Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@21:54:41 GMT

مسئله برجام دیگر نیاز به مذاکره ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۸۶۷۸

مسئله برجام دیگر نیاز به مذاکره ندارد

گروه سیاست سایت فردا: مذاکرات وین در حساس‌ترین نقطه خود قرار دارد. گویا بر همه بندها توافق شده است اما هنوز امضای نهایی از سوی طرفین صورت نگرفته است.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «مسئله برجام دیگر نیاز به مذاکره ندارد و همه طرف‌ها از چانه‌زنی‌ها عبور کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواسته ایران مشخص است و خواسته‌های غربی‌ها هم معلوم است. حالا باید دید که طرفین چه‌طور می‌توانند خواسته‌هایشان را سامان‌دهی کنند».

او ادامه داد: «ما می‌گوییم باید تحریم نیروی نظامی ایران یعنی سپاه برداشته شود زیرا به هیچ‌وجه منطقی نیست که نیروی نظامی یک کشور تحریم باشد و آنها هم نگران هستند که در پی رفع تحریم سپاه روابط‌شان با برخی کشورهای منطقه و نیز رژیم صهیونیستی متزلزل شود. همه این شرایط باعث شده تا اختلاف‌های شدیدی میان جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها، کاخ سفید، کنگره و سنا در آمریکا به وجود آید».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «در توافق‌های بین‌المللی ممکن است ده‌ها صفحه صورتجلسه وجود داشته باشد اما هیچ‌کدام از این موارد مورد توافق طرفین نباشد. در متن مذاکرات آنچه اهمیت دارد، به اصطلاح پرانتز‌هاست. مذاکرات دوران آقای ظریف دارای هفت یا هشت پرانتز بود که حالا به دوازده پرانتز رسیده است اما همه این پرانتز‌ها وابسته به پرانتز رفع تحریم سپاه است».

یوسفیان ملا در پایان گفت: «در پایان گفتنی است که هر توافقی ضمانت اجرا می‌خواهد که این ضمانت اجرا می‌تواند بین‌المللی باشد یا مندرج در خود توافقنامه. مثلا توافقنامه مقرر کند اگر میان طرفین اختلافی به وجود آمد، فلان هیئت متشکل از نمایندگان فلان کشورها باید داوری کند. به هر حال باید دید که ضمانت اجرای توافق احتمالی اخیر چگونه خواهد شد».

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد نه چندان خوب بایرن مونیخ در این فصل که باعث شد قهرمانی در رقابت‌های بوندسلیگا را پس از بیشتر از یک دهه از دست بدهند و از مسابقات جام حذفی آلمان هم کنار بروند باعث شد که مدیران این باشگاه تصمیم به قطع همکاری با توماس توخل در پایان فصل بگیرند. 

جستجو برای یافتن سرمربی جدید برای بایرن و انتخاب جانشین توخل در پایان فصل از همان زمان آغاز شد و نام‌های بسیاری مطرح شد که جدی‌ترین آنها رانگنیک بود اما این مربی هم تصمیم گرفت همچنان در تیم ملی اتریش بماند و به پیشنهاد دریافتی از سوی این باشگاه پاسخ منفی داد. 

حالا روزنامه بیلد خبر داده که مدیران این باشگاه قصد دارند استراتژی جدیدی را پس از این پاسخ منفی به کار بگیرند. آنها به جای در نظر گرفتن یک نامزد و مذاکره صرف با او، قصد دارند به صورت همزمان چند گزینه متفاوت را در نظر بگیرند و مذاکرات را به صورت موازی پیش ببرند. 

مکس ایبرل، مدیر این باشگاه، همچنان علاقه زیادی به همکاری با روبرتو دی زربی دارد و حالا به دنبال مذاکره و به خدمت گرفتن او خواهد بود. این مربی تا سال 2026 با برایتون قرارداد دارد اما بعید است که این باشگاه انگلیسی مانع جدایی او شود.

دیگر خبرها

  • استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!
  • راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نمی‌شود!
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • باشگاه آلومینیوم: مذاکره با بازیکنان خلاف اصول حرفه ای است
  • واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن