Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:38:50 GMT

کرونا ۸۰ نفر را در اردبیل بستری کرد/ جان باختن ۳ بیمار

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۵۳۶۳

کرونا ۸۰ نفر را در اردبیل بستری کرد/ جان باختن ۳ بیمار

علی محمدیان اردی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هرگونه دورهمی خانوادگی منشأ اصلی افزایش ابتلاء به کرونا در خانواده‌ها است اظهار کرد: ویروس کرونا در تجمعات و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راحتی شیوع پیدا می‌کند و ضروری است خانواده‌ها در این ایام از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری یا مهمانی‌های خانوادگی اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ بیمار جدید کرونایی به بیمارستان‌های استان مراجعه و با توجه به وضعیت و شدت ابتلاء به بیماری در سریع‌ترین زمان ممکن در بخش‌های کرونایی بستری شدند تا روند مداوا این بیماران توسط کادر درمانی پیگیری شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به مقایسه آمار بستری‌های بیمارستان‌ها در هفته جاری نیز پرداخت و گفت: آمار بستری‌ها در هفته گذشته روند ثابتی نداشته و شاهد نوسان تعداد بستری‌های روزانه از ۱۶ بیمار به ۸ بیمار بوده‌ایم ولی در مجموع ۲۷۲ بیمار جدید در هفته گذشته با تشخیص کادر درمان مورد مداوا در بخش‌های مختلف کرونایی بیمارستان‌های استان اردبیل قرار گرفتند.

محمدیان‌اردی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار اردبیل از فوت ۳ بیمار جدید کرونایی در هفته گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۹ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که با توجه وضعیت و شدت درگیری با بیماری پیش بینی می‌شود متأسفانه شاهد فوت چندین بیمار کرونایی از بخش مراقبت‌های ویژه در هفته آینده باشیم.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۱۲ بیمار کرونایی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند و بررسی آمار بهبود یافتگان در هفته گذشته نشان می‌دهد روند بهبود بیماران کرونایی نیز با توجه به میزان شدت بیماری از وضعیت مناسبی برخوردار بوده به طوری که در هفته گذشته به میزان هر بیمار بستری شده در بخش کرونایی یک بیمار بهبود پیدا کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، سرعین، نیر، اصلاندوز، بیله سوار، کوثر، گرمی و نمین در وضعیت زرد و شهرستانهای پارس آباد و مشگین‌شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

کد خبر 5467381

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرد و غبار آمار کرونا ماه رمضان 1401 آلودگی هوا خراسان رضوی هفته هنر انقلاب اسلامی مشهد انقلاب اسلامی هنر جام جهانی 2022 قطر گرگان ماه مبارك رمضان هفته گذشته بیمارستان ها استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت وضعیت نارنجی به یزد

پس از باران‌های شدید هفته گذشته، اداره کل هواشناسی استان یزد برای آخر هفته برخی شهرستان‌های استان یزد وضعیت نارنجی اعلام کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد در هفته گذشته همانند بسیاری از نقاط کشور، با بارش‌های بسیار شدید و سنگینی روبه‌رو بود و این بارش‌ها به وقوع سیلاب در نقاط مختلف یزد منجر شد.

پس از این هفته پر بارش، اداره کل هواشناسی استان یزد برای دو روز پایانی هفته جاری هم وضعیت نارنجی و وقوع بارش‌های رگباری به همراه رعد و برق و باد اعلام کرده است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان، از ابتدای پنجشنبه 13 اردیبهشت تا اوایل روز جمعه 14 اردیبهشت، در شهرستان‌های اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، زارچ، مهریز، میبد و یزد وضعیت نارنجی خواهد بود.

نوع مخاطره اعلام شده از سوی هواشناسی استان یزد برای این دو روز در شهرستان‌های مذکور، بارش‌های رگباری بعضا با رعد و برق، در مناطق مستعد با احتمال تگرگ و وزش باد به نسبت شدید خواهد بود.

هواشناسی استان یزد اعلام کرده که اثرات این مخاطره شامل آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع صاعقه و تگرر و همچنین اختلال در ترددهای جاده‌ای خواهد بود.

بر این اساس توصیه شده که دستگاه‌های امدادی و اجرایی آمادگی لازم جهت مقابله با مخاطرات جوی را داشته باشند و کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها پاکسازی شود.

همچنین از عموم مردم خواسته شده که از سفرهای غیرضروری درون و برون استانی، کوهنوردی، اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، چرای دام‌ها به ویژه در مناطق مرتفع پرهیز کرده و ضمن استحکام سازه‌های موقت، در تردد‌های جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد