Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@14:49:12 GMT

عوارض و خطرات احتمالی کاشت مو چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۷۵۴۹

عوارض و خطرات احتمالی کاشت مو چیست؟

فرآیند کاشت مو معمولاً زمانی ایمن است که توسط یک جراح پلاستیک و یکی از بهترین مرکز کاشت مو مثل کلینیک ترانسپلنت واجد شرایط و با تجربه انجام شود. با این حال، افراد در واکنش‌های فیزیکی و توانایی‌های طبیعی بدن بسیار متفاوت هستند و نتیجه هرگز کاملاً قابل پیش‌بینی نیست و مانند هر عمل جراحی، عفونت، تورم ممکن است رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روش‌های کاشت مو، این خطر وجود دارد که برخی از پیوندها دچار ریزش مو شده و مجدداً در محل جدید طبیعی رشد کند. به طور کلی قصد داریم در این مقاله در مورد عوارض و خطرات احتمالی کاشت مو توضیحات کاملی ارائه دهیم.

کاشت مو چیست؟

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند که درمان‌های دارویی اغلب به صورت دائمی نمی‌باشند، بنابراین کاشت مو بدون جراحی بهترین راه حل در چنین مواردی است. کاشت مو به عنوان نوعی فرآیند درمانی شناخته می‌شود که به پر کردن نواحی خالی مو در سر کمک می‌کند و این فرآیند با استفاده از تکنیک‌های مختلف انجام می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به جهت کاشت مو در تهران حتما به سایت کلینیک ترانسپلنت (clinichairtransplant.ir) مراجعه کنید.

فرآیند کاشت مو نوعی تنظیم مجدد برای رشد موی فرد با برداشتن بخشی از مو و پوست واقع در انتهای پوست سر و پشت او و انتقال آن به نواحی مختلف سر است. به طور کلی کاشت مو یک فرآیند پزشکی است که سال‌هاست در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدف آن رشد مجدد موها از ریشه به منظور رهایی از طاسی است.

عوارض کاشت مو در کلینیک‌های نامعتبر

دو عامل بسیار مهم وجود دارد که باعث ایجاد عوارض کاشت مو تأثیر می‌گذارد. عامل اول کلینیک و مرکز کاشت مو و دومین عامل مراقبت‌های بعد از عمل است. شما با مراجعه به کلینیک کاشت مو ترانسپلنت که یکی از بهترین مرکز کاشت مو در تهران که دارای تجهیزات و ابزار مدرن، همکاری با جراحان ماهر و تیم درمانی حرفه‌ای است. احتمال عوارض کاشت مو بسیار کاهش می‌یابد. برخی از عوارض مانند عفونت، تورم، درد، باقی ماندن جای زخم، شل شدن پوست سرو... است که با دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های بعد از کاشت رخ می‌دهد.

این عوارض یا به دلیل سهل انگاری بیمار و یا عدم ارائه اطلاعات کافی توسط کلینیک است. در زیر با بررسی دقیق این عوارض اهمیت دو عامل ذکر شده را بهتر درک خواهید کرد. برای کاهش بروز عوارض کاشت مو باید وضعیت هر بیمار به صورت متمرکز بررسی و پس از مشاوره‌های لازم به صورت جداگانه انجام شود.

باقی ماندن جای زخم

 از تجمع کوچک زخم‌ها و ایجاد واکنش عفونت در ناحیه ریشه‌های مو که کاشت در آن قرار داده شده است، ایجاد می‌شود و تظاهرات التهاب قرمزی موضعی خفیف است که اغلب با باقی ماندن جای زخم همراه است. زمانی که پزشک کلینیک تکنیک لازم برای کاشت مو را برای بیمار ارائه ندهد در نتیجه مشاهده خط اسکار و باقی ماندن جای زخم است. این‌ها را می‌توان با مصرف کرم یا داروهای مخصوص و استفاده از کمپرس در محل زخم تسکین داد.

درد

درد یک واکنش رایج در بیماران زیبایی است، اما بیمارانی که تحت عمل برداشتن واحد فولیکولی قرار می‌گیرند نیز ممکن است از درد در ناحیه اهداکننده شکایت داشته باشند. ممکن است هیپو و هیپراستزی در ناحیه اهدا کننده وجود داشته باشد. چندین مسکن مانند ایبوپروفن، استامینوفن و ترامادول موجود می‌توانید استفاده کرد. معمولاً با نفوذ ریشه مو پس از عمل روپیواکائین در ناحیه برداشت نواری می‌تواند به طور قابل توجهی درد ارائه دهد. درد حین یا بعد از جراحی یکی از شایع‌ترین عوارض کاشت مو است. با تکنیک‌های جراحی مناسب علاوه بر بیهوشی و مسکن به راحتی می‌توان از این عوارض پیشگیری کرد.

شل شدن پوست سر

واکنش‌های بدن با بی حس کننده‌های موضعی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. در بیشتر موارد علائم آلرژی یا شل شدن پوست سر ناشی از به کار نبردن تکنیک درست استفاده کند. این عارضه به طور کلی با جنبه‌های روانی همراه است. عارضه شل شدن پوست سر معمولاً به ندرت رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، یافتن مرکز کاشت مو معتبر می‌تواند توصیه شود.

تورم

 تورم از ایجاد یک مایع زیر پوست است که در ناحیه دریافت کننده از عوارض شایع کاشت مو است که معمولاً پس از چند روز خود به خود برطرف می‌شود. این عوارض را می‌توان با استروئیدهای خوراکی (کورتیکواستروئیدها) درمان کرد. تورم بعد از عمل یک پدیده شایع در ناحیه اهداکننده و گیرنده است. شستشوی سر از روز سوم و استفاده موضعی آلوئه ورا یا روغن به کنترل مؤثر تورم کمک می‌کند.

خونریزی

خونریزی خفیف ممکن است پس از کاشت مو اتفاق بیفتد، اما کنترل این عارضه آسان نبست و در اینجا باید توجه داشت که این خطر نادر باعث ایجاد عفونت است. عفونت در هر دو ناحیه گیرنده، همچنین در محل پیوند رخ می‌دهد. خطر خونریزی بسیار کم بوده و عفونت‌های جدی نادر است. علت عفونت، بهداشت نامناسب، نشستن روی پوست سر و بیماری‌های زمینه‌ای (مانند نقص ایمنی) است. علائم خونریزی شامل عفونت، تورم، قرمزی، درد و تاول همراه است.

چه افرادی نباید مو بکارند؟

کاشت مو یک جراحی بی خطر است اما می‌تواند عوارضی داشته باشد که ممکن است به شکل ناهنجار‌هایی مانند درد بعد از عمل، خارش، نارضایتی از نتیجه عمل یا عوارض جراحی مانند عفونت، گشادی زخم یا نکروز پوست باشد. عوارض حین عمل که می‌تواند در جراحی کاشت مو رخ دهد، شوک آنافیلاکتیک، شوک وازوواگال، تداخلات دارویی، خونریزی کنترل نشده در طول برداشت نواری یا رویداد قلبی است.

کاشت مو بدون جراحی در کلینیک ترانسپلنت امکان پذیر است که برای کسب اطلاعات بیشتر حتما به این بخش مراجعه کنید.

اگرچه بروز چنین حوادثی در کاشت مو ناچیز است، اما هر جراح باید بداند که چگونه از چنین عوارض تهدیدکننده‌ای پیشگیری و مدیریت کند.

خطرات و عوارض شامل وقایعی هستند که تصادفی رخ نمی‌دهد، بلکه هنگامی که عوارض ایجاد می‌شود به این معنی است که درمان مورد استفاده روش خوبی نبوده یا حداقل با فرد تحت درمان سازگاری ندارد. در اینجا لازم به ذکر است که تعدادی از عوارض کاشت مو به عنوان عوارض طبیعی شناخته می‌شوند. عناصری مانند تورم و قرمزی در محل پیوند رخ می‌دهند. پزشکان همیشه شاهد عوارض طبیعی بعد از جراحی پلاستیک و غیره در طول فرآیند بهبودی هستند، پس برای بهبود سریع به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

جمع بندی

به طور کلی احتمال عوارض بعدی کاشت مو کمتر از یک درصد است. البته این عدد با توجه به بررسی‌های آماری مقالات صحیح و حوادثی که در کلینیک‌های نامعتبر رخ داده ذکر شده است. در کلینیک ترانسپلنت با نزدیک به بیشتر از 1000 کاشت مو موفق و چندین سال تجربه قابل توجه، مفتخریم که با استفاده از بهترین ابزار و کادر پزشکی مجرب و ماهر، احتمال عوارض جانبی را به حداقل برسانیم.

منبع

منبع: فرارو

کلیدواژه: زیبایی کاشت مو باقی ماندن جای زخم عوارض کاشت مو مرکز کاشت مو طور کلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروما چهارمین علت مرگ در دنیا

دبیر اجرایی جامعه جراحان ایران تروما را چهارمین علت مرگ در دنیا بیان کرد و گفت: مراقبت و مدیریت بیمار در خونریزی شدید تروما ضروری است و باعث جلوگیری از مرگ بیمار می شود.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل افشار فرد در گفت و گویی افزود: تروما چهارمین علت مرگ در دنیا و بیشترین عمر از دست رفته در جهان محسوب می شود و چون تروما بیشتر در افراد جوان اتفاق می افتد، شناخت تروما از لحاظ شروع سریع اقدامات اولیه، اهمیت زیادی دارد.

وی اظهار داشت: جراحی عروق یک رشته نوین فوق تخصصی در پزشکی است که در آن اختلال های سیستم عروقی، بیماری شریان ها و رگ های لنفاوی با روش های درمان دارویی، روش های نیمه تهاجمی با استفاده از بازسازی سیستم عروقی با روش های تخصص جراحی در کشور درمان می شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پزشکی ایران را در درمان تروما و جراحی نوین مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تازه های درمانی بیماری های عروق و رسیدگی به بیماران ترومایی حوادث و سوانح از مباحث مهمی است که در چهل و پنجمین کنگره سالانه جامعه جراحان ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی میان پزشکان پرداخته می شود.

افشار فرد ادامه داد:سعی شده موضوعات روز و مبتلابه رشته‌های جراحی در این کنگره، بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا همکاران رشته‌های مختلف فرصت تبادل نظر داشته باشند.

دبیر اجرایی جامعه جراحان ایران با بیان اینکه انجمن‌های علمی در سالن‌های فرعی برنامه‌های اختصاصی و تعیین شده خود را با حضور اعضا اجرا می‌کنند، ادامه داد: امیدواریم برنامه‌های علمی کنگره امسال، موجب توجه ویژه و افزایش رضایتمندی همکاران رشته‌های مختلف قرار بگیرد.

افشار فرد هدف از برگزاری این کنگره را تبادل اطلاعات علمی و تکنیک‌های جراحی میان همکاران جامعه جراحان در رشته‌های مختلف عنوان کرد و گفت: ضمن مطرح شدن مسائل علمی و پزشکی که در نهایت به نفع بیماران و جامعه خواهد بود، مشکلات جراحان کشور به ویژه جراحان جوان نیز مطرح خواهد شد. ثبت نام برای کسب امتیاز بازآموزی این کنگره به صورت آنلاین برقرار است.

به گزارش ایرنا، ضربه یا تروما ( Trauma) در دانش پزشکی به هر نوع ضربه، جراحت، شوک، آسیب و حادثه وارد شده بر بدن گفته می‌شود، مشروط به اینکه از خارج به بدن وارد شده باشد و عامل درونی، علت ایجاد آسیب نباشد. از سال ۱۹۶۷ میلادی افراد آسیب دیده ترومایی به عنوان یک بیمار و نه یک حادثه دیده مورد توجه قرار گرفتند با این وضعیت بخش اورژانس و مراقب‌های پزشکی تغییرات مهم و مثبتی انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • ستاره حریف والیبال ایران VNL را از دست داد
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد
  • سرخ‌پوست‌ها در بازی پرسپولیس! + عکس
  • بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • درس‌هایی برای روانپزشکان از پروژه‌های کنترل ذهن سیا
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان