Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار مسیح محمدی شامگاه جمعه در آئین یکمین سالگرد شهادت سردار شهید سیدمحمد حجازی که در مصلای نماز جمعه پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: سردار حجازی یکی از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در میادین مختلف به ویژه دفاع مقدس و جبهه مقاومت خدمات بسیاری را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ایشان پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز در استان اصفهان فعالیت‌های چشمگیری داشتند و در چندین نوبت توسط ساواک دستگیر و روانه زندان شد؛ ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز فتنه بدخواهان نظام که به بهانه‌های مختلف در مناطق مختلف کشور از جمله کردستان، سیستان و بلوچستان و گنبد علیه نظام وارد عمل شدند، به کردستان عزیمت کرد و به سرکوب ضد انقلاب پرداخت و بسیاری از مناطق تحت سیطره آنان را پاکسازی کرد.
وی تصریح کرد: با شروع جنگ تحمیلی، ایشان بلافاصله به جنوب کشور عازم شد و با برنامه‌ریزی منسجم به آموزش‌ نظامی و عقیدتی و تربیت پاسداران و بسیجیان اصفهان پرداخت و در عملیات‌های مختلف از جمله خیبر در منطقه هورالعظیم با وجود آن که دشمن از سلاح شیمیایی استفاده کرد، با قوت پیش رفت و پیروزی‌های بسیاری را برای لشکر اسلام رقم زد.
سردار محمدی بااشاره به انتصاب شهید حجازی به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج گفت: در زمان انتصاب ایشان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، اتفاقات درخشانی در این نیروی جانبرکف رخ داد و با ساماندهی، برنامه‌ریزی و تدبر همراه باعقلانیت، بسیج را درحوزه‌های مختلف به نیروی اثرگذار در انقلاب تبدیل کرد که نمونه آن را می‌توان در تأسیس بسیج طلاب، بسیج دانشجویی، بسیج خواهران و پزشکی مشاهده کرد.
وی با بیان این که شهید حجازی مؤسس بسیج سازندگی است افزود:  با تشکیل بسیج سازندگی ، خدمات بسیاری در مناطق مختلف کشور به مردم ارائه شد که از جمله مهمترین فعالیت‌های ایشان را می‌توان در اجرای طرح عظیم واکسیناسیون علیه بیماری فلج اطفال و سرخجه مشاهده کرد که با ابتکار ایشان ۳۳ میلیون کودک علیه این بیماری‌ها واکسینه شدند.
فرمانده یگان امام خمینی(ره) سپاه پاسداران اظهار داشت: ایشان به پیشنهاد فرمانده نیروی قدس، عازم یکی از جبهه‌های مقاومت در لبنان شد و در کنار حزب‌الله، به پشتیبانی جبهه مقاومت از لبنان تا فلسطین پرداخت و دوران طلایی جبهه مقاومت در زمان ایشان رخ داد به طوری که نیروهای مقاومت حزب‌الله و مقاومت فلسطین به انواع سلاح و جنگ افزارها برای مقابله با دشمن صهیونیست مسلح شد.
محمدی گفت: پیروزی نیروهای حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه نمونه‌ای فعالیت ایشان در لبنان است که باعث شد رژیم اشغالگر قدس که تا پیش از این، به راحتی جنوب لبنان را تصرف می‌کرد، برای نخستین بار از تأسیس این رژیم غاصب، مجبور به عقب نشینی شد و استراتژی این رژیم از هجوم به دفاع تغییر کرد.
وی افزود: پس از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، به دلیل سوابق بالای ایشان، بنا به درخواست سردار قاآنی به جانشینی نیروی قدس سپاه منصوب شد و در طول یکسال، خدمات بسیاری به جبهه مقاومت ارائه کرد که ساماندهی گروه‌های مقاومت در یمن، افغانستان، فلسطین و لبنان گوشه‌ای از خدمات ایشان به جبهه مقاومت است.
جانباز شهید سردار سید محمد حجازی روز ۲۹ فروردین سال قبل به سبب عوارض شیمیایی به شهادت رسید و در گلستان شهیدان اصفهان به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سید محمد حجازی پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سید محمد حجازی پاکدشت جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت افزوده می شود

دریافت 79 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن منصوری در آئین اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی افزوده می‌شود و به سمت قله در حرکت هستیم.

کد خبر 6095642

دیگر خبرها

  • روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت افزوده می شود
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • رونمایی از جبهه جدید مقاومت + فیلم
  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است