Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@14:21:33 GMT

بدمینتون و شاید خداحافظی دیگر

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۵۳۸۸

بدمینتون و شاید خداحافظی دیگر

تمایل نداشتن ثریا آقایی برای حضور در بازی‌های ۲۰۲۲ آسیایی هانگژو و پیش از آن در مسابقات بین‌المللی جام فجر ما را به این سمت و سو سوق می‌دهد که شاید خداحافظی دیگری برای بدمینتون ایران پس از ثمین عابدخجسته در راه باشد.

 

به گزارش ایران اکونومیست، فدراسیون بدمینتون در طول این سال‌ها بازیکنان محدود سرشناسی داشت که آنها در مسابقات برون مرزی با هزینه خود یا با کمک اندک فدراسیون راهی مسابقات بین‌المللی یا آسیا می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثریا آقایی و ثمین عابدخجسته ورزشکارانی که در طول این سال‌ها برند بدمینتون زنان ایران محسوب می‌شدند.

در بخش مردان تنها مهران شهبازی و امیر جباری به عنوان نمایندگان ایران در مسابقات بین المللی و آسیایی بشمار می‌رفتند.

حال بنظر می‌رسد تغییراتی در فدراسیون بدمینتون در حال رخ دادن است.

این نمایندگان در حال محو شدن از بدنه تیم ملی بدمینتون هستند و هر کدام در هر دوره دلیل خاص خود را مطرح کرده‌اند.

از ثمین عابد خجسته که همواره در کنار ثریا آقایی در مسابقات مختلف شرکت می‌کرد، باید شروع کنیم.

ثمین در ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: دیگر به تیم ملی برنمی‌گردم. این تصمیم را با مشورت خانواده در چند وقت اخیر گرفتم و برای همیشه با تیم ملی خداحافظی می‌کنم. نامه‌ای را رسما برای فدراسیون نوشتم و قصد خود را از کناره‌گیری از تیم ملی عنوان کردم. دلیل موجهی برای این کار دارم و می‌خواهم برنامه بهتر یا متفاوتی را در زندگی خود داشته باشم و می‌دانم که افتخارات بین‌المللی من آنقدر با ارزش است تا از آن در مسیر زندگی خود استفاده کنم.

هر چند که ثمین نتوانست هرگز به مدال آسیایی برسد یا رنکینگ خود را به عدد مورد علاقه فدراسیون نزدیک کند. شاید نرسیدن به مدال و شرایط کرونا دلیل او برای خروج از تیم ملی و خداحافظی از آن بود.

بدمینتون و شاید خداحافظی دیگر

هر چند فدراسیون در سال ۹۹ در شوک از دست دادن ثمین بود اما در ۱۴۰۰ با خبر دریافت سهمیه بازی‌های آسیایی المپیک توکیو توسط ثریا آقایی غم از دست دادن ثمین را فراموش کرد.

البته در ابتدا مسوولان عنوان کردند که آقایی به دلیل مصدومیت المپیک را از دست می‌دهد اما وی پس از جراحی و ریکاوری شرایط بهتری پیدا کرد و بدنبال آن خبر کسب سهمیه وی اتفاقی بی‌نظیر را در بدمینتون ایران پس از ۱۳ سال رقم زد.

آقایی پیش از این نفر دوم ذخیره‌های کسب سهمیه المپیک بود اما در لحظات آخر به دلیل رنکینگ و جایگاه خود در فدراسیون جهانی، سهمیه المپیک را به دست آورد.

اما او با برتری برابر مالدیو و شکست برابر چین از این بازی‌ها حذف شد.

هر چند وی نتوانست به دور بعد صعود کند اما ثریا با سهمیه‌ای تاریخی به طلسم ۱۳ ساله بدمینتون برای حضور در المپیک پایان داده بود.

فریبا مددی نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون بیستم آبان ۱۴۰۰ در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: ثریا آقایی تنها شانس ما برای حضور در المپیک نیست بلکه نسیم صفایی و چند بازیکن دیگر هم هستند که این شانس را با شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی می‌توانند فراهم کنند.

همین سخنان بس تا زمانی که فدراسیون بدمینتون در آستانه مسابقات بین‌المللی جام فجر خبر از عدم حضور ثریا آقایی در این رقابت‌ها به دلیل ریکاوری و مصدومیت داد.

تصور می‌شد که آقایی تنها در این بازی‌ها حضور نیابد اما هرگز فکر نمی‌کردیم که وی تمایلی برای حضور در بازی‌های ۲۰۲۲ آسیایی هانگژو چین نداشته باشد.

در واقع نایب رییس فدراسیون بدمینتون عنوان کرد که او به دلیل مصدومیت شرکت نمی‌کند و به دنبال استراحت است اما به وی مهلت داده‌اند تا انتخابی تیم ملی تصمیم قطعی خود را بگیرد!

این در حالی است که فهرست اسامی بازیکنان دعوت شده انتخابی اعلام شد و نام آقایی در آن به چشم نمی‌خورد.

سوالی که مطرح می‌شود این است؛ اگر آقایی به دلیل مصدومیت در این بازی‌ها حضور نمی‌یابد چرا فدراسیون به او مهلت داده است تا تصمیم قطعی خود را اعلام کند!

در این میان وقتی برخی از مهره‌های پازل را کنار هم قرار می ‌هیم ما را به این سمت و سو سوق می‌دهد که شاید خداحافظی دیگری در راه باشد.

هر چند در بخش پسران و دختران هیچگاه به مدال آسیایی نرسیده‌ایم و دلیل‌ آن از جانب فدراسیون‌نشینان چنین اعلام شد که مهد بدمینتون در آسیا و رسیدن به آن دشوار است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسابقات بین المللی شاید خداحافظی دیگر فدراسیون بدمینتون برای حضور ثریا آقایی تیم ملی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در جریان برگزاری رقابت‌های دو‌ومیدانی جوانان قهرمانی آسیا امروز جمعه ۷ اردیبهشت و در دور نهایی رقابت ماده۴۰۰متر سجاد آقایی نماینده کشورمان موفق شد با ثبت زمان ۴۸.۱۳ثانیه در جایگاه ششم این مسابقات قرار گیرد و با این نتیجه به کار خود پایان دهد.    مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا ۵ تا ۸اردیبهشت و با حضور ۴۳ کشور از قاره آسیا به میزبانی شهر دبی کشور امارات برگزار می‌شود.   نازنین فاطمه عیدیان، ملیکا نوروزی، الناز موسایی، مانا حسینی، سجاد آقایی، مهدی هفت چشمه، محمد حسام مظفری، سجاد آقایی نمایندگان دوومیدانی ایران در این مسابقات هستند.

دیگر خبرها

  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • خداحافظی دسته جمعی از تیم ملی | کار سرمربی ایران سخت شد!
  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • سجاد آقایی راهی مرحله بعدی مسابقات شد