Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@18:43:27 GMT

سناتور آمریکایی: امنیت تایوان، تأثیر جهانی دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۵۲۳۱

سناتور آمریکایی: امنیت تایوان، تأثیر جهانی دارد

سرپرست هیأت آمریکایی که به تایوان سفر کرده در دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، ضمن تکرار حمایت واشنگتن از تایپه، امنیت این جزیره را با اهمیت جهانی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، هیأت آمریکایی که شب گذشته بدون توجه به هشدار چین به تایوان سفر کرده بود، امروز (جمعه) با «تسای اینگ‌ون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«باب منندز» سناتور آمریکایی و سرپرست هیأت فراحزبی این کشور در دیدار با تسای گفت تایوان «کشوری با اهمیت جهانی» است و امنیت آن پیامدهایی برای تمام جهان دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، منندز در این نشست اظهار داشت: «با توجه به اینکه تایوان ۹۰ درصد از محصولات نیمه‌هادی پیشرفته جهان را تولید می‌کند، کشوری با اهمیت، پیامد و تأثیر جهانی است و بنابراین باید درک کرد که امنیت تایوان تأثیر جهانی دارد».

وی با بیان اینکه دولت چین از سفر هیأت آمریکایی به تایوان بسیار ناراضی است، اما تاکید کرد که چنین مسئله‌ای واشنگتن را از حمایت از تایوان منصرف نمی‌کند.

این هیأت که شامگاه پنجشنبه از استرالیا برای یک سفر دو روزه اعلام نشده به تایوان وارد شد، با «جوزف وو» وزیر امور خارجه و «چیو کو چنگ» وزیر دفاع این کشور دیدار خواهد کرد.

سناتور دموکرات آمریکایی پیش از این در ماه فوریه نیز لایحه‌ای را پیشنهاد داد که واشنگتن را ملزم می‌کرد تا در مورد تغییر نام سفارت تایوان در واشنگتن به «دفتر نمایندگی تایوان» مذاکره کند.

پیش از این، دفتر ریاست جمهوری تایوان در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد، سفر نمایندگان کنگره آمریکا به این جزیره نه‌تنها حمایت فراحزبی آمریکا از تایوان، بلکه ماهیت مستحکم روابط دو جانبه را نشان می‌دهد.

این سفر در حالی انجام شده است که دولت چین بارها درباره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در قبال تایوان و تشدید تنش در دو سوی تنگه تایوان هشدار داده است.

قرار بود در این سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز این قانون‌گذاران را همراهی کنند اما هفته گذشته نتیجه تست کرونای او مثبت اعلام شد.

ارتش چین نیز اعلام کرد در واکنش به سفر هیأت آمریکایی به تایوان، در اطراف این جزیره رزمایش نظامی برگزار کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت ایالات متحده آمریکا چین تایوان باب منندز تسای اینگ ون خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت هیأت آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیک‌تاک و شرکت مادر چینی آن بایت‌دنس به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کردند و خواستار جلوگیری از اجرای قانونی شدند که توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امضا شده است. بر اساس این قانون برنامه ویدیوی کوتاه تیک تاک که ۱۷۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند، باید واگذار شود و در غیر اینصورت استفاده از آن ممنوع می‌شود.

این شرکت‌ها شکایت خود را به دادگاه استیناف ایالات متحده ارائه و استدلال کردند که این قانون، قانون اساسی ایالات متحده را به دلایل متعددی از جمله نقض قانون اساسی متمم اول قانون اساسی آمریکا نقض می‌کند. این قانون که در ۲۴ آوریل توسط بایدن امضا شد، به بایت‌دنس تا ۱۹ ژانویه فرصت می‌دهد تا تیک‌تاک را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود.

این شرکت‌ها در این دادخواست می‌گویند: «برای نخستین بار در تاریخ، کنگره قانونی را وضع کرده است که یک پلتفرم را مشمول ممنوعیت دائمی و سراسری می‌کند.»

در این شکایت آمده است که واگذاری به سادگی امکان پذیر نیست: نه از نظر تجاری، نه از نظر فناوری، نه از نظر قانونی... هیچ سوالی وجود ندارد: قانون  تیک تاک را تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ تعطیل می‌کند و ۱۷۰ میلیون آمریکایی را سرکوب می‌کند؛ که از این پلتفرم برای برقراری ارتباط به شیوه‌هایی استفاده می‌کنند که در جای دیگر قابل تکرار نیستند.

کاخ سفید گفته است که می‌خواهد مالکیت مبتنی بر چین را به دلایل امنیت ملی پایان دهد. کاخ سفید و وزارت دادگستری از اظهار نظر در مورد این شکایت خودداری کردند.

این شکایت جدیدترین اقدام تیک‌تاک در راستای جلوگیری از تلاش‌ها برای تعطیلی آن در ایالات متحده است، زیرا شرکت‌هایی مانند اسنپ و متا به دنبال سرمایه‌گذاری برعدم اطمینان سیاسی تیک‌تاک هستند تا دلار‌های تبلیغاتی را از رقیب خود بگیرند.

به دلیل نگرانی قانونگذاران آمریکایی مبنی بر اینکه چین می‌تواند به داده‌های آمریکایی‌ها دسترسی داشته باشد یا از آنها با این برنامه جاسوسی کند، این اقدام تنها چند هفته پس از معرفی در کنگره به تصویب رسید. تیک‌تاک این موضوع را رد کرده است که داده‌های کاربران آمریکا را به اشتراک گذاشته است یا هرگز به اشتراک گذاشته است و قانون‌گذاران آمریکایی را در این شکایت به ایجاد نگرانی‌های «سفته‌بازی» متهم کرده است.

راجا کریشنامورتی، نماینده ارشد دموکرات در کمیته مجلس نمایندگان در مورد چین، گفت: این قانون تنها راه برای مقابله با تهدید امنیت ملی ناشی از مالکیت بایت دنس بر برنامه‌هایی مانند تیک تاک است.

او گفت: «به جای ادامه تاکتیک‌های فریبنده، زمان آن فرا رسیده است که بایت دنس فرآیند واگذاری را آغاز کند.

این قانون فروشگاه‌های اپلیکیشنی مانند اپل و گوگل آلفابت را از ارائه تیک تاک منع می‌کند و خدمات میزبانی اینترنتی را از پشتیبانی تیک تاک منع می‌کند، مگر اینکه بایت دنس تا ۱۹ ژانویه تیک تاک را واگذار کند.

در این دادخواست آمده است که دولت چین «به وضوح اعلام کرده است که اجازه واگذاری تیک تاک را که کلید موفقیت در ایالات متحده است را نمی‌دهد».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده صادق امنیت ملی ایران را به صورت جهشی ارتقا داد
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • آمریکا لبنان را تهدید کرد: یا موافقت با ساخت برج‌های مراقبت یا توقف حمایت‌ها از ارتش
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • تایوان: آماده مقابله با تحرکات چین در زمان تحلیف رئیس‌جمهور هستیم
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • درخواست«میقاتی»برای تشدیدفشار جهانی ضداسرائیل برای پذیرش صلح حماس
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر