Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@19:02:50 GMT

ثبت رکورد جدید در مبادلات تجاری میان ایران و عمان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۷۶۸۱

ثبت رکورد جدید در مبادلات تجاری میان ایران و عمان

علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان از رکورد جدید در حجم مبادلات تجاری میان ایران و عمان خبر داد و اظهار داشت: برای اولین بار حجم مبادلات تجاری میان ایران و عمان، به بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار رسید.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا ،  نجفی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ صادرات ایران به عمان ۷۱۶ میلیون دلار و واردات  ایران از عمان ۶۱۹ میلیون دلار جمعا یک میلیارد و سیصد و سی و پنج میلیون دلار بود، گفت که این حجم تجارت میان دوکشور، برای اولین بار در تاریخ روابط، محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر کشورمان با تاکید بر اینکه علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و  محدودیت های ناشی از کرونا، رشد حدودا یکصد درصدی حجم مبادلات تجاری دوکشور را شاهد هستیم، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسئولین دوکشور، شاهد بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت های موجود در روابط اقتصادی فیمابین باشیم.

وی افزود: روابط دوستانه و مناسبات همسایگی ایران و عمان، ظرفیت های قابل توجهی برای افزایش هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی و تجاری را فراهم ساخته است.

نجفی اظهار داشت: عمان در بین کشورهای همسایه، به لحاظ صادرات ایران، رتبه ششم و در بین کشورهای حوزه خلیج فارس، رتبه دوم را دارد.

سفیر کشورمان با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، بر استمرار حمایت و تسهیل فعالیت بخش خصوصی و فعالین تجاری و تولید کنندگان و صنعتگران بویژه در حوزه دانش بنیان از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط تاکید کرد.

 

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مبادلات تجاری ایران و عمان میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎؛ لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان