Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حامد آرامش در نخستین کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ که در استانداری برگزار شد، افزود: ۷۵۳ میلیارد تومان تاکنون از محل منابع تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توسط چهار بانک عامل این طرح در سیستان و بلوچستان جذب شده است که معادل ۸۱.۴ دهم درصد اعتبارات کل ابلاغی است.

او گفت: این میزان تسهیلات در استان به ۹ هزار و ۵۲۳ طرح با اشتغال ۱۶ هزار و ۳۴۰ نفر پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی توسط دو بانک عامل اجرای این طرح در استان جذب و باعث اشتغالزایی برای هزار و ۲۳۹ نفر شد.

آرامش به ۲۸ هزار نفر تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد.

او گفت: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز سال گذشته ۲۳۹ میلیارد تومان در استان تسهیلات پرداخت شد و زمینه اشتغالزایی برای ۴ هزار و ۶۱۴ نفر را فراهم کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه تسریع در صدور مجوز‌های کسب و کار، رفع موانع سرمایه گذاری، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های اقتصادی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بویژه بخش تعاون و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و بازارچه‌های محلی را از جمله محور‌های تحقق اشتغال تعهد شده سال ۱۴۰۱ در سیستان و بلوچستان بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغالزایی جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر

منصور دیان اردستانی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم پیرامون وضعیت شترهای موجود در استان قم گفت: آمار شتر موجود در این استان از مرز هفت هزار نفر گذشته‌است و حدود ۲۰۰ خانوار به پرورش آن مشغول هستند.

وی افزود: در همین رابطه حدود پنج‌هزار و ۵۵۵ نفر از شترهای استان، شتر تک کوهان کلکوهی، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر شتر آمیخته و حدود ۱۵۰ نفر شتر دو کوهان است.

وی افزود: منطقه کویری دشت مسیله که در شمال شرق استان قرار دارد و از حوض سلطان تا دریاچه نمک را در بر گرفته است محل پرورش شتر است. در این منطقه تغییرات هوا زیاد، باران کم و تبخیر شدید بوده، آب و خاک شور و آفتاب داغ و سوزان است.

وی با اشاره به این که در استان قم معروف‌ترین عشایر و شتر داران ایل "کلکو" هست که نژاد شترها به همین نام ثبت گردیده‌است، ادامه داد: شتر اکوتیپ کلکوهی در شهرستان‌های قم، گرمسار، ورامین، کاشان و مناطق کویر چرای آزاد دارد.

دیان اردستانی گفت: حدود ۴۵ درصد مراتع کشور فقیر و محل رویش گیاهان شور پسند و خاردار مثل خار شتر، علف شور، تاغ و گز است که شتر در چنین مراتعی توان زیست و تولید دارد و باعث احیاء آن می‌شود.

وی توضیح داد: شتر تک کوهان مقاوم به گرما و شتر دو کوهان مقاوم به سرماست، در صورت تلاقی بین شتر نر دو کوهان و ماده تک کوهان شتر آمیخت‌های حاصل می‌شود که مقاوم به گرما می‌شود و می‌تواند در مناطق گرمسیری پرورش یابد.

وی ادامه داد:‌ امتیاز اول این شتر آمیخته بهره‌وری بالاتر از شترهای هم سن و سال خود است و ایجاد سازگاری با شرایط محیطی و قدرت جسمانی فوق العاده نسبت به سایر شترهاست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم تاکید کرد: محصولات به دست آمده از شتر به علت استفاده از گیاهان مختلف صحرایی دارای اثرات دارویی و تغذیه‌ای سالم است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است