Web Analytics Made Easy - Statcounter

آهنگساز و مدرس موسیقی با بیان اینکه آهنگسازان جوان و تحصیلکرده با آثار ارزشمندی در کشور داریم گفت: در جلسه دیدار هنرمندان با رئیس جمهور پیشنهاد دادم برخی از آثار ارزنده آهنگسازان جوان در ارکستر سمفونیک اجرا شود که ایشان نیز از این موضوع استقبال کرد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا ، شاهین فرهت گفت: استفاده از آثار آهنگسازان جوان در ارکستر سمفونیک تهران که آثار بزرگانی همچون بتهوون در آن اجرا می‌شود، یکی از دغدغه های من از سال‌های گذشته تاکنون است که می تواند باعث رشد و تعالی آهنگسازان جوان ایرانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ارکستر سمفونیک تهران از قدیمی‌ترین ارکسترهای دنیاست. یکی دیگر از موضوعاتی که بنده در این جلسه عنوان کردم در نظر گرفتن یک رهبر ارکستر دائمی با قراردادهای کاری یک تا ۲ ساله  است که مورد تشویق و استقبال رئیس جمهور قرار گرفت.

فرهت با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه که با حضور آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد، افزود: برگزاری نشست های اینچنینی می تواند در رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه هنرمندان و ارتقاء سطح هنر بسیار موثر باشد.

این آهنگساز، موسیقی‌دان و مدرس موسیقی بیان کرد: تاکنون فرهنگستان موسیقی در زمینه ترویج موسیقی خوب بسیار کار کرده است و  رئیس جمهور نیز از اقدامات انجام شده در این راستا راضی بودند و قرار شد برای توسعه فرهنگستان اقداماتی انجام شود.

فرهت با بیان اینکه در این جلسه چند نفر از هنرمندان در حوزه های مختلف در خصوص مسائل و موضوعات مربوط به خود مطالبی را عنوان کردند،گفت: امیدواریم همانطور که موضوعات مورد توجه قرار گرفت، اجرا شود. من نیز در این خصوص بسیار خوش بین هستم.

این آهنگساز، موسیقی‌دان و مدرس موسیقی اذعان داشت: افراد زیادی مانند مصطفی کمال پورتراب و هوشنگ استوار در حوزه موسیقی ایرانی می نوشتند و آهنگ تنظیم می کردند که اکنون در قید حیات نیستند باید آهنگ های آنان منتشر شود و در دسترس دانشجویان و علاقمندان قرار گیرد.

فرهت توضیح داد: موزه و خانه موسیقی شروع به جمع آوری نوشته های آهنگسازان ایرانی کرده است که این مجموعه در زمینه نگهداری فرهنگ و هنر ایران یکی از نمادهای هنر  موسیقی ماست.

رئیس جمهور از پیشنهاد اجرای آثار آهنگسازان جوان ایرانی در ارکستر سمفونیک استقبال کرد

وی همچنین در خصوص پیشنهاد کارگروه مشترکی بین وزارت فرهنگ و فعالان عرصه هنر، برای بررسی مشکلات هنرمندان در این جلسه گفت: این کارگروه می تواند برای هنرمندان بسیار موثر باشد و آنها در زمینه های مختلف هنری تبادل نظر و کمبود های خود را کنند و نیز خودم این موضوع را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنم.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ارکستر سمفونیک آهنگسازان جوان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس جمهور به سریلانکا به روایت تصویر

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دعوت رسمی همتای سرلانکایی به این کشور سفر کرد.

ورود رئیس جمهور به سریلانکا استقبال جالب کودک سریلانکایی از رئیسی خوش آمدگویی مقامات سریلانکا در بدو ورود رئیسی ورود رئیس جمهور به سریلانکا امضا رئیسی در بدو ورود به سریلانکا در دفتر یادبود استقبال جوانان سریلانکایی از رئیس جمهور با پرچم ایران و سریلانکا افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا سخنرانی رئیسی در افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا سخنرانی رئیسی در افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا سید ابراهیم رئیسی در کاخ ریاست جمهوری سریلانکا مورد استقبال رسمی رانیل ویکرماسینگه همتای خود قرار گرفت. سید ابراهیم رئیسی در کاخ ریاست جمهوری سریلانکا مورد استقبال رسمی رانیل ویکرماسینگه همتای خود قرار گرفت. نشست هیئت های عالیرتبه ایران و سریلانکا نشست هیئت های عالیرتبه ایران و سریلانکا

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • سفر رئیس جمهور به سریلانکا به روایت تصویر
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • (ویدیو) استقبال رئیس‌جمهور سریلانکا از رئیسی
  • فیلم/ استقبال رسمی از رئیس جمهور ایران در سریلانکا
  • فیلم| مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • رئیس جمهور: مهندسان ایرانی در بیش از ۲۰ کشور جهان در حال اجرای پروژه‌های برق و آب هستند
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام