Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه روابط عمومی هلال احمر یزد «راضیه جعفری» نجاتگر یزدی  با بهره گیری از اصول و مهارت‌های کمک‌های اولیه جان کودک هشت ماهه ای را در این شهرستان نجات داد. 

این نجاتگر به صورت اتفاقی در خیابان های اشکذر با زنی مواجه شد که نوزاد همراه او به دلیل گیرکردن غذا در گلو دچار خفگی شده بود و در آستانه فوت‌شدن بود که وی  با انجام دقیق اقدامات اولیه و بازکردن راه‌ تنفس نوزاد، جان این دختر هشت ماهه را از مرگ نجات داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار یزد در این دیدار با اشاره به نقش مهم و حیاتی مهارت های کمک های اولیه در کمک به انسان ها و نجات جان آن ها، گفت: این اقدام بانوی امدادگر هلال احمر، یکی از مصادیق آیه "ومنْ أحْیاها فکأنّما أحْیا النّاس جمیعًا، هر کس نفسی را حیات بخشد، گویا همه مردم را حیات بخشیده است" بوده و شایسته تقدیر است.

مهران فاطمی  با بیان اینکه نجات جان کودک هشت ماهه اشکذری نمونه بارز نجات جان انسان ها با استفاده از آموزه های امدادی هلال احمر است، خاطرنشان کرد: تشکر ویژه از جمعیت هلال احمر دارم که منشا اثرات و خدمات بسیار زیادی در کشور و استان هستند که این مربی و نجاتگر از اعضای بدنه هلال احمر با آموزش های کامل و جامع باعث این اتفاق خوب و خوشایند شده است.

فاطمی با بیان اینکه دستگاه های امداد و نجات استان باید بیش از پیش نسبت به ترویج آموزه های امدادی اقدام کنند، افزود: در مقابل, مردم استان نیز باید نسبت به فراگیری آموزش های این حوزه اهتمام ورزند تا حداقل، در هر خانواده یک امدادگر وجود داشته باشد تا فرد آموزش دیده در صورت بروز مشکلاتی، اقدامات لازم را انجام دهد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: آموزش‌ اصول اولیه امداد و نجات باعث شد این نجاتگر و مربی هلال احمر بتواند با رفع انسداد راه هوایی جان این کودک  را نجات دهد.

محسن حرازی زاده یزدی نقش آموزش کمک‌های اولیه در کاهش تلفات در حوادث را بسیار اثرگذار دانست و افزود : آمادگی این را داریم با پکیج های آموزشی مختلف در هر رده سنی این آموزش ها را به عموم شهروندان ، ادارات و کارخانجات و غیره ارائه دهیم تا نقش مثبتی در این مسیر برداریم .

در پایان این دیدار استاندار با اهدا لوح تقدیر از این اقدام شایسته نجاتگر هلال احمر تجلیل کرد.

 همچنین طی مراسمی روز گذشته رییس جمعیت هلال‌احمر کشور در مراسمی  از بانوی نجاتگر یزدی قدردانی و درجه ایثار به وی اهدا کرد.

برچسب‌ها یزد امداد و نجات مهران فاطمی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد امداد و نجات مهران فاطمی یزد امداد و نجات مهران فاطمی سازمان امداد و نجات هلال احمر امداد و نجات هلال احمر نجات جان هشت ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)

 

 

 

مدیرعامل هلال‌احمر کرمانشاه گفت: با امداد نیروهای هلال‌احمر، خودروی گرفتار در رودخانه زمکان ثلاث‌باباجانی با ۶ سرنشینش نجات یافت.   محمدباقر محمدی اظهار کرد: ساعت ۱۱:۴۶ روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، طی اعلام تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ کرمانشاه مبنی بر گیر افتادن خودرو نیسان‌وانت در بستر رودخانه زمکان از توابع شهرستان ثلاث‌باباجانی و گرفتار شدن ۶ نفر در خودروی فوق، بلافاصله تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات دره‌شهر ثلاث‌باباجانی به پشتیبانی شعبه به محل حادثه اعزام شدند.   وی افزود: پس از دسترسی تیم عملیاتی به خودرو، عملیات نجات خانواده ۶ نفره آغاز و با تلاش نیروهای امدادی افراد به محل امن منتقل شده و وانت نیسان نیز به وسیله خودروهای کمک‌دار جمعیت هلال‌احمر از رودخانه بیرون کشیده شد. ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم) نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم) اقدام خطرناک راننده یک خودرو در تونل‌های تهران (فیلم)

دیگر خبرها

  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت