Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، خبر آمد، خبر آمد، خبری از پایان یک فراق طولانی، خبری از یک وصال شیرین، خبری که یک عمر انتظار شنیدن  را می‌کشد، خبری که چند دهه فراق را پایان می‌دهد و یکباره مادر را جوان می‌کند و او را به 34 سال قبل روانه می‌سازد.

آری این بار خبر شیرینی در همه جای وطن منتشر می‌شود و همه را مسرور می‌سازد، انتظار 34 ساله یک خانواده و یک شهر و یک مادر چشم به راه به پایان می‌رسد و یکی از آلاله‌های جاویدالاثر دوران هشت سال دفاع مقدس از شهرستان باغملک در استان خوزستان رخ نمایان می‌کند و شناسایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهید عزت‌الله پات همو که در سال 1366 از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خدمت سربازی اعزام می‌شود و سال 1367 در جزیره مجنون شهد شیرین شهادت را می‌نوشد پس از 34 سال انتظار و فراق پیکر پاکش به وطن باز می‌گردد تا دیگر مادر گرامیش چشم به راه آمدن او نباشد.

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خود به شهرستان باغملک سفر می‌کند تا این خبر مسرت‌بخش را به مادر شهید عزت‌الله پات و دیگر اعضای خانواده او بدهد و به چند دهه فراق آنها پایان دهد.
اما سردار باقرزاده قبل از حضور در خانه شهید عزت‌الله پات، دختر شهید فرزاد زنگنه از جستجوگران نور که در روز دوشنبه 21 دی ماه سال 1394 در نزدیکی جبل مروارید کردستان عراق به شهادت می‌رسد را با خود همراه می‌کند.

می‌خواهم خبر خوبی به شما بدهم

با استقبال گرم اهل خانه فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح وارد می‌شوند اما هیچ کس خبر ندارد که این دیدار با همه دیدارهای پیشین فرق دارد و قرار است خبری التیام بخش و خوش به آنها داده شود.
پس از ورود، با درخواست سردار باقرزاده دختر شهید فرزاد زنگنه با لهجه کودکانه، پس از معرفی خود می‌گوید: «می‌خواهم یک خبر خوبی را به شما بدهم، دوستان پدر من پیکر شهید شما را پیدا کردند.» و اینگونه خبر شناسایی پیکر پاک و مطهر شهید عزت‌الله پات پس از 34 سال به خانواده چشم انتظارش داده می‌شود، چشم آنها روشن.
پس از آن مادر شهید عزت‌الله پات با ابراز خوشحالی از شنیدن خبر بازگشت پیکر شهیدش می‌گوید: «خیلی خوشحال شدم که خبر خوبی از پسرم آمد خیلی ممنونم، خیلی از او ممنونم که آمد، خدایا شکرت.»
حالا دیگر مادر شهید عزت‌الله پات به وصال فرزندش نائل می‌شود و پیکر پاک و مطهر نازدانه خود را پس از 34 سال فراق و دوری در برمی‌گیرد و در گوشش لالایی مادرانه می‌خواند.
ای کاش خبری هم از شهید محمدرحیم ممبینی از شهر میانکوه، شهید علی زیدانی از سرجولکی آغاجاری، شهید کریم‌داد رحمانی از روستای دوراهی اسلام آباد باغملک، شهید کشوری ربوشه از روستای سرآسیاب بخش صیدون و شهید صیدمراد فریدونی از روستای چولهول پلدختر می‌آمد تا خانواده آنها نیز از چشم انتظاری در می‌آمدند و فراقشان به پایان می‌رسید.

شهادت در هنگام انجام سربازی

اما شهید عزت‌الله پات فرزند خیبر است که در تاریخ نهم شهریور سال ۱۳۴۶ در روستای چلسرخ بخش صیدون شهرستان باغملک به دنیا می‌آید که در دوران جوانی به سربازی می‌رود و در سپاه پاسداران مشغول گذراندن خدمت خود می‌شود.
چون دوران سربازی او با جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران همزمان می‌شود به همراه دیگر رزمندگان اسلام و همرزمان خود در جبهه حضور می‌یابد که در روز چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل می‌آید و به آسمان پرواز می‌کند.
شهید عزت‌الله پات در سن ۲۱ سالگی در جزیره مجنون آسمانی می‌شود و در شمار شهدای جاویدالاثر قرار می‌گیرد که پیکر پاکش پس از چند دهه غربت به وطن باز می‌گردد.
آن‌طور که فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید پیکر پاک شهید عزت‌الله پات بین جزیره مجنون شمالی و جزیره مجنون جنوبی توسط جستجوگران نور تفحص می‌شود و به وطن باز می‌گردد.
پیکر پاک شهید عزت‌الله پات از جمله شقایق‌های خونین وطن است که صبح روز هشتم اسفندماه سال 1400 همزمان با سالروز شهادت هفتمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم(ع) با حضور خیل عاشقان و کاروان‌های راهیان نور از مرز بین‌المللی شلمچه خرمشهر به آغوش وطن بازمی‌گردند و ایران اسلامی به یمن قدومشان عطرآگین می‌شود.

حضور در معراج شهدای اهواز

او یکی از 73 لاله پرپری است که در ایام تعطیلات عید نوروز در معراج شهدای اهواز حضور داشته‌اند و مردم ایران از سراسر کشور پیکر پاک و مطهرشان را زیارت کرده‌اند و در کنار آنها به درگاه الهی نزدیک شده‌اند.
حالا به جز شهید عزت‌الله پات 72 تن از آن پرستوهای عاشق هنوز شناسایی نشده‌اند، باید چند روزی منتظر ماند شاید شهید کاووس علیدادی، شهید امرالله علی عبدی‌زاده، شهید علی‌رضا عالیخانی، شهید محمدعلی دلی‌سراکی، شهید ابراهیم جعفری، شهید حسین میرنام‌نیها، شهید علی‌اکبر علی‌خانزاده، شهید بابک چراغی، شهید فرضعلی سلیمانی، شهید شنبه تاوسه، شهید بهزاد نیکوزاد، شهید ولی ریوجان، شهید علی‌اکبر مکی‌پور و شهید ابراهیم قندعلی‌مرغان نامشان در بین این شهدا باشد و انتظار عزیزانشان به پایان برسد.
باید منتظر ماند فقط چند روز دیگر، چند روزی که شاید پایان انتظار سی و چند ساله خانواده چشم انتظار شهید محمدباقر جاروندی، شهید رضا بیات‌قلعه، شهید جمشید حاجی‌پور، شهید سلطان‌محمد سلطانی، شهید منوچهر جناغ، شهید سیاوش غلامی(ورناصری) و شهید هوشنگ موری، شهید خیرالله کریم‌پور صالح بابری، شهید روشن‌علی الماسیان، شهید مسعود مکوندی، شهید هرمز سلحشور، شهید شهید امیر موری، شهید محمدعلی عشیری، شهید ایرج بهاری‌پور شهید همایون حیدری‌سیبکی و یا خانواده شهید عباس رعیتی باشد و تا پس از آن عزیزان خود را در بگیرند.
72 تن از مسافران کربلا که پیکرهای مطهرشان از دی‌ماه سال 1400 تا هفتم اسفندماه در مناطق عملیاتی فکه، مجنون، شرق دجله و شلمچه تفحص شده هنوز شناسایی نشده‌اند کاش شهید بازفتی فرامرزی، شهید حسین حوریان، شهید دادبس منجزی شهید الله‌مراد داوودی، سید احمد حجازی، شهید مسعود عشیری، شهید هوشنگ سلطانی، شهید محمدحسین محمودی، شهید عبدالله نظری، شهید جهانگیر باقری‌کاهکش، شهید عیدی عالیپور، شهید کاووس بردبار، شهید حمید نجف‌پور شهنی، شهید ناصر اسلامی و شهید سلیمان جهانگیری نیز از جمله آنها باشند و بازگردند به وطن خود.

میهمانی عزیز برای شهر هفتگل

پیکر مطهر و پاک شهید عزت‌الله پات هم اکنون در معراج شهدای تهران است و در روزهای آینده به استان خوزستان و شهرستان باغملک انتقال می‌یابد تا انتظار 34 ساله همه به‌ویژه مادر چشم به‌راهش پایان می‌یابد چه خوب می‌شود که این مسافر تازه ار راه رسیده همراه خود خبری از شهید کاظم مساعد، شهید ناجى ملاجابرپور، شهید عبدالامیر تقیانی، شهید کاظم آل‌عباد، شهید ناصر عشیراوی، شهید عبود اصلاحی، شهید قاسم عطار، شهید فاضل عطار، شهید عبدالامیر عبیاتی، شهید خالد شجرات، شهید بیژن ویسی شیخ‌رباط و شهید صابر ویسی شیخ‌رباط بیاورد تا مرهمی بر دل رنجیده خانواده‌هایشان شود.
اما در روزهای آینده پیکر پاک و مطهر شهید عزت‌الله پات به وطن بازمی‌گردد در راه عزیمت به زادگاهش شهرستان باغملک از شهر شهیدپرور هفتگل عبور می‌کند، کاش و ای کاش قاصد خوش خبری برای مردم این دیار باشد و از شهید خسرو محمدی، شهید مسعود آرزومند، شهید سید ابوالحسن میرسالاری، شهید غلام سواری، شهید عباسعلی زنگنه، سردار شهید غلامعباس عباسی‌مکوند، شهید عزت‌الله اگدرنژاد، شهید عبدالرضا قبلی، شهید ابراهیم بایمانی‌نژاد، شهید علی درافشان، شهید ارسلان عسکری‎سبزکوهی، سردار شهید محمدکریم ممبینی، شهید یحیی جعفری و شهید یارعلی محمدعلیزاده خبر خوشی برای آنها به ارمغان بیاورد.
آری او می‌آید از سفری طولانی، از سفری به بلندای 34 سال فراق و هجر دوری، او می‌آید تا بار دیگر یاد و خاطره شهید شهید فرزاد ویسی شیخ‌رباط، شهید بیژن ماسوریان، شهید خالد ماموسیان، سرباز شهید یونس هویزه‌راکی، شهید مرتضی حشمان، شهید مهدی بهرامی، شهید مرتضی وزینی‌افشار، سرباز شهید رحیم حزباوی، سرباز شهید عماد منصوری، سرباز شهید احمد جلیزی و شهید سجاد رشیدی‌اوندی در ذهن ما زنده شود.
چه خوش است که در روزهای آینده شهید عزت‌الله پات به دیار خود می‌آید تا بار دیگر رایحه خوش شهید سید ایمان موسوی، شهید عبدالله عادل‌زاده، شهید فرهاد امیری‌خرم، سرباز شهید امید محمدی عبده‌وند، سرباز شهید عباس حاتمی درویش‏‌آدمی، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید ولی‌الله چامی‌پور، شهید سجاد خادمی‌پور، شهید طالب بید، شهید حبیب جدهانی، شهید ابوذر قریشوندی، شهید مهرزاد خیری‌اورند، شهید سعید کریمی و شهید مهران زرافشان در آسمان استان ما بپیچد و آن را عطرآگین کند، باشد که ادامه دهنده راه پربهجت آنها باشیم.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر پاک پیکر پاک و مطهر شهرستان باغملک جزیره مجنون سرباز شهید شهید علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پدر به خانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد.
پیکر پاک این شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.
این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.
پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تشخیص هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت.
مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقباً از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.
 این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای چشمه پهن بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.
پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود. شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.
در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام، شامل: شهید سیدابوالفضل حسنی ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید قاسم شاه ولدی از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.
دی. ان.‌ای و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

دیگر خبرها

  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • تفحص پیکر پاک شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» پس از ۴۱ سال
  • بازگشت پدر به خانه
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • علت خط خوردن کریم بنزما از لیست الاتحاد
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • (تصاویر) تشییع پیکر مرحومه معصومه حائری همسر آیت الله مصطفی خمینی