Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@21:17:50 GMT

امارات: خواهان حل اختلافات با ایران هستیم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۵۶۲۸

امارات: خواهان حل اختلافات با ایران هستیم

به گزارش  تابناک به نقل از العین الاخباریه، مشاور رئیس دولت امارات تاکید کرد که کشورش به دنبال حل اختلافات با ایران است.


 انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارات در امور دیپلماتیک در یک سخنرانی گفت که کشورش همواره برای حل اختلافات خود با ایران از طریق راه حل سیاسی و دیپلماتیک و پایان دادن به این اختلافات تلاش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: امارات خواهان روابط با ایران، ترکیه و کشورهای عربی است.

قرقاش گفت که امارات دائما برای ایجاد پل های ارتباطی با همه همسایگان تلاش می کند و این کشور منبع آسیب و ضرر برای هیچ کشوری از جمله ایران نخواهد بود.

مشاور رئیس دولت امارات همچنین تاکید کرد که با توجه به تغییرات بین المللی بوجود آمده همه کشورها مسئولیت مشترکی نسبت به ثبات منطقه ای و شکوفایی آن دارند و ما نیازمند نشست های منطقه ای بیشتر برای همکاری و گفت وگو میان کشورهای منطقه از جمله ترکیه و ایران هستیم.

 اخیرا شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان ضمن تبریک ماه رمضان، با اشاره به منافع مشترک دو کشور در توسعه روابط فی مابین در عرصه های مختلف، خواهان بررسی فرصت های همکاری مشترک شد.

وزیر امور خارجه امارات در مورد شرائط جدید منطقه نیز گفت که طی هفته های اخیر شاهد بهبود شرائط در منطقه هستیم و دیدار رئیس جمهور بشار اسد از امارات و برقراری آتش بس موقت در یمن فرصتی برای همه طرفها فراهم کرده است تا از آن برای توسعه و پیشرفت و پرهیز از افزایش تنش بهره برداری نمایند.

وزیر امور خارجه امارات در این گفتگو تاکید کرد: امارات متحده عربی به هیچ طرفی اجازه اقدامات خرابکارانه یا تحریک آمیز از خاک خود علیه کشورهای همسایه امارات را نخواهد داد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز سیزدهم رمضان امارات متحده عربی انور قرقاش مشاور رئیس دولت امارات ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز سیزدهم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ

طبق گزار شبکه الجزیره، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر گفت: حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، موضوع فلسطین را نابود می‌کند و به آوارگی کامل ساکنان فلسطین منجر می‌شود.

مدبولی اضافه کرد: جهان چگونه می‌تواند به تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون وجود ملت فلسطین راضی شود.

وی گفت: زمان آن فرارسیده است که جامعه جهانی، حق ملت فلسطین را در داشتن کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

«بشرخصاونه» اضافه کرد: انتقال داوطلبانه و یا اجباری فلسطینی ها، نقض توافق‌های صلح (سازش) میان اسرائیل و کشور‌های عربی است و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، توقف حملات، آزادی اسیران و تامین کمک‌های انسانی برای ساکنان این منطقه شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» افزود: برجسته‌ترین چالش در مقابل برقراری صلح در خاورمیانه، ناکامی جامعه جهانی در حل و فصل موضوع فلسطین است.

وی اضافه کرد: باید همه درگیری‌ها و اختلاف‌ها از مسیر مسالمت آمیز حل و فصل و از ورود منطقه به جنگ جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات