Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از ستاد نانو یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات بر پایه فناوری پلاسما توانسته یکی از دستاورد‌های خود که استفاده از فناوری پلاسما در تصفیه و پیش تصفیه آب و فاضلاب صنعتی است را تجاری‌سازی کند.

فناوری پلاسما به عنوان نسل جدید فناوری‌های تصفیه فاضلاب در دنیا شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری نسبت به سایر فناوری‌های موجود دارای مزایایی است که موجب شده است تحقیقات گسترده‌ای در راستای صنعتی کردن آن انجام شود.

سامانه تصفیه و پیش تصفیه آب و فاضلاب صنعتی با استفاده از فناوری پلاسما توسط این شرکت با استفاده از ایجاد پلاسما و میکرو جرقه‌های زیاد در داخل آب عمل می‌کند. این جرقه‌ها در اثر تخلیه الکتریکی در نانو ثانیه تولید می‌شوند. «حذف همه فلز‌های سنگین»، «حذف همه میکروارگانیسم‌ها»، «عملکرد راکتور بدون مصرف هرگونه ماده شیمیایی»، «افزایش ۱۲ برابری ظرفیت تصفیه‌خانه» «کاهش هزینه تصفیه به حداقل یک سوم روش‌های مرسوم»، «کاهش چشمگیر پارامتر‌های آب و پساب (کدورت، بو، رنگ، سختی)»، «مصرف انرژی پایین به نسبت عملکرد بالا» از جمله مزایای استفاده از این فناوری به شمار می‌رود.

این فناوری برای حوزه‌هایی چون «تصفیه پساب صنایع نفت و پتروشیمی»، «سکو‌های نفتی و نفتکش‌ها»، «شیرابه زباله‌های شهری»، «سیستم‌های پیش تصفیه فاضلاب شهری»، «فاضلاب بیمارستانی»، «فاضلاب‌های ویژه (پرتوزا)»، «صنایع چرم‌سازی»، «صنایع نساجی»، «صنایع داروسازی»، «معادن فلزات»، «همه صنایع دارای پساب صنعتی»، «قطار‌ها و هواپیماها»، «تصفیه آب شرب حاوی فلز سنگین و سیستم آب شرب» و «فاضلاب کشتی‌های قاره‌پیما» کاربردی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان پلاسما فناوری فناوری پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا یزد، جلال علمدار با اشاره به اهمیت پایش‌های مستمر آب، گفت: بیش از ۳۳۱ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و کدورت، ۶ هزار و ۷۷۱ نمونه باکتریولوژی، ۴۲۲ نمونه فیزیک و شیمیایی و ۲۱۰ نمونه فلزات سنگین مورد آزمون و پایش قرار گرفت.

وی افزود: نکته حائز اهمیت مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمون‌های باکتریولوژی، فلزات سنگین و کدورت سنجی و مطلوبیت ۹۹.۵% کلرسنجی برای خروجی مخازن و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی استان در سال گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اظهار داشت: برنامه ایمنی آب برای هفت شهر و شش روستای استان به منظور افزایش اطمینان از سلامت و بهداشت آب اجرا شده است.

وی ادامه داد: استان یزد در زمینه‌ی اجرای برنامه ایمنی آب در کشور، جایگاه نخست را دارد.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228475 برچسب‌ها استان یزد دروس آزمایشگاهی کیت آزمایشگاهی

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه