Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه میامی به میزبانی مسجد جامع با بیان اینکه فرزند آوری یکی از مهمترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایران اسلامی است، ابراز کرد: استوانه و تحکیم بنیان خانواده، فرزند است که از مهم‌ترین پایه‌های زندگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم بیش از ۴۵ آیه وجود دارد که مربوط به خانواده است و خداوند به بندگان می‌آموزد در نظام خانواده از خداوند متعال چه بخواهیم، افزود: یکی از مهمترین درخواست‌ها و فضیلت‌ها در دین اسلام ازدواج جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزند بهترین ارث انسان

امام جمعه میامی با بیان اینکه فرزند بهترین وارث برای انسان است و مقوله ازدواج او نیز بسیار توصیه شده است، گفت: نخستین بحث تحکیم خانواده، وجود فرزند است لذا فرزندی که پاک باشد و محور زندگی فرزندان در راستای عفت و طهارت باشد، یک نعمت بسیار عظیم محسوب می‌شود.

صفایی پور بیان کرد: باید از خداوند متعال بخواهیم فرزندی به ما بدهد که اهل نماز باشد لذا یکی از مهمترین نکاتی که خانواده‌ها در تربیت فرزندان باید به آن توجه داشته باشند، مقوله مهم نماز است، بیان کرد: یکی از درخواست‌های یکه بندگان باید از خداوند بخواهند این است که فرزندی به آنها بدهد که موجب رضای خداوند باشد و بر محور رضای خدا حرکت کند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها همچنین باید از خداوند فرزندی بخواهند که اهل تقوی باشد، افزود: خانواده‌ها باید به خصوص در ماه‌هایی مانند رمضان که متعلق به بندگی خدای متعال است، به تربیت فرزندانشان بر حسب تقوای الهی ممارست داشته باشند.

کمک به اشتغال جوانان

امام جمعه میامی در ادامه با بیان اینکه دولت باید برای اشتغال، ازدواج، مسکن فرزندان، با اقداماتی که صورت می‌دهد، کمک کند، گفت: بانک‌ها با اعطای تسهیلات کم بهره نگاه ویژه به جوانان و به خصوص اشتغال و ازدواج آنها داشته باشند تا بتوانیم شرایط را تسهیل کنیم همچنین از دولت نیز می‌خواهیم تا شرایط ازدواج و اشتغال جوانان را تسهیل کنند.

صفایی پور در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه ماه رمضان ماه دعا و معنویت است، گفت: فلسفه‌ای ماه رمضان این است که به یاد نیازمندان باشیم لیکن از همه مردم می‌خواهیم که در این ایام به نیازمندان و مستمندان در سراسر شهرستان میامی نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه دعا و معنویت است، ابراز داشت: دعا علاوه بر سعادت و خوشبختی انسان، موجب پیوند بین بنده ضعیف و خداوند مهربان می‌شود همچنین دعا می‌تواند باعث رشد و کمال انسان شود که از این لحاظ بسیار مورد تاکید به خصوص در ماه رمضان قرار گرفته است.

امام جمعه میامی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است و دعا نیز از افضل عبادت‌ها محسوب می‌شود، بیان کرد: نیمه اول ماه رمضان عبادت و نیمه دوم آن شهادت است لذا نباید فرصت بی نظیر شب‌های رمضان به خصوص شب‌های قدر را به راحتی از دست بدهیم.

کد خبر 5467497

منبع: مهر

کلیدواژه: میامی ماه مبارك رمضان قرآن کریم فرزند آوری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان خطبه های نماز جمعه بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا گرد و غبار ماه رمضان 1401 خراسان رضوی آلودگی هوا هفته هنر انقلاب اسلامی مشهد انقلاب اسلامی هنر گرگان ماه مبارك رمضان جام جهانی 2022 قطر داشته باشند خانواده ها ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی در صحن شورای امروز شیراز اظهار کرد: لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته حسینی، شهرداری شیراز بنا بر این مصوبه مکلف است هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد برای خانواده‌های دارای حداقل 3 فرزند زیر 20 سال تخفیف دهد.

وی اضافه کرد: این معافیت فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیربنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: عناوین هزینه و عوارض پروانه ساختمانی مشمول مصوبه شامل: "عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی زیربنا، عوارض‌های تراکم تا حد مجاز طبق مصوبات مراجع تصویب کننده طرح‌های توسعه شهری و کمیسیون ماده 5، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بهای خدمات کارشناسی و فنی و بهای خدمات مدیریت نظارت بر جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی است. 

حسینی گفت: شهرداری شیراز گزارش 100 درصد تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی موضوع این مصوبه را جهت تأمین از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی به دولت ارسال کند. 

وی افزود: برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم و بیشتر متولد 1402.01.01 و بعد از آن باشند، به ازای فرزند چهارم 10 درصد، به ازای فرزند پنجم 20 درصد و به ازای فرزند ششم و بیشتر از آن 30 درصد مازاد بر 10 درصد تکلیف ردیف اول توسط شهرداری مشمول معافیت عوارض پروانه ساختمانی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مؤدیان مشمول تخفیف مندرج در این مصوبه، مشمول سایر کاهش عوارض و بهای خدمات سالیانه شهرداری نیز می‌شوند. حسینی گفت: شهرداری مکلف است شیوه نامه اجرایی این ماده واحده را ظرف حداکثر یک ماه آینده تدوین و جهت تأیید به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • عامل جنایت گاندی نمی‌دانست قاتل است | گفت و گو با متهم
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود