Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ توکلی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در توضیح موضوعات مطرح شده در جلسه افطاری هنرمندان با رئیس جمهور گفت: رئیس‌جمهور فروتن، آرام و ساده‌گویی داریم؛ که ساده‌گویی ایشان بسیار از غرورشان بیشتر است و هیچ غروری از این‌که بالاترین پست مملکت را در اختیار دارند را در ایشان نمی‌بینیم. این یک حسن ذاتی است و فکر می‌کنم که ایجاد ارتباط با دیگران را تسهیل می‌کند و سبب می شود که رابطه خوبی با ایشان برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مراسم دیشب مراسم خوبی بود؛ هنرمندان آمدند و عمده دغدغه‌هایی که در تمام زمینه‌ها داشتند را مطرح کردند؛ رئیس‌جمهور تمام این صحبت‌ها را شنید و آنان را ثبت کرد.

توکلی اظهار داشت: ایشان در مورد تک‌تک مسائلی که طرح شد صحبت کرد و نظرهایش را گفت و سپس به زیرمجموعه مدیرانی که با ایشان همکاری دارند منتقل کرد.

وی افزود: در این جلسه به‌خصوص در حوزه فرهنگ و هنر صحبت شد و به جناب آقای اسماعیلی که ایشان هم وزیر فروتن و خوش‌فکر و جوانی هستند، منتقل شد؛ ما دستاوردهای آقای اسماعیلی را در این چند ماه اخیر دیده‌ایم و تعامل ایشان با هنرمندان به‌خصوص هنرمندان پیش‌کسوت و البته جوانان قابل تقدیر است.

این هنرمند ادامه داد: تمام نقطه ‌نظرهایی که دیشب گفته شد از سوی رئیس‌جمهور پذیرفته شد و دستور رسیدگی دادند و این بسیار خوب بود.

توکلی با اشاره به مشکلاتی که امروز در حوزه هنر به خصوص سینما وجود دارد، بیان کرد: در دوره هشت‌ساله به دلیل ضرورت‌هایی که وجود داشته‌است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌طورکلی پر از توقفگاه هایی است که در مقابل اهالی اندیشه و هنر قرار دارند. بازکردن این توقفگاه‌ها کار بسیار سختی است.

وی افزود: آیین‌نامه‌هایی که از قبل تعیین و تصویب شده‌اند جلوی قدرت مانور مدیران ارشد را گرفته‌اند؛ ضمن این‌که سازوکارهای تعیین شدند که این سازوکارها قابل رضایت بخش اعظمی از اهالی هنر نبوده‌اند.

این هنرمند پیشکسوت تاکید کرد: مثلاً در حوزه سینما که بیشتر هم در این‌مورد صحبت شد، مسائلی مطرح شد که از جمله مهمترین آنها موضوع تولید آثار ویدئویی هست که استقرار تصمیم‌گیری آن را از وزارت فرهنگ و ارشاد گرفته و آن را به حوزه ترکیبی در صداوسیما واگذار کرده‌اند.

وی ادامه داد: این‌موضوع نارضایتی به وجود آورده‌است چراکه دارایی و درآمدهای کلانی در آن مجموعه وجود دارد که حاصل آن درآمدها شامل هنرمندان و اهالی سینما نمی‌شود.

توکلی افزود: طبیعتاً ترکیبی از اهالی سینما که قادر بودند با شیوه‌های تولیدی آن مجموعه همساز شوند کنار گذاشته شده‌اند و این‌موضوع باعث مشکل و به نوعی باعث بحران در حوزه تولید شده‌است؛ این‌موضوع نقدی است که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس هست که نمایندگان مجلس بدون این‌که دورنمای معین و مشخصی داشته باشد این جدایی را از وزارت فرهنگ و ارشاد تصویب کرده‌اند و این معضلی است که امروزه گریبان‌گیر اهالی سینما و هنر شده‌است. 

وی اظهار داشت: می‌دانیم که این دوران  دوران خواب سینمایی است؛ چرا که در این مدت هم موضوع کرونا مطرح بوده‌است و هم با تولید آثار ویدئویی دنیای جدید در عرصه تولید و تهیه آثار فرهنگی به جامعه مطرح‌شده است و بر این اساس سینماها در حال ورشکستگی هستند و کارگردان‌ها در سینما قادر به تولید منطقی نیستند و در نتیجه بسیاری از این مسائل  به‌وجودآمده است.

توکلی یادآور شد: طبیعتاً چون این سازوکارها به‌طورکلی برای اهالی سینما بغرنج و دردآور بوده‌است امروز معترضان عقیده دارند که باید این شرایط سازوکار ساخت‌وساز متوقف شود و در حوزه ویدئو و شبکه‌های خانگی اولا می‌بایست قدرت تصمیم‌گیری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگردد و دوم این‌که همه اهالی سینما بتوانند در این بازار حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: این یکی از مشکلاتی است که به‌سادگی قابل‌حل نخواهد بود و در جلسه دیشب تقاضای آقای سید ضیاء هاشمی که رئیس اتحادیه تهیه کنندگان هستند همین بود که به‌خوبی مسائل و موضوعات را مطرح کردند.

وی گفت: این موضوع در حال حاضر عمده‌ترین مشکل خانواده سینما و تولید تصویر و صداست که باید سازوکارهای آن پیدا شود و جناب آقای رئیسی این‌موضوع را به مشاورین خود و رئیس سازمان سینمایی منتقل کرد و دستور داد که بررسی شود که چه راهکاری می‌توان در راستای بهبود این شرایط پیدا کرد. 

این هنرمند پیشکسوت در انتها خاطر نشان کرد: موضوعات دیگری هم مانند بیمه هنرمندان که مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آن روبرو و در حال تسریع بهبود آن هستند، مطرح شد. 

برچسب‌ها حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهالی سینما رئیس جمهور مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

انتخاب عاطفه خادمی، بر اساس ماده واحده تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی در جلسه اسفند سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز بر اساس مصوبه بهمن ۱۴۰۲ شورای معین این شورا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

پیش از این سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بود.

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را به نمایش گذاشت
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور