Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مصطفی ملکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقتصاد دانش‌بنیان با رویکرد اشتغال‌زایی برای راهگشایی مشکلات اقتصادی طی چندسال اخیر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ سال در کشورهای اقتصادی واحدهای تحقیق و توسعه اقتصاد دانش بنیان ایجاد شده و بنگاه ها و شرکت های بزرگ اقتصادی به این مهم برای سرمایه گذاری توجه ویژه ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد:  با برداشتن محدودیت ها، کنترل قیمت و ایجاد امکان رقابت با برندهای دیگر تولیدات در کشور رقابتی می شود.

وی گفت: با رفع مشکلات کیفی و کمی و توجه به اقتصاد دانش بنیان، تولید و اشتغال، مردم به دنبال تولیدات خارجی نمی روند چرا که استفاده از تولیدات خارجی خیانت و ضربه زدن به اقتصاد کشور است.

مدیر حوزه علمیه گلستان بیان کرد: با تکیه بر صنعت دانش بنیان در عرصه های مختلفی از جمله داروسازی، پزشکی، کشاورزی، طیور، نظامی و موشکی، هسته‌ای امیدواریم در همه عرصه ها به موفقیت بیشتر دست پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر باید تفکر، جهت گیری ها، خط مشی ها و سیاست گذاری ها به سمت رونق شرکت های دانش بنیان حرکت کند و تولیدات در بخش های مختلف مبتنی بر علم و فناوری روز باشد.

وی بیان کرد: همانطور که در کشورهای پیشرفته به تولیدات فرهنگی از جمله صنعت پردرآمد و پربیننده سینما و فیلم برای حل مشکلات توجه ویژه ای دارند در اقتصاد دانش بنیان هم باید پیوست فرهنگی و معنوی برای رشد و ارتقا مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام ملکی اظهار داشت: در عرصه های مختلف جامعه دانش بنیان از جمله اقتصاد و هوش مصنوعی،تربیت یافتگان حوزه های علمی  نقش آفرینی می کنند و در تحقق فرهنگ دانش بنیان و مبتنی بر دانایی، تفکر و سیاست گذاری ها جامعه نقش گسترده ای داشته است.

به گزارش ایرنا، بیش از یک دهه رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ها بر مسائل اقتصادی، نوآوری و شکوفایی، جهاد اقتصادی، تولید ملی، حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، جهش تولید و لزوم پیشرفت اقتصادی تاکید و توجه داشته و امسال هم با هدف رفع مشکلات معیشتی و رونق دادن به سفره های مردم به نام "تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی" نام گذاری شده است.

برچسب‌ها حوزه علميه گرگان سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه گرگان حوزه علميه گرگان گلستان اقتصاد دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم

«ابوالقاسم جراره» نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پیروز شویم و فراکسیون نیروهای انقلابی را داشته باشیم. رایزنی‌ها و تلاش‌ها در حال انجام است، اما لازمه آن صبر است تا تکلیف برخی از نمایندگان نیز روشن شود.

وی با تاکید بر تلاش برای حل دغدغه‌های مردم، افزود: یکی از موضوعات مهمی که مردم با آن درگیر هستند، موضوعات اقتصادی است. باید بتوانیم با ورود به موضوعات قانونی، در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم و اگر لازم است نظارت جدی‌تری بر قوانین در راستای تسهیل فضای اشتغال، کسب و کار، اقتصادی و تولید داشته باشیم.

جراره گفت: باید فضای اقتصادی بهتری در کشور ایجاد شود و ما باید تلاش کنیم دغدغه‌های مردم کمتر شود. یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود که لایحه آن توسط دولت تقدیم مجلس است، بحث کاهش مالیات بر تولید است. این اتفاق می‌تواند در حوزه تولید در کشور مؤثر باشد.

نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در ادامه با اشاره به کمیسیونی که در صورت راه‌یافتن به مجلس انتخاب خواهد کرد، گفت: من در گذشته، تجربه حضور در کمیسیون صنایع را داشته‌ام. مدتی نیز در معاونت تفریغ بودجه دیوان محاسبات مسؤولیت داشته‌ام؛ اما در صورت راه‌یافتن به مجلس جدید بسته به شرایط و نیاز مجلس فعالیت خواهم کرد؛ البته این منوط به تصمیم و انتخاب مردم است.

وی در پایان ضمن تشکر از راه‌اندازی پویش با مهر انتخاب کن بیان کرد: هر چقدر بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که مردم نامزدها را بهتر بشناسند و بهتر انتخاب کنند، قطعاً خوب و مؤثر است.

کد خبر 6079522

دیگر خبرها

  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد