Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که سفارت این کشور در افغانستان در بحبوحه سقوط کابل گذرنامه هزاران نفر از مترجمان افغان را نابود کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نشنال رویو» به نقل از یکی از مترجمان سابق نظامیان آمریکایی در افغانستان نوشت که پیش از سقوط کابل توسط طالبان، سفارت آمریکا گذرنامه و اسناد هویتی هزاران نفر از  مترجمان افغان را از بین برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مترجم که خواست نامش فاش نشود، گفت: اکنون هیچ گزینه‌ای برای من وجود ندارد. آن‌ها گذرنامه من را نابود کردند، یعنی تمام زندگی من را نابود کردند. اگر گذرنامه داشتم خروج از افغانستان ممکن بود، اما بدون گذرنامه هیچ کاری نمی‌توانم انجام دهم.

«بن اوون» مدیر اجرایی سازمان امداد غیرنظامی «فلاندرز فیلدز» که مسئولیت بخشی از روند تخلیه افغانستان را به عهده داشت، تاکید می‌کند که احتمالاً هزاران گذرنامه توسط سفارت آمریکا در کابل نابود شده است.

وی با بیان این موضوع گفت: اگر سفارت چند صد گذرنامه داشت، کارمندان می‌توانستند به جای نابود کردن، به راحتی آن‌ها را بسته بندی کرده و با پرواز از آنجا خارج کنند.

رسانه آمریکایی نشنال رویو افزود کسانیکه گذرنامه‌شان نابوده شده، اکنون در میان ده‌ها هزار متحد آمریکا و اعضای خانواده‌ آن‌ها هستند که پس از عقب‌نشینی دولت بایدن از افغانستان در این کشور گیر افتاده‌اند.

سی‌ان‌ان: آمریکا ممکن است برخی افغان‌های تخلیه شده را به افغانستان بازگردانددیدبان حقوق بشر: رفتار تبعیض‌آمیز با پناهجویان افغان ارزش‌های ادعایی اروپا را به سخره می‌گیردبرزخ «وعده‌های آمریکا» و سرنوشت نامعلوم پناهجویان افغانادامه اعتراضات پناهجویان افغان علیه آمریکا

پیش از این نیز «وال‌استریت ژورنال» گزارش داده بود که بیش از 60 هزار مترجم افغان و دیگر افرادی که برای پناهندگی در آمریکا درخواست روادید داده‌اند، در افغانستان جا مانده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید