Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@19:35:59 GMT

تداوم جنایات صهیونیست‌ها وسکوت اعراب و نهادهای بین‌المللی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۶۲۱۰

تداوم جنایات صهیونیست‌ها وسکوت اعراب و نهادهای بین‌المللی

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایرنا، گروه های مقاومت فلسطینی در موضع گیری واحد در قبال جنایت های اخیر صهیونیست ها علیه مقدسات اسلامی از جمله مسجد الاقصی و حملات به فلسطینان تهدید کردند که رویارویی با اشغالگران نزدیک تر و سخت تر از آن چیزی خواهد بود که دشمن پیش بینی و تصور می کند.

یورش امروز (جمعه) نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران، خشم گسترده گروه ها و شخصیت های فلسطینی را برانگیخت و با محکومیت این اقدام تهدید کردند که به شدیدترین وجه پاسخ جنایت های اشغالگران را خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی یورش نظامیان اشغالگر و درگیری با فلسطینان بیش از ۱۵۰ نفر مجروح شده اند و در ۱۵ روز اخیر بیش از ۲۰ فلسطینی بدست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده اند.

واکنش جمهوری اسلامی ایران

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه تعرض بی‌شرمانه صهیونیستها در ماه مبارک رمضان به اماکن مقدس فلسطین و یورش به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی را قویا محکوم و نسبت به تداوم اقدامات وحشیانه و تروریستی اشغالگران در قدس و فلسطین اشغالی هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ضرب و جرح  نمازگزاران فلسطینی به دست نظامیان اشغالگر اظهار داشت، جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین حاکی از ضعف روزافزون این رژیم اشغالگر می‌باشد که برای سرپوش گذاشتن بر آن، توان پوشالی خود را در برابر عده‌ای نمازگزار بی‌دفاع را به نمایش می‌گذارد.

واکنش گروه های فلسطینی به درگیری های مسجد الاقصی

«فوزی برهوم»، سخنگوی حماس در واکنش به حوادث امروز مسجد الاقصی با محکومیت شدید یورش اشغالگران به مسجد الاقصی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مسئول حفظ جان و تمام عواقبی است که  احساسات ملت فلسطین و مردم را جریحه دار می کند.

وی افزود که قدس اشغالی اکنون به صحنه اصلی نبرد علیه اشغالگری و دفاع ملت فلسطین از مسجد الاقصی  تبدیل شده است.

سخنگوی حماس افزود که ما از آحاد ملت در کرانه باختری اشغالی و در همه جای فلسطین می خواهیم که در کنار و دفاع از اهالی بیت المقدس بایستند و از آنها حمایت کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی را جنایتی وحشیانه دانست و تاکید کرد که مسئولیت کامل این جنایت و تجاوز و عواقب آن متوجه اشغالگران است.

در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: آتشی که اشغالگران با کینه و وحشیگری برافروخته به خود آنها  باز خواهد گشت و دشمن را می‌سوزاند، اگر اشغالگران دست از تجاوز و جنایت در مسجد الاقصی برندارند و یورش به مردم ما را متوقف نکنند، رویارویی نزدیک تر و سخت‌تر از آن چیزی خواهد بود که صهیونیست ها فکر می‌کند.

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس هم در بیانیه‌ای تشدید یورش و خشونت‌ها در بیت‌المقدس را محکوم کرد و گفت که مردم فلسطین و امت اسلامی به هر قیمتی که شده از مسجد مبارک الاقصی دفاع و حراست می کنند.

وی افزود که پیروز نبرد با صهیونیست ها، ملت فلسطین است و مهم نیست این رویارویی چقدر طول خواهد کشید.

در همین پیوند، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز آنچه امروز در مسجد الاقصی، جنین و سراسر کرانه باختری رخ داده و در حال وقوع است را محکوم و تاکید کرد که جنایت اشغالگران در یورش به مسجد الاقصی و درگیری با نمازگزاران اقدامی خطرناک و بیانگر خیزش بزرگ علیه اشغالگران  است.

«نبیل ابورودینه»، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگران فلسطین هم گفت که یورش نظامیان اشغالگر به مسجد الاقصی و ورود آنها به مکان های مقدس تحولی خطرناک و هتک حرمت مقدسات مسلمانان است و این به منزله اعلان جنگ علیه مردم فلسطین است.

وی تاکید کرد که مردم فلسطین اجازه نخواهند داد که نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست مسجد الاقصی را در انحصار خود درآورند و به هر قیمتی از آن دفاع خواهند کرد.

«مازن غانم»، نماینده کنست از فهرست متحد عربی، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل را تهدید کرد که اگر نیروهایش را از مسجد الاقصی خارج نکند، از ائتلاف دولتی خارج خواهد شد.

جنبش فتح نیز در واکنش به حملات روز جمعه صهیونیست ها به نمازگزاران فلسطینی و هتک حرمت مسجد الاقصی، سکوت برخی دولت های عربی، کشورهای اسلامی و جهانیان را در قبال اشغالگری اسرائیل و جنایت های این رژیم محکوم کرد.

دستگیری صدها فلسطینی

منابع رسمی فلسطین از دستگیری دست کم ۴۰۰ فلسطینی در درگیری های اخیر خبر می دهند. ۹۰ نفر از بازداشت شدگان مربوط به درگیری های امروز است.

ادامه مقاومت فلسطینی ها در برابر رفتار وحشیانه نظامیان صهیونیست، باعث شد رژیم صهیونیستی ظهر امروز بار دیگر ناگزیر به گشودن درب های مسجدالاقصی به روی نمازگزاران شود.

درگیری های امروز بعد از نماز صبح و با هجوم نیروهای اشغالگر قدس به جمعی از نمازگزاران آغاز شده است.

برچسب‌ها مسجدالاقصی جنبش جهاد اسلامی فلسطین جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم صهیونیستی اسماعیل هنیه فلسطین بیت المقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجدالاقصی جنبش جهاد اسلامی فلسطین جنبش مقاومت اسلامی حماس مسجدالاقصی جنبش جهاد اسلامی فلسطین جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم صهیونیستی اسماعیل هنیه فلسطین بیت المقدس رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات را پذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» ولایت هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را پذیرفت.

مهاجمان مسلح داعش دهم اردیبهشت نمازگزاران را پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن دستکم 7 نفر شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را در پی داشت و مقامات محلی حکومت طالبان متعهد شدند هرچه زودتر عاملان این جنایات پیدا و به‌دست قانون سپرده خواهند شد.

روسیه: داعش افغانستان ساخته آمریکا و انگلیس استشورای امنیت سرکرده داعش افغانستان را در فهرست تحریم‌ها اضافه کردطالبان: هیچ خارجی در داعش افغانستان وجود ندارد/چین آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری است

گروه تروریستی داعش اوایل اردیبهشت ماه نیز در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفته بود.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی نمازگزاران همدانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • حماس: اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه شوند
  • اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه به جهانیان شوند
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • جنایت علیه فلسطین وجدان دانشجویان غیر مسلمان را به درد آورده است