Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در این آیین که در محل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی که عصر امروز -جمعه ۲۶ فروردین- برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در این روزهای مبارک ماه خدا، یاد شهید سیدمرتضی آوینی که این هفته به نام اوست را گرامی می داریم و خدا را شاکریم که بعد از گذشت سی سال از شهادت این مرد بزرگ، عرصه فرهنگ‌ و هنر انقلاب مسیر خود را یافته و به خوبی پیش رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروزه وقتی به کارنامه حوزه هنری که برای پاسداشت فرهنگ انقلاب تاسیس شده است می نگریم، این مجموعه آکنده از تلاش زنان و مردانی است تا امروز شاهد باشیم نظام اسلامی ما دارای میراث ارزشمندی در حوزه هنر انقلاب باشد.

وی افزود: همه روزها و شب های گذشته بر انقلاب پر از وقایع و نکاتی است که جا دارد همه عرصه های هنری آن را روایت کند. اگر امروز با مطالبه رهبر فرزانه انقلاب درباره جهاد روایت و تبیین رو به رو هستیم به دلیل فاصله مان با نقطه مطلوب است.

اسماعیلی ادامه داد: ما به تنهایی نیستیم که دستاوردها را روایت می‌کنیم بلکه جریانی قوی متکی به دلار و پوشش رسانه‌ای قوی برای تحریف دستاوردهای انقلاب پای کار آمده است. بنابراین ما در جهاد تبیین مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و هفته هنر انقلاب کار را برای جوانان پر انگیزه ما در این مسیر ساده تر می کند و قله ها را نشان می دهد تا طی مسیر ساده‌تر طی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از همه دست اندکاران برگزاری این رویداد سالانه و مهم تشکر می‌کنم و به روح همه هنرمندان بزرگ انقلاب اسلامی که امروز در آسمان و بزم ملکوتیان ناظر ما هستند صلوات می‌فرستیم.

همپنین در این مراسم محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری ضمن خوشامدگویی به حضار و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: امسال به یمن و برکت تقارن ماه مبارک رمضان و هفته هنر انقلاب اسلامی و همچنین به دلیل فروکاست بیماری کرونا که ما را از این محافل محروم کرده بود، تصمیم گرفتیم از روز یکشنبه تا جمعه هر شب را اختصاص به یک الی دو رشته هنری بدهیم و از هنرمندان و چهره‌های برجسته تقدیر کنیم که این اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: امسال نیز به سنت هر ساله چهره هنر انقلاب را معرفی خواهیم کرد و امیدواریم سالی پربرکت و توفیق باشد و انشاالله سال خوب پیش‌روی همه هنرمندان باشد و ما نیز تکالیف‌مان را به سرانجام برسانیم.

در ادامه گروه هم آوایی «پیامبر اعظم» برنامه اجرا کردند که در واقع با اجرای قطعه «در شمار زندگان» از این پروژه گروه رونمایی به عمل آمد.

حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز پس از پخش کلیپ مروری بر چهره‌های هنر انقلاب طی سال‌های گذشته روی صحنه آمد و گفت: درود بر محسن مؤمنی شریف که چنین برنامه‌ای را بنا نهاد. یکی از برکت‌های برگزاری معرفی چهره‌های هنر انقلاب اسلامی این بود که چهره آرمانی هنرمند مکتبی انقلابی برای ما تجسم یافت. هر چه پیش رفتیم، اهمیت تبیین و روایت هنرمندانه حق و حقیقت افزون و افزون‌تر شده و امروز در نبرد حق علیه باطل مشهود است.

وی اظهار کرد: امروز اهمیت معرفی یک یک هنرمندانی که در این هفته از آنها تجلیل شد، مشخص شده است و اهمیت این اتفاق که پرچم‌داری مکتب هنر انقلابی به این روایت هنرمندانه است، بیش از گذشته مشهود و نمایان است. امیدوارم این مقطع نیز، به همت همه و به ویژه همکاران رسانه‌ای به صورت مطلوب بگذرد.

پس از پایان صحبت‌های حجت‌الاسلام قمی، رسالت بوذری که اجرای مراسم را عهده‌دار بود از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی دادمان، حجت‌الاسلام امرودی و مجدالدین معلمی درخواست کرد برای اعطای تندیس به چهره هنر انقلاب ۱۴۰۰ روی صحنه بیایند.

در ادامه عبدالحمید قدیریان به عنوان چهره «هفته هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۰» معرفی و تجلیل شد.

قدیریان پس از دریافت تندیس چهره هنر انقلاب در سخنانی گفت: چنین موقعیت‌هایی از این نظر خوب است که فرصتی به آدم می‌دهد که تریبون در اختیارش قرار بگیرد. در دوران جنگ شاهد بودیم که فرهنگ حسینی به راه افتاد، قدرتمند شد و بسیار بهره و لذت بردیم و بعد از سال‌ها حتی تبعات این فرهنگ سبب شد کتاب‌های مختلفی از خاطرات جبهه و دفاع مقدس تولید شود. در حال حاضر جنس جنگ عوض شده و دورنما و غایتی که مقام معظم رهبری نیز برای ما تبیین کرده‌اند، متفاوت است و فضا شکل دیگری شده است.

وی بیان کرد: به تبع چنین شرایطی ما نیاز به بال دیگری برای پرواز داریم و حال که قرار است با آینده‌ای نورانی حرکت کنیم، نیاز به ابشاری از معرفت داریم که در سختی‌ها به ما اجازه پرواز دهد. بنابریان الان زمانش است که بال قدرتمند و ابدی مهدویت پرداخته شود.

قدیریان با بیان اینکه شیعه را بال حسینیت و مهدویت از سقوط نجات داده است، گفت: امید دارم که بتوانیم از مهدویت نیز همچون حسینیت بهره ببریم. امیدوارم سایه رهبری همچنان مستتدام باشد چون جنس‌شان جنس خدایی است و خدا کمک کند ما هم سرباز باشیم و بتوانیم خدمت کنیم و این راه را در کمال پیروزی طی کنیم.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی هفته هنر انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی شهید سید مرتضی آوینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی هفته هنر انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی محمد مهدی اسماعیلی هفته هنر انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی شهید سید مرتضی آوینی هفته هنر انقلاب انقلاب اسلامی حوزه هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه دبیران و مدیران جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دوره بیست‌ویکم با تشکر از برگزار کنندگان این دوره از جشنواره گفت: برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 اسماعیلی با بیان این مطلب، ادامه داد: جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود.

اسماعیلی گفت: جشنواره امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا (ع) است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضا است و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده‌ی این موضوع است که اساسا نام دیگر این تمدن تمدن رضوی است.

اسماعیلی در همین زمینه ادامه داد: مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا (ع) گفت: حضرت رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا (ع) ابزار علاقه می‌کردند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: بعد از امام حسین (ع) در میان ائمه‌اطهار (ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا (ع) داریم چرا که منبع فیض است.

اسماعیلی گفت: افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا (ع) باشیم.

وی در پایان با آرزوی بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد به جلسه پایان داد.

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) پیش از ظهر امروز (۸ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محلل این وزارتخانه برگزار شد.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، فرهاد قائمیان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع)، سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم رضوی و فیلم رضوان و جمعی از دبیران و مدیران این دوره از جشنواره از حاضران در جلسه بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است