Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، نماز سیاسی عبادی شهر سی سخت به امامت حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد در محل مسجد جامع امام علی (ع) برگزار شد.

خطیب جمعه سی سخت در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر سی سخت ضمن توصیه خود و نماز گزاران به تقوای الهی و خشیت و ترس از عذاب روز قیامت توجه و تفکر در کیفر گناه و صحنه های هولناک قیامت را سازنده خواند و گفت: رسول خدا مکرر آیه ۱۵ سوره انعام قُلْ إِنِّی أَخَافُ إِنْ عَصَیْتُ رَبِّی عَذَابَ یَوْمٍ عَظِیمٍ را تلاوت میکرد و اشک می ریخت پیام آیه آن است که توجه به معاد و عقوبت اعمال برای ما سازنده است و ایجاد تقوا و ترس می‌کند اما بی توجهی به نتیجه و کیفر اعمال و رفتارها خطرناک و هلاک کننده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 خطیب نماز جمعه سی سخت در سلسه مباحث خطبه اول و پرداخت به موضوع رحمت خاص الهی اظهار داشت: توبه و استغفار به ویژه در این روزها و شب های ماه معنوی رمضان تاثیر خاص و سریع در آمرزش انسان و طهارت روحی او و بازگشت به عبودیت و بندگی دارد استعفار یعنی معذرت خواهی از خداوند یعنی پشیمانی از کوتاهی در بندگی و اطاعت یعنی شرمندگی از کردار ناشایست و اظهار ندامت و عهد بستن با خدا به عدم بازگشت به گناه و قرار گرفتن در مسیر اطاعت و عبادت  این عمل باعث نزول رحمت خدا وند می شود که البته کار انسان های مومن و خدا باور است.

امام جمعه مرکز شهرستان دنا گفت: دومین عامل جلب رحمت الهی ترحم بر مخلوقات و موجودات روی زمین است  صفت ترحم صفت ارزشمندی است صفت خداوندی است اگر انسان دارای این ویژگی باشد رنگ خدایی و به تعبیر قرآن صبغه الله می گیرد ما حق نداریم به انسان ها و موجودات دیگر ظلم کنیم بلکه باید به آنها خدمت و خیر برسانیم.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا در خطبه دوم به مسائل سیاسی روز پرداخت و به شعار سال با موضوع تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اشاره کرد و گفت: با شعار سال فرمایشی برخورد نکنید و الزامات عملی آن را رعایت کنید چرا که یکی از مهمترین الزامات شعار سال حمایت از شرکت های دانش بنیان است، حلقه وصل دانشگاه و تولید، شرکت‌های دانش بنیان هستند که باید مورد حمایت جدی دولت و مجموعه حاکمیت قرار گیرند، دانشگاه باید از مدرک گرایی پرهیز کند و سهم خود را در حل مشکلات و گره های کشور مشخص کرده و با کاربردی کردن علم و دانش می توان در اقتصاد کشور جهش و تحول ایجاد کرد و کانون این تحول شرکت های دانش بنیان هستند که خلاها و حفره های اقتصاد معیوب را شناسایی می کنند و با اقدام به موقع و پژوهش و تولید نیازمندیهای کشور در عرصه های لازم تحریم ها را بی اثر می کنند.

مصباح نژاد همچنین به تحرکات عده ای غرب گرا و مهره های خائن آمریکا در افغانستان در آتش زدن کنسولگری کشور اشاره کرد و بیان داشت: پرواضح و معلوم است که دشمن به دنبال در گیری بین ملت برادر و دوست و مسلمان ایران و افغانستان است و هدف از این سناریوها سرپوش گذاشتن بر شکست های مفتضحانه هم پیمانان آمریکا در منطقه از جمله آل سعود خائن است که در باتلاق حمله به یمن گیر کرده و روسیاه شده و جنگ فرسایشی را شروع کرده و حالا نمی داند چطور آن را جمع کند و ملت های مسلمان باید با هوشمندی این توطئه ها را خنثی کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش بنیان شعار سال سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 

 علیرضا محمدی گفت: در پی انتشار فیلم خشونت‌آمیز فرد شروری در کمربندی جاده سرچشمه که با سلاح سرد قدرت نمایی و به موتورسواران حمله می‌کرد، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

این مقام قضایی تصریح‌کرد: مأموران موفق شدند با اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با بنده در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رفسنجان تأکید کرد: افرادی که بخواهند با اقدامات مجرمانه خود سعی در قدرت‌نمایی، جلب توجه و اعلام موجودیت کنند بدون اغماض با آن ها طبق قانون برخورد می شود و با پایش و رصد مستمر این اقدامات و تحرکات از سوی پلیس فرصت عرض اندام از آن‌ها گرفته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است