Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:07:22 GMT

نشرات رادیو میمنه در ولایت فاریاب متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۶۹۶۰

نشرات رادیو میمنه در ولایت فاریاب متوقف شد

 

مسئولان نشرات رادیو میمنه در ولایت فاریاب، این رسانه محلی که در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب از نزدیک به ده‌سال به اینسو فعالیت داشت می گویند، علت توقف صدای رادیو میمنه مشکلات اقتصادی بوده است.

رادیو میمنه که از سوی مجتمع فرهنگی و شماری از فرهنگیان ولایت فاریاب تأسیس و با نشرات ۱۳ساعته در ۲۴ساعت، شهر میمنه و پنج ولسوالی دیگر این ولایت را تحت پشش نشراتی قرار داده بود و هدف از ایجاد آن رشد و ترویج فرهنگ و زبان ازبکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند رادیو میمنه قبل از تحول سیاسی ۱۵ آگست سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۵ کارمند داشت اما این تعداد پس از تحول سیاسی به ۹ کارمند کاهش یافته بود که حالا و با توقف نشرات این رسانه، دست کارمندان باقیمانده نیز از کار گرفته شده است.

انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان به عنوان نهاد معتبر صنفی مدافع حقوق خبرنگاران و رسانه‌ها بابت توقف نشرات رسانه های محلی یکی پس از دیگر، نگران است.

این نهاد با تأکید به موقف گیری ها و ارزیابی های دقیق و عینی از گذشته تا اکنون یک بار دیگر اعلام میدارد که مشکلات مالی رسانه های افغانستان جدی است و درصورت عدم توجه روز های ناخوشایندی را جامعه رسانه‌ای کشور در پیش خواهد داشت.

نهاد های مدافع آزادی بیان در افغانستان و جهان، باید به مشکلات جامعه رسانه‌ای کشور توجه جدی نمایند در غیر آن انجمن همانند موضع‌گیری های ۳ماه قبل خود یک بار دیگر اعلام می دارد که با دوام وضعیت فعلی در ماه های آینده گواه توقف نشرات رسانه های بیشتر خواهیم بود.

رادیو "میمنه" در شمال افغانستان در حالی از فعالیت باز مانده است که روز ۴شنبه نشرات رادیو صدای پکتیا در حوزه جنوب شرق کشور نیز متوقف شد و دلیل آن نیز مشکلات مالی اعلام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ژورنالیست طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات ماندگاری که مسعود اسکویی در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت صدا، علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی پیام تسلیتی را در پی درگذشت زنده‌یاد مسعود اسکویی منتشر کرد.

در این پیام آمده است:

«هوالباقی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

اسکویی، شاگردان بسیاری را برای صدا تربیت کرد

با نهایت تاسف و تاثر درگذشت شادروان «استاد مسعود اسکویی» پیشکسوت گرانقدر عرصه رادیو و گوینده نام آشنا و صدای ماندگار رادیو ورزش را به جامعه رسانه و ورزش کشور تسلیت عرض می‌کنم.

مرحوم مسعود اسکویی عزیز که عمر پربرکت خود را وقف خدمت به مردم و انعکاس شور و هیجان رویدادهای ورزشی به مخاطبان رادیو کرد، با صدایی گرم و گیرا و لحنی صمیمی و به یادماندنی، خاطرات ماندگاری را در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت.

تعهد، اخلاق حرفه‌ای، شور و اشتیاق وصف‌ناپذیر ایشان به ورزش و عشق بی‌حد و مرز به رادیو، الگویی ارزشمند برای نسل‌های آینده گویندگان و اهالی رسانه خواهد بود.

درگذشت این گوینده پیشکسوت و پرتلاش ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه رسانه و ورزش کشور است. از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و علو درجات و برای خانواده محترم، صبر و شکیبایی آرزومندیم.

او تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد و یاد و خاطره او همواره در قلب‌های‌مان زنده خواهد ماند.»

کد خبر 6094321 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • خاطرات ماندگاری که مسعود اسکویی در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات