Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@17:53:37 GMT

انسان با چه کسانی باید هم‌نشین شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۶۸۲۶

«باتوجه به نیاز انسان برای معاشرت نکته مهم این است که برای ارتباط با دیگران باید افراد خوبی را انتخاب کرد، انسان نباید منفعل باشد و باهرکسی ارتباط برقرار کند.» ناطقان: در دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَالْأَقْذَارِ وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَی کَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ وَوَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَی وَصُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِکَ یا قُرَّةَ عَینِ الْمَسَاکِین»

«ای خدا در این روز مرا از پلیدی و کثافات پاک ساز و بر حوادث خیر و شر قضا و قدر صبر و تحمل عطا کن و بر تقوی و پرهیزکاری و مصاحبت نیکوکاران موفق دار به یاری خودت ای مایه شادی و اطمینان خاطر مسکینان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید سینایی استاد حوزه در شرح کلمه «الْأَبْرَارِ» در این دعا می‌گوید: کلمه «بر» به معنی نیکی و «ابرار» به معنای نیکوکاران است، یعنی کسانی که نیکی و از دیگران دستگیری می‌کنند و مشکلات مردم راحل می‌کنند.

به گفته وی ابرار چه به معنای نیکوکاران و چه معنی تفسیری که در قرآن آمده است هردو بر اهمیت هم‌نشینی با خوبان تاکید دارد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: انسان بدون هم‌نشین و هم‌صحبت نمی‌تواند زندگی کند و بهتر است با مردم معاشرت و دوست داشته باشد زیرا انسان برای گذران زندگی به ارتباط با دیگران نیاز دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سینایی تاکید کرد: باتوجه به نیاز انسان برای معاشرت نکته مهم این است که برای ارتباط با دیگران باید افراد خوبی را انتخاب کرد، انسان نباید منفعل باشد و باهرکسی ارتباط برقرار کند.

او افزود: برای مثال فرزندان ما در محیط اداره و دانشگاه نباید باهرکسی رفت و آمد داشته باشند بلکه باید فرد نیکوکار، بااخلاق و دستگیر از دیگران را انتخاب کنند.

این استاد حوزه یادآور شد: تجربه و علم روان‌شناسی این را ثابت کرده است که انسان بسیار اثرپذیر است، در روایات هم آمده است «انسان به دین رفیق خود است». یعنی انسان از دوستان‌خود تاثیر زیادی را می‌گیرد.

حجت‌السلام والمسلمین سینایی تصریح کرد: در فرهنگ قدیم و ادبیات ما هم بوده که هرکسی را می‌خواهید بشناسید ببینید با چه کسی دوست است.

وی گفت: ‌از خداوند متعال می‌خواهم ما را با افراد نمازخوان، نیکوکار و اهل دستگیری از دیگران، افرادی که دست و سفره پاک دارند و به مال مردم دست درازی نمی‌کنند، هم‌نشین کند. منبع: ایسنا برچسب ها: انسان ، هم نشین ، معاشرت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: انسان هم نشین معاشرت هم نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زننده گل ۴۰متری به بیرانوند نیمکت‌نشین شد

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم اراک در بهمن ماه سال گذشته و در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر موفق شد پرسپولیس را با یک گل در اراک شکست دهد.

در آن بازی امیر نوری گلی فوق‌العاده‌ و از راه دور به علیرضا بیرانوند زد که می‌تواند یکی از زیباترین گل‌های فصل باشد.

حالا در تقابل دوباره دو تیم در جام حذفی، در روزی که علیرضا بیرانوند به علت مصدومیت غایب است، امیر نوری نیز نیمکت‌نشین شده و جای خود را در ترکیب اصلی به بهروز نوروزی‌فرد داده است.

امیر نوری احتمالا در نیمه دوم با نظر مجتبی حسینی به زمین خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • زننده گل ۴۰متری به بیرانوند نیمکت‌نشین شد
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • راهی متفاوت طی کن (+فیلم)
  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات