Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@11:11:02 GMT

روسیه ۱۸ دیپلمات اروپایی را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۷۹۰۹

روسیه ۱۸ دیپلمات اروپایی را اخراج کرد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اسکای نیوز، وزارت خارجه روسیه از اخراج ۱۸ دیپلمات از نمایندگی اتحادیه اروپا خبر داد.

اخراج ۶ دیپلمات روس از مقدونیه شمالی

به گزارش اسپوتنیک، مقامات مقدونیه شمالی تصمیم گرفتند ۶ دیپلمات روس را «عنصر نامطلوب» اعلام کنند.
در بیانیه وزارت خارجه مقدونیه شمالی آمده است: «امروز سرگئی بزدنیکین سفیر روسیه در مقدونیه شمالی به وزارت امور خارجه احضار شد و یادداشتی مبنی بر اعلام شش دیپلمات سفارت روسیه در مقدونیه شمالی به عنوان» عنصر نامطلوب «به وی تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت امور خارجه مقدونیه شمالی مدعی شده است که این دیپلمات‌ها «فعالیت‌هایی برخلاف کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک» انجام داده‌اند.

در ادامه بیانیه آمده است که دیپلمات‌های روس باید ظرف «پنج روز آینده» این کشور را ترک کنند.

پیش از این، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، مسکو موضع خود در قبال اوکراین را به خاطر اعلام دیپلمات‌های روس در فرانسه به عنوان عنصر نامطلوب، تغییر نخواهد داد.

زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: «آنها یکباره همه این اقدامات را اعلام نمی‌کنند به این امید که ما موضع خود را تغییر دهیم؟ ما آن را تغییر نمی‌دهیم. و من به وزارت خارجه فرانسه می‌گویم: اگر حداقل طی آن ۸ سال یک بار اجرای توافقات مینسک توسط کی یف را حتی با خطر اعمال تحریم‌ها مرتبط می‌کردید، به صلح و ثبات در اروپا دست می‌یافتید.»

پیشتر وزارت خارجه فرانسه شش دیپلمات روس را به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه اخراج دیپلمات دیپلمات اروپایی ماریا زاخارووا مقدونیه شمالی عنصر نامطلوب وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی

وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش همکاری استراتژیک کره‌شمالی با روسیه هشدار داده و گفت این اتحاد رو به رشد، اعتماد و اطمینان کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهارات خود را در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه‌شنبه بیان کرد. روابط بین مسکو و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) از زمانی که کیم در سپتامبر گذشته برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرد، عمیق‌تر شده است و این مساله خوشایند غرب نیست.

روسای دفاع روسیه و کره‌شمالی هم ژوئیه گذشته در پیونگ‌یانگ دیدار کردند.

آستین به قانونگذاران گفت: «کره‌شمالی، دوباره، به دلیل ارتباط با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است.» او همچنین به گسترش همکاری بین روسیه، کره‌شمالی، ایران و جمهوری خلق چین اشاره کرد.

آستین گفت: «این بسیار نگران‌کننده است؛ چیزی که ما باید آن را تماشا کنیم، چیزی که برای اطمینان از اینکه توانایی و ظرفیت همکاری با متحدان خود برای ادامه بازدارندگی و ادامه ترویج صلح و ثبات را در هر یک از مناطق داریم، باید داشته باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «رابطه رو به رشد بین جمهوری خلق چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران نگران‌کننده است و این چیزی است که ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم.»

آستین همچنین مدعی شد که روسیه برای جبران گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات اضافی، به کره‌شمالی برای پر کردن ذخایر خود در درگیری اوکراین مراجعه کرده است.

این در حالیست که مقامات کره‌شمالی و روسیه اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات از پیونگ‌یانگ را رد کرده‌اند. آنها همچنین ایالات متحده و متحدانش در شمال شرق آسیا را به تشدید تنش در منطقه با آماده شدن برای جنگ با کره‌شمالی متهم کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، کره‌شمالی از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و احتمال اتحاد مجدد با کره‌جنوبی را رد کرده است. وزارت خارجه کره‌شمالی می‌گوید افزایش همکاری با روسیه به دفاع از «منافع اصلی» دو کشور و ایجاد «نظم بین‌المللی چند قطبی» کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه