Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه ایلام گفت: استان ایلام بزرگ‌ترین مسیر جهانی اربعین حسینی و کانون تردد زوار است، ضرورت دارد که بر زیرساخت های استان از جمله راه آهن و بزرگراه توجه جدی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، حجت الاسلام والمسلمین" الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام چمعه ایلام، ظهر امروز(۲۶ فروردین) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضانی ماهی است که خداوند متعال یک فرصت استثنایی برای ما فراهم ساخته است که شایستگی ورود به رحمت بیکران خودش را پیدا کنیم، گفت: خداوند متعال در این ماه مبارک مشوق های برای انسان قرار داده است که زنگار را از دل انسان بزداید و شایستگی مقام خلیفه الهی را پیدا کند، در این ماه نفس کشیدن عبادت محسوب می شود و عبادت در شب قدر برتر از هزار ماه است و باید از این فرصت بهره برد و خود را برای شب های قدر و حضور در این سفر پربرکت و پرفیض آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم که به فکر خودمان باشیم، هر چه بتوانیم در شب ها و ماه مبارک توشه برای آخرتمان ذخیره کنیم، کم است، وقتی در زیر خاک قرار گرفتیم فریادرسی جز اعمالمان نداریم لذا به فکر خودمان باشد  قبل از اینکه مرگ ما را فرا گیرد و دست ما از دنیا کوتاه شود.

 امام جمعه ایلام در ادامه  با اشاره به میلاد کریم اهل بیت(ع) حضرت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان، افزود: این روز با توجه به صفت کریم بودن حضرت امام حسن مجتبی(ع) به عنوان اکرام ایتام و تکریم خیرین نامگذاری شده است، حضرت امام حسن مجتبی(ع) ید طولایی در کمک به نیازمندان و اکرام ایتام داشت.

 حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: حضرت امام حسن مجتبی (ع) می فرماید که از جدم پیامبر اکرم(ص) شنیدم که هر کسی حاجت بردارد مومن خود را برآورده کند، مانند کسی است که ۹ هزار سال خدا را عبادت کرده باشد در حالی که روزها را روزه دار و شب ها  را مشغول عبادت باشد.

 وی تصریح کرد: حضرت امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید اگر کسی از او درخواست کمک شود در حالی که قدرت انجام کار را داشته باشد و انجام ندهد مجازات آن این است که در  در قبر و در عالم برزخ، ماری بر او مسلط می‌ شود که لحظه به لحظه انگشتان او را می‌گزد، باید نسبت‌به نیاز نیازمندان جامعه خنثی نباشیم و برای کمک به نیازمندان تلاش کنیم.

 امام جمعه ایلام با بیان اینکه صبر حضرت امام حسن مجتبی(ع) برای کسانی که صاحب قدرت هستند و قدرت انتقام دارند، درس آموز است، گفت: حضرت امام حسن دارای صفت شجاعت نیز بود و یکی از نکاتی که از آن غفلت داریم، بحث شجاعت آن حضرت بوده‌است، سیره امامان ما، رفتار و گفتار آنان برای ما درس است و باید تلاش کنیم تا جایی‌که می‌توانیم مانند آن‌ها باشیم و پا جا پای آن‌ها بگذاریم تا به عنوان شیعه راستین اهل‌بیت(ع) تلقی بشویم.

 حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین نظام، جملات ارزنده‌ای را مانند همیشه فرمودند که این حکمتی است که خداوند متعال بر زبان ایشان جاری می‌کند، یکی از فرازهای بیانات ایشان، نیازمندی کشور به کارهای زیربنایی و به‌کارگیری منابع ارزی آزاد شده در این مسیر است، این یک تدبیر حکیمانه‌ای است که جزو ضروریات ما برای پیشرفت جامعه است و نباید برای هزینه‌های غیرضروری این سرمایه ارزی را هزینه کرد.

 وی یادآور شد: مسئولین استانی و کشوری جهت پیگیری زیرساخت ها استان تلاش کنند،  افق دید مولا و رهبر ما این است که زیرساخت‌ها اصلاح بشود، استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس زیر نقطه صفر قرار گرفت، پیشرفتی نداشت، هشت سال بعد از آن هم تلاش شد که به تازه به نقطه صفر برسد یعنی شانزده سال عقب‌ماندگی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، لذا در استان ایلام ما هنوز آزادراه که هیچ، بزرگی را هم نداریم.

 امام جمعه ایلام گفت: زحمات خوبی کشیده شده‌است که قابل‌تقدیر است اما با توجه به این‌که استان ایلام بزرگ‌ترین مسیر جهانی اربعین حسینی و کانون تردد زوار است، ضرورت دارد که بر زیرساخت های استان از جمله راه آهن و بزرگراه توجه جدی شود.

 وی یادآور شد: تلاش خوبی که نمایندگان مجلس و استاندار محترم داشتند و پیگیری‌هایی را انجام دادند، بودجه‌ای برای استان در نظر گرفته‌شده است خوب است ولی سال‌ها طول می‌کشد با چنین بودجه‌هایی این راه‌آهن به بهره‌برداری برسد و نیاز است که به‌صورت جهادی اعتبار آن افزایش یابد و مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار استان ایلام و از نعمت راه‌آهن برخوردار شوند که برای صادرات کالا به کشور همسایه و واردات به کشور، از ضروریات استان و کشور است.

 حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در وضعیت فعلی، هم در شهر ایلام  به عنوان مرکز استان و برخی از شهرستان‌ها و روستاها، هم‌اکنون که فصل بهار است، مشکل آب شرب وجود دارد، با افزایش گرما و با ورود زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین، این وضعیت شدت پیدا می‌کند و باید تدبیری برای سرمایه‌گذاری به منظور رفع مشکل آب آشامیدنی به‌عنوان زیرساخت زندگی در روستاها و شهرها اندیشیده شود.

 امام جمعه ایلام بر تکمیل سامانه گرمسیری در استان تاکید کرد و گفت: تکمیل این سامانه در اشتغال‌زایی بسیار ارزشمند و نقش پراهمیتی در اقتصاد کشاورزی استان دارد، ضرورت دارد که بخش تکمیل نشده این سامانه که زیاد هم نیست، تکمیل شود، امید است که تلاش شود این سامان زودتر به بهره‌برداری برسد.

 وی با اشاره به هجوم ریزگردها به کشور، تصریح کرد: برای پیشگیری از ریزگردها چه در داخل و چه در خارج کشور نیاز به یک حرکت جهادی و جهانی است و گرنه آسیبی که از ریزگردها می‌بینیم به‌مراتب بیش‌از آن هزینه‌ای است که برای پیشگیری از ریزگردها می‌شود، ریزگردها هم برای سلامتی جان انسان‌ها و هم برای درختان و منابع طبیعی که خدا در اختیار ما قرار داده‌است، مضر است.

 حجت الاسلام کریمی تبار گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی جمله ای بیان فرمودند که جا دارد که هر ایرانی آنرا با افتخار بیان کند و تابلو شود و در ورودی شهرهای ما زده شود این است که آقا فرمودند آمریکایی‌ها اقرار کردند که در برابر جمهوری اسلامی شکست مفتضحانه خوردند.

 امام جمعه ایلام با بیان اینکه بیست و نهم فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی را گرامی می‌داریم، تصریح کرد: خدا را شکر ارتش مردمی جمهوری اسلامی خوب درخشیده‌است و یکی از شاهکارهای این نیرو این بود که نیروی دریایی ارتش برای دستیابی به راه‌آب های جهانی و حضور مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در این راه‌های آبی بین‌المللی حضور یافت و مایه افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی در برابر قدرت‌های جهانی شد و امیدواریم که عزت و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی  ما بیش‌از پیش  بیشتر شود.

 وی با اشاره به  اینکه بنیاد مسکن یادگار حضرت امام راحل است، تصریح کرد: حساب ۱۰۰ امام راحل که در سال پنجاه و هشت برای خانه‌دار شدن نیازمندان اعلام  فرمودند، خیرین هم تاکنون خوب کار کردند، زحمات بنیاد مسکن قابل‌تقدیر است، الحمدلله بنیاد مسکن جای مطمئنی برای سرمایه‌گذاری در دنیا و آخرت است که نیازمندان جامعه محترمانه  صاحب مشکن شوند.

 امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را به‌عنوان ضرورت و فریضه قطعی فوری  مورد تاکید قرار دادند، همه ما که می‌توانیم در برابر تحریف دشمن واقعیت‌ها را بیان کنیم، تکلیف داریم که از درون خانواده‌ها تا تمام افرادی که ارتباط چهره‌به‌چهره با آن‌ها داریم، نسبت‌به تحریف دشمن ساکت ننشینیم.

 حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: دشمن در تهاجم فرهنگی خیلی از مغزها را تصرف کرده باید مؤمنین در برابر آن دفاع کنند، آن‌هایی که مسلمان که هم نباشند، به‌عنوان ایرانی بودن  و عرق ایرانی داشتن، از دستاوردهای عظیم اسلامی دفاع کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام کریمی تبار حضرت امام حسن مجتبی ع امام جمعه ایلام جمهوری اسلامی استان ایلام زیرساخت ها ماه مبارک راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین

                                                                   

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ داریوش امانی در نشست هماهنگی اربعین حسینی مرز مهران اظهار داشت: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری بویژه ترمینال برکت و پایانه شهید سلیمانی، سایبان‌ها ، دوربین‌ها و تجهیزات برای خدمات رسانی به زائران در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم اربعین امسال را با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار کنیم افزود: پیگیر واردات اتوبوس با توجه به کمبود ناوگان هستیم چرا که در حوزه حمل و نقل غیر از ایام اربعین برخی استان‌ها مثل ایلام با مشکل مواجه هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه عنوان کرد: سال گذشته بصورت میانگین بیشترین معطلی زائران برای انتقال ۲ ساعت بوده که امسال تلاش میکنیم این میانگین کاهش یابد.

امانی همچنین اضافه کرد: امسال با دولت عراق مذاکرات خوبی برای استقبال از سایر مرز‌های زمینی کشور غیر از مرز مهران انجام شده است.

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران