Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:05:09 GMT

مقدونیه شش دیپلمات دیگر روسیه را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۶۶۸۷

مقدونیه شش دیپلمات دیگر روسیه را اخراج کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه جمهوری مقدونیه شمالی روز جمعه اعلام کرد که شش دیپلمات سفارت روسیه در این کشور را عنصر نامطلوب تشخیص داده است. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، امروز «سرگئی بازدنیکین» سفیر مسکو در مقدونیه شمالی به وزارت خارجه این کشور احضار و یادداشتی به وی تحویل داده شده است که براساس آن شش دیپلمات روس را عنصر نامطلوب اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقدونیه شمالی پیش از این نیز 5 دیپلمات روسیه را از این کشور اخراج کرده بود. 

براساس این گزارش، به سفیر روسیه گفته شده است که این شش دیپلمات در فعالیتهایی دخیل هستند که برخلاف کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک است و باید خاک مقدونیه شمالی را طی 5 روز آینده ترک کنند. 

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اقدام مقدونیه شمالی گفته است که روسیه پاسخی مناسب به این اقدام خواهد داد. 

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای اروپایی در اقدامی هماهنگ در حال افزایش فشارهای سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک علیه روسیه هستند که بخشی از آن اخراج دیپلماتهای روسی از پایتختهای اروپایی است. 

روسیه در اقدامی متقابل شماری از دیپلماتهای اروپایی را از مسکو اخراج کرده است.

مقدونیه در فروردین 1399 رسما به سازمان ناتو پیوست. آمریکا و متحدانش در اروپا از عضویت مقدونیه شمالی در ناتو به عنوان بخشی از اقدامات هماهنگ برای جلوگیری از نفوذ روسیه و چین در منطقه بالکان حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اخراج دیپلماتهای روسیه جنگ دیپلماتیک علیه روسیه بحران اوکراین مقدونیه شمالی شش دیپلمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان،بازیکنان اروپایی را شخم می‌زند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در دو سال گذشته شاهد کوچ بازیکنان بزرگ اروپایی به صحرای عربستان هستیم. خیلی از کارشناسان معتقد بودند که این تب داغ حضور ابر ستاره ها به عربستان به زودی فروکش خواهد کرد اما گزارش های اخیر چیز دیگری می گوید. بنا بر گزارش رسانه های عربستانی تیم های بزرگ لیگ حرفه ای این کشور برنامه ویژه ای برای نقل و انتقالات تابستانی خواهند داشت و صندوق سرمایه‌گذاری عربستان 2 میلیارد دلار به چهار باشگاه بزرگ عربستان یعنی الهلال، النصر، الاتحاد و الاهلی برای نقل‌وانتقالات تابستانی بودجه اختصاص داده است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901174

دیگر خبرها

  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • عربستان،بازیکنان اروپایی را شخم می‌زند!
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه