Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:29:57 GMT

افزایش اُمیکرون در چین؛ شهرهای بیشتری قرنطینه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۵۳۲۴

افزایش اُمیکرون در چین؛ شهرهای بیشتری قرنطینه می‌شود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که چین در حال حاضر با بدترین شرایط پاندمی کرونا طی دو سال اخیر مواجه است و درحالیکه هیچ چشم اندازی برای پایان قرنطینه شهر دهها میلیون نفری شانگهای متصور نیست، گزارش شده است که شهرهای بیشتری درگیر گسترش سویه اُمیکرون شده‌اند. 

براساس این گزارش، در موج کنونی که از اواخر فوریه آغاز شده، محدودیت‌ها و قرنطینه‌ در شنژن و برخی شهرهای دیگر با موفقیت مانع از گسترش سویه اُمیکرون شد و به این شهرها اجازه بازگشایی داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، شهرهای دیگر چین شاهد شعله‌ور شدن و ایجاد محدودیت‌های اجتماعی هستند تا قبل از رسیدن به سطوح بحرانی شانگهای، که شاهد 20 هزار مورد ابتلای جدید روزانه است، عفونت را مهار کنند.

برخی کارشناسان سیاست اعمال قرنطینه از سوی دولت چین را در راستای سیاست «کووید-صفر» ارزیابی کرده‌اند و معتقدند قرنطینه یا اعمال محدودیتهای شدید به معنی از کنترل خارج شدن ویروس نیست. 

براساس این گزارش، شیوع اُمیکرون در «سوژوو» در همسایگی شانگهای در حال افزایش است و مقامات این منطقه شهر «کونشان» را از هفته گذشته قرنطینه کرده‌اند. این محدودیتها باعث توقف تولید حداقل 30 کارخانه تایوانی از جمله یک کارخانه مونتاژ قطعات شرکت اپل شده است. با این حال مقامات شهری سوژو قرنطینه این شهر را رده کرده و می‌گویند که هیچ طرحی برای قرطنینه شهر ندارند. 

همچنین شهر «تایو آن» مرکز استان «شانژی» در شمال چین نیز محدودیتها و کنترلهای مربوط به ویروس کرونا را افزایش داده است و شش منطقه در مرکز شهر را قرنطینه کرده‌اند.

در شهر بزرگ و تجاری گوانگژو در جنوب چین نیز هفته گذشته بیش از 130 مورد ابتلا به امیکرون گزارش شده و مقامات محلی از احتمال افزایش سریع آن خبر داده‌اند. در همین راستا برخی مدارس ابتدایی و راهنمایی و برخی ایستگاههای مترو و فضاهای سرپوشیده نیز به حالت تعطیل درآمده است. 

در شانگهای، مرکز تجارت جهانی و بازارهای مالی چین و از بزرگترین بنادر این کشور با جمعیتی بالغ با 25 میلیون نفر، نیز قرنطینه و اعمال محدودیتها همچنان ادامه دارد و شهروندان در خانه خود محبوس هستند. 

محدودیتهای شانگهای باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه ها از حمله کارخانه خودروسازی تسلا و شرکتهای سازنده خودروهای برقی و کامیونها شده و از سوی دیگر سفارشات تحویلی این شرکتها به تعویق افتاده است. شهر شانگهای طی روزهای اخیر رکورد روزانه 27 هزار ابتلا به کرونا را ثبت کرده است و مقامات محلی از احتمال افزایش بیشتر آن خبر داده‌اند. این درحالیست که در ماه گذشته میلادی متوسط ابتلای روزانه در شانگهای 35 مورد بوده است.

طبق گزارشهای دولتی، میانگین شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در سرزمین اصلی چین روزانه بین یک تا سه نفر است. 

با این حال شیوع ویروس کرونا در برخی شهرهای دیگر چین با موفقیتهای زیادی نیز همراه بوده است. در استان جیلین در شمال چین، بعد از یک ماه اعمال محدودیت شمار مبتلایان به صفر رسیده است. در «شوژو» در شرق چین و تانگشان در نزدیکی پکن نیز موج اخیر کرونا کاملا تحت کنترل درآمده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس کرونا افزایش کرونا در چین مهار کرونا در چین ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وقوع حادثه امنیتی در لندن چند مجروح برجای گذاشت
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!