Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی متولی شرعی حرم حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلیل عدم برگزاری نماز جمعه در حرم امام حسین (ع) و اینکه اگر دلیل تجمع است، چرا به صورت پخش مستقیم و مجازی ایراد نمی شود، پاسخ داد.

وی با بیان اینکه دلیل عدم برگزاری نماز جمعه به دلایلی بیشتر از مسئله تجمع بر می گردد، گفت: شیوع کرونا به صورت مستقیم در تعطیلی نماز جمعه تأثیر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده آیت الله سیستانی بیان داشت: شما می دانید که خطبه های نماز جمعه، به ویژه خطبه دوم به سه حالت نوشته می شود؛ حالت اول اینکه خود آیت الله سیستانی متن خطبه را می نویسند، حالت دوم اینکه چارچوب کلی توسط معظم له تعیین می شود و حالت سوم اینکه خود خطیب نماز جمعه متن خطبه را می نویسد و برای آیت الله سیستانی می فرستد و ایشان آن را ویرایش می کنند. در تمامی این حالات خطیب نماز جمعه تابع نجف اشرف است.

بیشتر بخوانید :

مدیر حوزه های علمیه: همواره قدردان آیت الله سیستانی هستیم آیت‌الله سیستانی، فرستاده سازمان ملل را به حضور نپذیرفت

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی تصریح کرد: متأسفانه نهاد های سیاسی عراق به بسیاری از بیانات آیت الله سیستانی توجهی نداشتند و پاسخ گوی آن نبودند. بله این خطبه ها مایه آرامش و اطمینان مردم بود و صدایی بود که از مردم دفاع می کرد.

وی ادامه داد: آیت الله سیستانی تنها به دنبال خطبه خوانی نیستند، بلکه می خواهند خطبه و سخنرانی مؤثر واقع شود. با وجود اینکه مضمون برخی خطبه های نماز جمعه بارها و بارها تکرار می شد، امّا پاسخگویی به آن بسیار ضعیف بود.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: تاکنون هیچ تصمیم قریب الوقوعی برای از سر گیری ایراد خطبه های نماز جمعه کربلا وجود ندارد، مگر اینکه ضرورتی مهم تر از مسئله تعلیق نماز جمعه ایجاب کند.

۲۱۲۱

کد خبر 1622004

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه آیت الله سید علی سیستانی آیت الله سیستانی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت