Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:25:58 GMT

سوخت آلوده توزیع شده در سنگاپور به ۸۰ کشتی خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۵۶۹۸

سوخت آلوده توزیع شده در سنگاپور به ۸۰ کشتی خسارت وارد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی، انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به توزیع سوخت آلوده در مراکز بانکرینگ سنگاپور امروزه به یکی از مباحث کلیدی و عمده کارشناسان، تحلیلگران و دست‌اندرکاران جامعۀ دریایی تبدیل شده که ارزش خسارت آن به ده‌ها میلیون دلار می‌رسد.

در این راستا سازمان دریانوردی و بنادر سنگاپور MPA که به عنوان یکی از مراکز اصلی صنعت بانکرینگ جهان شناخته می‌شود در واکنش به توزیع سوخت آلوده در این مرکز گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۲۰۰ کشتی شناسایی شده که نفت کوره با سولفور بسیار بالا و غلظت بالایی از ترکیبات آلی دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور ضمن اظهار تأسف از بی‌مبالاتی شرکت توزیع کننده سوخت با اشاره به اینکه این حادثه غیرمجاز شدیدترین نوع حادثه در چند دهه اخیر است و منجر به ادعاهایی به ارزش ده‌ها میلیون دلار شده است، یادآور شد: از ۲۰۰ کشتی که سوخت ناخالص و آلوده دریافت کرده‌اند ۸۰ کشتی مشکلات مختلفی را از محل دریافت این سوخت در موتورهای خود گزارش کرده‌اند که توسط کارشناسان در دست بررسی است.

به گفتۀ وی در حال حاضر مذاکره برای پیگیری این موضوع و همچنین بررسی و تحقیق در زمینه سوخت‌های موجود در مراکز ذخیره این اداره ادامه دارد و تمامی مسئولان و کارکنان بندر و صنعت بانکرینگ این کشور این حادثۀ غیرقابل قبول را در دست بررسی دارند.

کد خبر 5467441

منبع: مهر

کلیدواژه: سنگاپور بانکرینگ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کشتی وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران بورس سازمان امور مالیاتی نهضت ملی مسکن تحريم اقتصادي روسيه وزارت نیرو ابربدهکاران بانکی جام جهانی قطر سید جواد ساداتی نژاد بانک مرکزی گمرک ایران قیمت نفت قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از زومیت، میلیون‌ها دستگاه در سراسر دنیا در برابر بدافزار رهاشده PlugX USB آسیب‌پذیرند. این بدافزار خطرناک، تکثیرپذیر است و ردپای آن در بازه‌ای ۶ ماهه از سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) در حدود ۲٫۵ میلیون آدرس IP آشکار شده است.

بنا بر گزارش مؤسسهٔ امنیتی سکویا (Sekoia) بیش از ۸۰ درصد از تمامی دستگاه‌های آلوده‌شده به بدافزار PlugX USB مربوط به ۱۵ کشور بوده‌اند که نیجریه، هند، چین، ایران، اندونزی، بریتانیا، عراق و آمریکا به‌ترتیب در رتبه‌های اول تا هفتم قرار گرفته‌اند. بدافزار PlugX USB درمجموع کامپیوترهای ۱۷۰ کشور را آلوده کرده است.

بدافزارهای USB پیشین، معمولاً کشورهایی را تحت تأثیر قرار می‌دادند که بین دستگاه‌های آن‌ها شباهت‌هایی مشاهده می‌شد، مثلا بدافزار RETADUP بیشترین نرخ نفوذ به سیستم‌ها را در کشورهای اسپانیایی‌زبان ثبت کرده بود؛ اما این گفته برای PlugX USB صدق نمی‌کند.

محققان شرکت سکویا می‌گویند که بدافزار PlugX USB از طریق دستگاه‌های ذخیره‌سازی یواس‌بی (فلش‌مموری) به‌راحتی بین سیستم‌ها منتقل می‌شود. بررسی‌های سکویا نشان می‌دهد که روزانه حدود ۹۰هزار تا صدهزار دستگاه به PlugX USB آلوده می‌شوند.

سکویا از شرکت‌های امنیتی و دولت‌ها درخواست کرده تا از طریق راهکاری خاص که به ارسال دستور متنی وابسته است، به حذف PlugX USB از کامپیوترها کمک کنند؛ اما این راهکار کاملاً کارساز نیست و امکان آلوده شدن مجدد سیستم‌ها وجود دارد؛ زیرا PlugX USB از طریق دستگاه‌های یواس‌بی بین سیستم‌ها منتقل می‌شود.

بدافزار PlugX حداقل از سال ۲۰۰۸ استفاده می‌شده و عمدتا برای جاسوسی و دسترسی به سیستم‌ها از راه دور کاربرد داشته است. حتی از آن برای حمله به دولت‌ها و سازمان‌های سیاسی در آسیا و سپس غرب استفاده شده است. محققان باور دارند که کد منبع PlugX در سال ۲۰۱۵ فاش شده است.

فعلاً راهکار مشخصی برای مقابله با PlugX وجود ندارد. تنها توصیه مفید، آن است که از اتصال دستگاه‌های ناشناس USB به کامپیوتر خود جلوگیری کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901335 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید از خسارت‌های آتش‌سوزی مهیب شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • لحظه تصادف گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی از چند نمای مختلف | ویدئو