Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از آغاز مطالعه ارزیابی شاخص‌های شهر دوستدار کودک در ۹ محله شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، مهدی امیری با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مصوبات شورای شهر الزام شهرداری در تبدیل پایتخت به شهر دوستدار کودک است، اظهار کرد: حدود ۱۳ سال است که از تصویب لایحه شهر دوستدار کودک در شورای شهر می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان اداره کل آموزش های شهروندی به عنوان دبیرخانه اجرای این مصوبه انتخاب شد و بعد از آن نیز برنامه عملیاتی متناسب با این مصوبه به تایید شورای شهر تهران رسید.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این اداره کل موظف به تهیه برنامه عملیاتی شهر دوستدار کودک شد، ادامه داد: این برنامه در نهایت به تصویب شورای شهر رسید و به شهرداری تهران نیز ابلاغ شد.  

وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه شهر دوستدار کودک ملزم به پیگیری نحوه اجرای برنامه عملیاتی این مصوبه در طول یک دهه اخیر بوده است، بیان کرد: چند سال دبیرخانه غیر فعال بود که در دوره جدید دوباره دبیرخانه شهر دوستدار کودک فعالیت خود را از سر گرفت، هر چند در ایام کرونا جلسات کمتری در این حوزه برگزار شده است.

امیری با بیان اینکه در دبیرخانه شهر دوستدار کودک سازمان های ذی نفع مانند آموزش و پرورش، اعضای شورای شهر و نمایندگان شهرداری تهران  حضور دارند و در جلساتی که برگزار می شود، مباحث مختلف این حوزه را بررسی می کنند، یادآور شد: یکی از اقدامات خوبی که در رابطه با این مصوبه برنامه ریزی شده است، ارزیابی محلات مختلف در راستای شهر دوستدار کودک است. شهر تهران آنقدر بزرگ است که نمی توان ادعا کرد که طی یک برنامه واحد یک ساله و دوساله بتوان این مصوبه را به طور کامل اجرایی کرد.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: برخی از محله‌های تهران از نظر وسعت، تنوع قومیت و جمعیت با شهرستان ها برابری می کنند و در این راستا محلات را هدف قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای ۱۳ محله شهر تهران برنامه عملیاتی  و ارزیابی شاخص های شهر دوستدار کودک تهیه و ابلاغ شده است، تاکید کرد: در سال جاری نیز پروژه مطالعاتی ۹ محله در ۹ منطقه با هدف ارزیابی شاخص های شهر دوستدار کودک در حال انجام است.

امیری در ادامه گفت: همچنین یک سامانه خود ارزیابی راه اندازی شده است که وضعیت دوستدار کودک بودن محله های شهر تهران را بررسی می کند.

وی با بیان اینکه در کنار اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری، برنامه هایی نیز اجرایی شده است، افزود: راه اندازی بوستان های مادر و کودک، برگزاری جشنواره های مختلف مانند جشنواره اسباب بازی ها، راه اندازی اتاق مادر و کودک در مترو، ترمینال ها و ... در حال انجام است.

بر اساس گزارش سایت شهر تهران، مدیرکل آموزش های شهروندی شهردار تهران با اشاره به اینکه نگاه ما در شهر تهران، محوریت خانواده‌ها در حوزه شهر دوستدار کودک است، خاطرنشان کرد: در جشنواره اسباب بازی ها، اقدام به تولید اسباب بازی هایی کرده ایم که کودک در کنار خانواده بتواند از آن استفاده کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شهرداری تهران ، شهر دوستدار کودک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر دوستدار کودک مدیرکل آموزش های شهروندی برنامه عملیاتی شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان از آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی خبر داد و گفت: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن سلمانی در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان با بیان اقدامات پیش‌رو و ظرفیت‌های ایجاد شده از طریق ضوابط و تشریح آن‌ها برای شهروندان نسبت به مشارکت شهروندان در تحقق بازآفرینی، اظهار کرد: مزایا و تسهیلات خوبی از سوی شهرداری برای متقاضیان بازآفرینی و نوسازی درنظر گرفته شده است که تحقق آن به تنهایی از طریق شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست و نیاز است تمام سازمان‌های اجرایی در این امر مشارکت کنند، البته شهروندان به‌عنوان صاحبان شهر اصل جدایی‌ناپذیر این مشارکت هستند.

وی با اشاره به استفاده از مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری افزود: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ازآغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی خبر داد و تصریح کرد: بازآفرینی محله جامی با اجرای همزمان پنج پروژه خدماتی و نوسازی شهرداری اصفهان با جدیت در حال انجام است و به‌منظور جلب رضایتمندی و امیدآفرینی هر چه بیشتر شهروندان ساکن در این محدوده و جلب مشارکت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در محله جامی در راستای تحقق برنامه‌های بازآفرینی محله راه‌اندازی دفتر مشارکت محلی از طریق مدیریت شهری با محوریت شهروندان در دستور کار قرار گرفت‌.

به گزارش ایمنا، در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان که با حضور تیم مدیریت شهری منطقه یک برگزار شد، ضمن اعلام اقدام‌های صورت گرفته در رابطه با بافت فرسوده و عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مباحث مربوط به پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی محله جامی در منطقه یک شهرداری اصفهان، از نظرات و نحوه مشارکت معتمدان محل و ساکنان محدوده در تهیه، تحقق و بازبینی طرح بازآفرینی و مسائل پیش‌رو این محله قدردانی شد.

کد خبر 749331

دیگر خبرها

  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران