Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:30:43 GMT

کارگاه «مطالبات اساسی زنان» در لرستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۸۲۳۹

کارگاه «مطالبات اساسی زنان» در لرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه شجاعی، کارشناس ارشد مطالعات زنان و خانواده و فعال این حوزه به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان به این دانشگاه آمد و به تدریس در کارگاه مسائل و مطالبات زنان پرداخت.

این کارگاه با حضور و مشارکت بانوان (به‌ویژه دانشجویان دختر دانشگاه لرستان) در سالن «شهید شکوهی» دانشگاه لرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه شجاعی درباره سه حوزه رشد و تکامل فردی زن، مشارکت زنان در اجتماع و اثرگذاری زن در نهاد خانواده، توضیحاتی را برای حاضران ارائه کرد.

این توضیحات با استناد به رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی ایران و با تأکید بر تبیین هرچه بیشتر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران، مطرح شد.

وی عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س)، الگوی زنان است و باید بر اساس رهنمودها و تأکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، زنان در جامعه اسلامی، زنان اثرگذار در سطوح مختلف باشند.

شجاعی بیان کرد: اثرگذاری و نقش‌آفرینی زنان متناسب با الگوگیری از بزرگان دینی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) و تعالیم دین اسلام است.

در این کارگاه توضیح داده شد که زنان باید در عرصه‌های اجتماعی، حضور اثرگذار دین‌مدارانه، داشته باشند و در حوزه خانواده نیز زن نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در تحکیم نهاد خانواده دارد.

کارشناس ارشد مطالعات زنان و خانواده و فعال این حوزه افزود: زن بر اساس سبک زندگی اسلامی، ایرانی، یک زن منفعل نیست؛ بلکه یک زن اثرگذار و مشارکت‌گراست.

وی عنوان کرد: رشد و تکامل هم ابتدا از خود فرد شروع می‌شود؛ انسان باید بتواند ابتدا بر مبنای خودسازی دینی و معنوی، رشد و تکامل پیدا کند و سپس، به سوی نهادینگی تعالیم دینی در جامعه و اجتماع برود.

شجاعی افزود: زنان نقش اثرگذاری در انقلاب اسلامی ایران داشتند؛ بعد از انقلاب نیز زنان در عرصه‌های مختلف دوران دفاع مقدس و پس از این دوران، اثرگذاری، مشارکت و حضور داشتند.

وی گفت: رشد و تکامل معنوی فردی، تحکیم نهاد خانواده و مشارکت اثرگذار در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی، از جمله حوزه‌های مهم موضوع نقش‌آفرینی زنان است.

گفتنی است در حاشیه این کارگاه، کتاب‌های مختلف حوزه‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

همچنین دانشجویان دختر حاضر در کارگاه، دیدگاه‌های خود را درباره موضوع مطالبات اساسی زنان کشور و استان مطرح کردند.

کد خبر 5467695

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دانشگاه لرستان زنان کارگاه آموزشی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ماه رمضان 1401 گرد و غبار خراسان رضوی مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی آلودگی هوا ماه مبارك رمضان گرگان انقلاب اسلامی هنر رشد و تکامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند

ایسنا/تهران معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه مشارکت در انتخابات همکاری داشتند و این باعث شد تا انتخاباتی باشکوه در استان برگزار شود.

سید عباس جوهری در آیین تجلیل از عوامل برگزاری انتخابات شهرستان ملارد اظهار کرد: افزایش میزان مشارکت مردم و همکاری ائمه جمعه ارزشمند است و این موفقیت‌ها ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی است. در استان تهران بیش از ۱۴۰ برنامه برای رای اولی‌ها برگزار شد و اقشار مختلف مردم مانند هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و اصناف پای کار انتخابات بودند. 

وی در ادامه افزود: انتخابات بدون حاشیه برگزار شد و این نتیجه برنامه‌ریزی‌ و اصلاح قانون انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به‌صورت کاملا الکترونیک و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: سطح تعامل بین دستگاه‌های مختلف به‌ خصوص در شورای نگهبان و هیات نظارت در سطح استان و شهرستان قابل تقدیر بود. چرا که هر کسی در خطوط وظایف خود حرکت کرد و وظیفه خود را انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود