Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:38:14 GMT

تلاش برای ایران‌هراسی زیاد است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۶۰۲۰

تلاش برای ایران‌هراسی زیاد است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تلاش برای ایران‌هراسی و تفرقه زیاد است، گفت: در حقیقت تفرقه میان ایران و کشورهای همسایه زیاد است، بنابراین متولیان فرهنگی باید مراقبت کنند و نقشه‌های شوم را خنثی کنند ، یعنی باید به دنیا نشان دهند که نه تنها متفرق نمی‌شویم بلکه وحدت ما میان جهان اسلام بیش‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۶ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سوره ابراهیم، اظهار کرد: در این سوره شبهه‌ای از سوی منکرین مطرح می‌شود که جایگاه نبوت را متزلزل و در دل‌ها شک و تردید ایجاد می‌کند، اما پاسخ به شبهات داده می‌شود، مهم این است که انسان در برابر شبهه قوی باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه انسان باید مدام و مستمر متحرک و فعال باشد، افزود: ایستایی و عقب‌گرد برای انسان مذمت است، بنابراین باید انسان در تمامی مسائل فردی، ایمان و اعتقاد، مسائل اجتماعیط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی متحرک باشد.

وی ادامه داد: زمانی که مقایسه‌ای میان دوران جوانی و میان‌سالی صورت می‌گیرد، می‌بینیم زمانی‌که سن رو به بالا می‌رود دلبستگی به دنیا بیش‌تر می‌شود که این امر به معنای عقب‌گرد است و باید ترسید، بنابراین لازم است روز به روز ایمان و باورهای افراد قوی‌تر شود.

نکونام با اشاره به ۱۵ رمضان میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام ایتام، تصریح کرد: رسیدگی به نیازمندان در ماه رمضان بسیار لازم است، زیرا این فرصت و زمینه درونی و ایمانی فراهم شده و می‌توان از این فرصت پیش آمده به دلیل فضایل بیش‌تر این ماه، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) بهترین سند حقانیت ما و انقلاب اسلامی هستند، بیان کرد: دشمن در حال تلاش بسیار است تا حقانیت ما را متزلزل کند، از طرفی ائمه بهترین سند حقانییت هستند و انقلاب اسلامی از وجود بزرگوارانی همچون ائمه بزرگوار شکل گرفته است، نباید ضعف‌ها، خطاها و لغزش‌های مدیران و کاستی‌های آن‌ها را به پای حقانیت انقلاب اسلامی گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز ۲۹ فروردین‌ماه به نام روز ارتش، تصریح کرد: نیروهای ارتش به ویژه نیروهای زمینی ارتش نیروهایی مکتبی‌اند و جهاد و ایستادگی نیروهای ارتش، سپاه و بسیج ستودنی است.

وی ادامه داد: عمده فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه با کارگزاران پیرامون حقانیت بود که به گونه‌ای عمل کنند تا آسیب‌های موجود در کشور کاهش و به مسائل اقتصادی توجه داشته باشند، عمل کردن یا نکردن برخی افراد به حساب حقانیت نبوده بلکه به حساب افراد گذاشته می‌شود.

نکونام گفت: براساس همین حقانیت، امروز فلسطین زنده نگه داشته شده، به طوری که مقام معظم انقلاب بیان کردند فلسطین زنده است، امروز صهیونیست رو به زوال و روز به روز ایستادگی و قدرت فلسطین که با دست خالی از خود دفاع می‌کند، بیش‌تر می‌شود، تنها کافی است نیروهای مقاومت در فلسطین و دیگر جاها دست به دست یکدیگر دهند تا اسرائیل به زودی نابود شود، تردیدی وجود ندارد که همه این‌ها از حقانیت انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه تلاش برای ایران‌هراسی و تفرقه زیاد است، اضافه کرد: در حقیقت تفرقه میان ایران و کشورهای همسایه زیاد است، بنابراین متولیان فرهنگی باید مراقبت کنند و نقشه‌های شوم را خنثی کنند ، یعنی باید به دنیا نشان دهند که نه تنها متفرق نمی‌شویم بلکه وحدت ما میان جهان اسلام بیش‌تر خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن لیلة‌القدر، خاطرنشان کرد: این شب‌ها قله ماه مبارک رمضان و با عظمت‌ترین شب‌ها هستند، از عظمت لیلة‌القدر همین بس که خداوند متعال با صراحت  بیان کردند «لیلة‌القدر خیر من ألف شهر»، بنابراین در این شب‌ها توبه، استغفار، بازگشت، ارائه شدن نامه اعمال قابل قبول محضر امام زمان(عج) مهم است که باید مورد توجه و از عظمت آن غافل نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه چهارمحال و بختیاری نماز جمعه ایران هراسی توطئه دشمنان فضیلت شب قدر انقلاب اسلامی بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، در رتبه‌بندی تایمز پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست دانشگاه‌های برتر آسیا را در سال ۲۰۲۴ میلادی منتشر کرد که در این رتبه بندی ۷۵ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان بیش از ۷۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفتند که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در فهرست برترین‌های دانشگاه‌های آسیا در این رتبه‌بندی و رتبه ۱۵ در دانشگاه‌های ایران قرار دارد.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی در سطح بین المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد. روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۸ شاخص در قالب آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی بهره جسته است. اما این شاخص‌ها برای منعکس‌کردن ویژگی‌های مؤسسات آسیایی مجدد تنظیم شده‌اند. رتبه بندی سال ۲۰۲۴ شامل ۷۳۹ دانشگاه از ۳۱ منطقه است.

دانشگاه صنعتی شریف با رتبه =۵۶ در رتبه اول دانشگاه‌های ایرانی قرار گرفته است. تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز از تعداد ۲۹ دانشگاه در سال ۲۰۱۹، تعداد ۴۰ دانشگاه در سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۱، تعداد ۶۲ دانشگاه در سال ۲۰۲۲ و تعداد ۶۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۳ به تعداد ۷۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۴ رسیده است که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

دانشگاه توکیو، که برترین مؤسسه ژاپن است، از رتبه هشتم به پنجم رسیده است که بالاترین جایگاه آن از سال ۲۰۱۵ است. در همین حال، مؤسسه برتر کره جنوبی، دانشگاه ملی سئول، از ۱۰ دانشگاه برتر فاصله گرفته و سه پله سقوط کرده و در رده چهاردهم قرار دارد. در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر، با ۳۳ دانشگاه برتری دارد و پس از آن کره جنوبی با ۱۶ دانشگاه قرار دارد. ژاپن با ۱۱۹ دانشگاه، پرتعدادترین دانشگاه‌ها را در این رتبه بندی دارد و پس از آن هند با ۹۱ مؤسسه در رتبه بعدی قرار دارد. از سال گذشته در مجموع ۹۸ دانشگاه به این رتبه بندی پیوسته‌اند. این افزایش در کشورهای هند، ترکیه، ایران و پاکستان قابل مشاهده است

کد خبر 6097399

دیگر خبرها

  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • نماهنگ|حقانیت مرگ بر رژیم صهیونیستی
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • یک جوان چینی به مذهب شیعه مشرف شد
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه باوجود تبلیغات شدید اسلام هراسی