که ادعای آزادی بیانشان گوش جهان را کر کرده است نه تنها موجب عقب نشینی دانشجویان نشده بلکه باعث گسترش جنبش «همبستگی با غزه» در اکثر ایالات‌های آمریکا از کالیفرنیا تا تگزاس شده است.

آنچه در این مقطع مهم و حیاتی است حمایت همه جانبه جهانیان از تجمع مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی ومحکوم نمودن اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا و گسترش این دست اقدامات در سایر کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های غربی و صد البته برخی کشور‌های مسلمان که دولت‌های‌شان در نهایت ذلت وخواری به حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی برآمده‌اند است.

چرا که تداوم این دست اقدامات و خیزش جهانی آزادگان جهان با انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی در افکار عمومی و حصول پیروزی نهایی برای فلسطین همراه خواهد بود.

هسته بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی ضمن اعلام قدردانی از دانشجویان شجاع و غیور آمریکایی اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا را محکوم نموده و از تمام آزادی خواهان جهان جهت پیوستن به جنبش «همبستگی با غزه» دعوت می‌نماید.

والسلام علیکم و رحمت الله

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران