Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@12:26:25 GMT

اولویت مذاکرات رسیدن به یک توافق خوب و رعایت خطوط قرمز است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۶۶۰۹

اولویت مذاکرات رسیدن به یک توافق خوب و رعایت خطوط قرمز است

گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار کارگزاران نظام اسلامی با رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ۲۰ توصیه و سفارش برای کارگزاران نظام بیان فرمودند که این توصیه‌ها راهبردی، کاربردی، شخصی، مدیریتی، معرفتی و مهارتی بود که باید در جای خود به آنها پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گناوه افزود: روحیه احساس مسئولیت و اینکه غرور و انفعال دو آسیب برای کار گزاران محسوب می‌شود، از توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این دیدار بود.

وی با اشاره از دیگر توصیه‌های رهبر انقلاب در این دیدار پیرامون شعار امسال بود بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند برای شرکت‌های دانش بنیان باید ضوابط کیفی تعیین شود.

امام جمعه گناوه یادآور شد: از اولویت‌ها در کشور این است کار شرکت‌های دانش بنیان باید در جهت حل مسئله باشد.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: خام فروشی از دیگر معضلاتی در کشوراست که بارها رهبری به آن اشاره و تاکید فرمودند که متأسفانه در کشور ما وجود دارد و دیگران دارند از آن استفاده می‌کنند و از مواد اولیه ما به تولیدات متنوع و گوناگونی می رسند.

وی با اشاره به اینکه توصیه پیرامون منابع ارزی از دیگر نکات فرمایشات رهبری در این دیدار بود بیان کرد: منابع ارزی چند سالی است که در کشور به عنوان یک آسیب جدی تلقی می‌شود و در بسیاری از موارد ارز کشور ما در جای مناسب مصرف و هزینه نمی‌شود و بحث منابع ارزی و مصرف صحیح آن از توصیه‌ها و. خواسته‌های رهبر انقلاب بود.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه بحث دیپلماسی کشور از نکات فرمایشات رهبری در این دیدار بود گفت: رهبری در این زمینه فرمودند که دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می‌کند

حجت الاسلام رکنی حسینی نقد کارهای مسئولان را از دیگر نکات فرمایشات رهبر بیان کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند که نقد اگر منصفانه و دلسوزانه باشد مشکلی ندارد اما باید مراقب باشیم نقد بدبینانه نباشد و امید مردم تضعیف نشود.

امام جمعه گناوه یادآور شد: اگر در جامعه نسبت به مسئولان نقد وجود نداشته باشد، جامعه پویایی نخواهد و بسیاری از مردم امروز نسبت به عملکرد و مسائل نقد دارند اما باید مراقب بود نقدها بدبینانه نباشد و باعث ناامیدی نشود.

وی با اشاره به نکات فرمایشات رهبری پیرامون مذاکرات گفت: رهبری مسیر مذاکرات وین را تأیید و این شبهه را که مذاکره کنندگان از خطوط قرمز نظام عبور می‌کنند را پاسخ دادند و شبهه عدول از خطوط قرمز را زدودند.

وی گفت: با اینکه مذاکرات هسته‌ای در مراحل پایانی قرار دارد اما اولویت در رسیدن به یک توافق خوب و رعایت خطوط قرمز است و لذا رهبر فرزانه انقلاب آمریکا را مسئول شرایط کنونی بیان فرمودند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: دولت آمریکا با اینکه می‌داند حفظ سپاه در لیست گروه‌های تروریستی با توافق هسته‌ای سازگار نیست اما در اقناع سایر اعضای قدرت در آمریکا، اعم از جمهوری خواهان و دموکرات‌ها با شکست روبرو شده است.

وی گفت: اکنون در شرایط فعلی آمریکا خود را در برابر دو گزینه یکی پذیرش شروط ایران و احیا برجام و توافق هسته‌ای و دوم توقف مذاکرات و ادامه مسیر اشتباهی که در زمان ترامپ طی شد می بیند که هر کدام از این دو گزینه برای آنها خوشایند نیست.

امام جمعه گناوه با اشاره به سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) در ۱۵ ماه مبارک رمضان و آغاز هفته اکرام و تکریم خیرین و کمک به محرومان یادآور شد: ماه مبارک رمضان، ماه کمک به نیازمندان و تفقد از یتیمان و بی سرپرستان است و باید از این فرصت استفاده کرد وکسانی که تمکن مالی دارند در راه خدا و خشنودی او به محرومان استفاده کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: شهرستان گناوه همواره در کمک به نیازمندان پیشتاز بوده است و در دوران شیوع کرونا کمک‌های زیادی از سوی خیرین و مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان برای کمک به محرومان انجام شد.

وی با گرامیداشت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: در روزهای نخستین انقلاب اسلامی که عده‌ای به دنبال انحلال ارتش بودند اما تیز بینی امام (ره) و حمایت امام مانع این کار شد و امروز ارتش با بیش از ۵۰ هزار شهید و هزاران جانباز تقدیم انقلاب کرده و قدرتمندترین ارتش منطقه و یک ارتش ولایی، مردمی و انقلابی است.

امام جمعه گناوه با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت امام علی (ع) و شب‌های پرفضیلت قدر تصریح کرد: بکوشیم از امام علی (ع) درس زندگی کردن بیاموزیم و از فرصت شب‌های قدر استفاده لازم را ببریم.

وی گفت: حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و اگر کسی روزه نیست و عذر شرعی دارد نباید در ملأ عام روزه خواری کنند و همه باید در این امر با ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دستگاه‌های متولی همکاری کنند.

کد خبر 5467571

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه خطبه های نماز جمعه بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا گرد و غبار ماه رمضان 1401 خراسان رضوی هفته هنر انقلاب اسلامی مشهد آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی هنر گرگان ماه مبارك رمضان امام جمعه گناوه حجت الاسلام رکنی حسینی خطوط قرمز توصیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نامه ۱۰ سال قبل رهبر انقلاب به جوانان غربی منشأ شعارهای امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی ظهر امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: نامه ۱۰ سال قبل رهبر انقلاب به جوانان غربی منشأ شعارهای امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

وی با اشاره به سالروز تکریم مقام معلم افزود: شغل معلمی سرچشمه گرفته از جایگاه خداوند در مقابل انسان است، زیرا معلم اول تربیت انسان خداوند است، در ادامه جبرائیل امین نقش معلمی و راهنمایی حضرت رسول (ص) را بر عهده داشت و نهایتاً شغل معلمانی شغل تمامی انبیا است؛ در همین راستا رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرمودند جایگاه معلم بسیار ارزشمند است، معظم له تاکید کردند موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرش است زیرا دانش آموزان و جوانان ما باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل آئین یعنی چه. در این رابطه معلم باید مضاف بر تعلیم هویت دینی و ملی را به دانش آموزان بیاموزند و به آن‌ها نگاه ملی دهند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: شهید مطهری پیش از انقلاب سخنرانی را علیه رژیم صهیونیستی کرده است که اگر امروز آن را باز خوانی کنیم، شاهدیم که تمامی وقایع امروز را پیش‌بینی کرده است، امثال شهید مطهری از جمله شاگران امام خمینی (ره) هستند.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: متأسفانه برخی دنبال سند ۲۰۳۰ بودند که خارج از دین و وابسته به سیاست‌های غربی بود؛ امروز ضرورت دارد تمامی معلمان نسبت به کار فرهنگی در مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا دانش‌آموزان در آینده مسئولان این کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با استحکام با تمام وجود در راستای ارزش‌ها ایستاده است لازم است حمایت‌های لازم صورت گیرد، همچنین ضرورت دارد تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در تمامی مدارس در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: امام صادق در دوران بسیار حساسی و حکومت بنی امیه و حکومت عباسیان ظالم جامعه اسلامی را مدیریت کردند و در مواجه با موضوعات انحرافی به گونه‌ای با جهاد تبیین عمل کردند که امروز شاهدیم از ایشان به‌عنوان مؤسس حزب شیعه نام برده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: حضرت علی (ع) در راستای سفارش به تقوای الهی می‌فرمایند «تقوای الهی منتهی رضایت الهی است زیرا رضایت الهی از بندگان تقوا است.» بر همین اساس تقوای الهی مضاف بر جایگاه والا کاربرد بالایی در زندگی انسان دارد، زیرا طبیعتاً انسان از نظر بعد مادی اهل خسران است مگر اینکه ایمان و تقوا را دنبال کند.

وی محمودی گفت: اگر انسان به تقوای الهی توجه نکند دچار خسران شده و سرمایه انسانیت و معنویت که امنیت الهی است را از دست می‌دهد، ضرورت دارد با کسب تقوای الهی از ویژگی‌های منفی دوری کنیم، امیدواریم خداوند همه ما را ملبس به لباس تقوا بفرماید.

کد خبر 750277

دیگر خبرها

  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم
  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت
  • سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهرکنندگان تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • بیداری امروز جوانان دنیا مرهون روشنگری رهبر انقلاب است
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است