Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ آنتون سیلوآنوف وزیر دارایی روسیه در نامه ای به پائولو گیدس وزیر اقتصاد برزیل، خواستار حمایت این قدرت اقتصادی منطقه آمریکای لاتین برای جلوگیری از به ثمر رسیدن تلاش ها برای وارد کردن اتهام و اعمال تبعیض بر مسکو در نهادهای بین المللی مالی و مجامع چندجانبه مانند صندوق بین الملل پول، بانک جهانی و گروه ۲۰ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلوانوف در این نامه به تاریخ ۳۰ مارس (10 فروردین ماه) از طریق سفیر روسیه در برازیلیا تحویل گیدس شده، بدون اشاره به جنگ اوکراین یا ارایه توضیحی در باره موانع مشارکت مسکو در صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، افزوده: توطئه هایی برای محدود سازی یا بیرون راندن روسیه از روند تصمیم سازی در این نهادهای مالی و اقتصادی در جریان است.

سیلوانوف افزود: همانطور که می دانید روسیه دوره پرچالشی از تنش های اقتصادی و مالی ناشی از تحریمهای اعمال شده توسط ایالات متحده و هم پیمانانش را از سرمی گذراند. با توجه  مسدود شدن نزدیک به نیمی از ذخایر بین المللی روسیه، مبادلات بازرگانی خارجی این کشور شامل معاملات با شریکان اقتصادی در بازارهای نوپدید، متوقف شده و ایالات متحده و هم پیمانانش، سیاست کنارگذاشتن مسکو را از جامعه بین المللی دنبال می کنند.

اریوالدو گومز مسئول امور اقتصاد بین المللی در وزارت اقتصاد برزیل، در باره این نامه گفت که کشورش به باقی ماندن روسیه به عنوان بخشی از مذاکرات در سازمان های چند جانبه، تمایل دارد.

جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده چند روز پیش گفت که کشورش در صورت حضور روسیه، در هیچ یک از نشست های گروه ۲۰ اقتصادهای نیرومند جهان، مشارکت نخواهد کرد.

جائیر بولسونارو رئیس جمهوری راست افراطی برزیل که تنها چند روز پیش از جنگ اوکراین از مسکو دیدار کرد، در این بحران بی طرف مانده و نسبت به آن موضع گیری نکرده که به انتقاد دولت ایالات متحده منجر شده است.

کارلوس فرانکا وزیر امور خارجه برزیل با درخواست آمریکا برای اخراج روسیه از گروه ۲۰ مخالفت کرده است.

 
 

برچسب‌ها اوکراین مسکو روسیه واشنگتن ایالات متحده آمریکا برازیلیا ولادیمیر پوتین بانک جهانی ژائير بولسونارو برزیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین مسکو روسیه اوکراین مسکو روسیه واشنگتن ایالات متحده آمریکا برازیلیا ولادیمیر پوتین بانک جهانی ژائير بولسونارو برزیل ایالات متحده بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم

سفیر روسیه در کابل با اشاره به موضع مثبت مسکو در برابر کابل گفت روسیه در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان نظرات طالبان را در نظر می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان گفت روسیه در زمینه‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است و می‌خواهد مناسبات میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

‏سفیر روسیه همچنین تأکید کرد همکاری و تعامل دوجانبه مسکو و کابل می‌تواند به ثبات منطقه و توسعه اقتصادی افغانستان کمک کند.

ژیرنوف با اشاره به موضع حمایتی روسیه از کابل در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان گفت مسکو در جلسات مهم به نظارت حکومت طالبان ارزش می‌دهد.

سفیر روسیه همچنین ضمن دعوت از عبدالکبیر برای اشتراک در نشست بین‌المللی در کازان تاتارستان، در رابطه به این نشست اطلاعات ارائه کرد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکاحمایت روسیه از تصمیم عدم شرکت حکومت طالبان در نشست دوحه

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدار تأکید کرد مناسبات  کابل با مسکو به نفع دو کشور است و می‌تواند سبب ثبات و پیشرفت در منطقه گردد.

وی با قدردانی از دعوت روسیه برای حضور در نشست کازان، مناسبات میان دو کشور را مهم و دوستانه خواند و از سرمایه‌گذاران روسیه خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • صبر امریکا لبریز شد؛ اگر حماس آتش‌بس را نپذیرید از قطر اخراج می‌شوند؟
  • آمریکا به قطر: اگر رهبران حماس شروط آتش‌بس را نپذیرفتند، آن‌ها را بیرون کنید
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد