Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به ضرورت مدیریت درست برای بهره‌برداری از آب‌های جاری این استان گفت: از ورود کشاورزان غیربومی به استان لرستان و کاشت محصولات آب‌دوست خودداری شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان که در مصلای الغدیر اقامه شد اظهار داشت: عدم کنترل قیمت اقلام مورد نیاز مردم در بخش‌های خوراکی و غیرخوراکی، بهداشتی، خدماتی، ساختمانی و سایر اقلام مردم را نگران و آزرده‌خاطر کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تنظیم بازار با کار جهادی و برخورد با گران‌فروشی عملی می‌شود که باید در اولویت کار دولت قرار گیرد، افزود: نظارت، کنترل و کار کارشناسی باید انجام شود و این که گران‌فروش جریمه شود کافی نیست بلکه باید تنظیم بازار و نظارت‌ها افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به رودخانه‌های دائمی، فصلی و آبشارهای این استان عنوان کرد: باید زمینه مدیریت صحیح استفاده از این آب‌ها انجام شود و نگاه تک‌بعدی در این زمینه نباید رخ دهد.

سد سیمره برای تماشای کشاورزان بی‌آب لرستان نیست/ وزارت نیرو تبعیض را رها کندپیش‌بینی تنش کم آبی در 500 روستای استان لرستان/ مشکل تامین آب 11 شهر دور از تصور نیستگزارش| بحرانی‌ترین خشکسالی 50 سال اخیر در لرستان/ «نیستی آب» در کشکان خروشان/ رودخانه‌ها کویر شد + تصاویر

وی با تأکید بر اینکه استان لرستان کانون رودخانه‌های دائمی، فصلی و آبشارها است بیان کرد: امروز کمبود آب در سطح کشور یک چالش جدی است اما باید با مدیریت صحیح آن را اداره کرد.

شاهرخی با اشاره به در اولویت قراردادن تسریع در روش‌های آبیاری قطره‌ای، اعمال مدیریت صحیح آب در کشور و لرستان و تکمیل سدهای در دست احداث و پمپاژهای آب کشاورزی توسط مسئولان گفت: از مسئولان ذی‌ربط انتظار داریم که از ورود کشاورزان غیربومی به استان لرستان جلوگیری کنند تا از کاشت محصولات آب‌دوست خودداری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: دوران ده سال امامت این حضرت یک دوران پر فراز و نشیب از لحاظ اختلاف بود و معاویه از همه راه‌های ممکن جهت سخت‌گیری استفاده می‌کرد.

شاهرخی با بیان اینکه دوران 10 سال امامت امام حسن(ع) مانند دوران امامت پدر بزرگوارش، آکنده از فعالیت خیانتکاران، منافقان و نفوذی‌ها بود بیان کرد: معاویه که دشمن حضرت علی(ع) بود به مقابله با امام حسن(ع) پرداخت و با توجه به شهادت یاران باوفایی مانند مالک‌اشتر، اوضاع بر این حضرت دشوار بود.

وی همچنین با اشاره به ماه مبارک رمضان، افزود: این ماه فرصتی برای بازنگری است، از این رو باید در ماه رمضان کمک به نیازمندان و صله ارحام در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه زندگی انسان به‌طور معمول آمیخته با تلاش‌هایی است که غالباً به امور دنیوی برمی‌گردد، عنوان کرد: ماه رمضان فرصتی برای ارتباط با خدا، دعا و مناجات است و درون و باطن انسان از صفا و نورانیت زیادی برخوردار می‌شود و باید از این فرصت بهره برد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز ارتش بیان کرد: 29 فروردین روز ارتش را گرامی می داریم که حکایت از جایگاه ویژه ارتش جمهوری اسلامی در نظام اسلامی دارد و در این راستا از مجاهدت‌های لشکر 84 لرستان، فرماندهان و افسران و کادر آن‌ها در دوران دفاع مقدس که همچنان این مجاهدت‌ها ادامه دارد تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن

استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، صبح امروز، در مراسم روز کارگر در لرستان، گفت: ذخایر باارزش سنگ و مواد معدنی در این استان وجود دارد.

او اضافه کرد: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.

گزارش| سنگ و معدن ظرفیتی مغفول برای اشتغال پایدار در لرستان/ ذخایر زیرزمینی گنجی پنهان برای آبادانی استان

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار است، بیان کرد: ما باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول تلاش کنیم.

شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.

3میلیون تن سنگ ساختمانی و تزئینی سالانه از معادن لرستان استخراج می‌شود و  میزان ذخایر سنگ این استان 12 درصد کل سنگ کشور است.

میزان ذخایر سنگ لرستان 68.5 میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون 269 هزار تن است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان