Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرمزگان هفته گذشته (۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین آنها مرور می شود.

اقتصادی

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت یک ترمینال مسافری امن و مکانیزه در جزیره هرمز و انتقال زیرساخت آموزش‌های دریایی به این جزیره جهت رونق تردد و اقتصاد مردم منطقه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اکبر صفایی هفته گذشته در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان در بندر گردشگری شهید حقانی دربندرعباس، از رویکردهای جدید سرمایه‌گذاری و توسعه عمرانی در جاسک، سیریک و تیاب در شرق استان هرمزگان خبر داد و گفت: تحولات بندری و دریایی در شرق استان هرمزگان را، با هدف دسترسی به آب‌های آزاد، با جدیت در دست پیگیری داریم.

هفته گذشته طی مراسمی با حضور معاون  توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از تلاش های سه ساله آرش رضایی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تقدیر وعباس کمالی به این سمت منصوب شد.

استاندار هرمزگان گفت: طرح توسعه سیمان با راه‌اندازی خط تولید جدید به ظرفیت روزانه سه‌هزار تن سیمان در استان اجرایی می شود.

مهدی دوستی شنبه شب گذشته در دیدار با مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری سیمان افزود: هرمزگان تنها منطقه‌ای است که امکان اجرای طرح توسعه سیمان در آن وجود دارد و بر اساس گفت‌ و گوی انجام شده، یک خط تولید حداقل با ظرفیت تولید روزانه سه‌هزار تن سیمان در قالب طرح توسعه سیمان هرمزگان ایجاد می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان پیش بینی کرد: امسال باتوجه به باران های مناسب در زمان کشت بیش از ۴۸ هزار تن گندم برداشت شود که ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از پارسال است.

عباس مویدی روز یکشنبه گذشته در حاشیه بازدید از زمین های زراعی زیرکشت گندم درهرمزگان افزود: برداشت گندم از سطح ۱۲ هزار هکتار زمین های زراعی این استان  از نیمه فروردین ماه جاری آغاز شده و تا اواسط خرداد امسال ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته به طرح‌های گردشگری استان پرداخت‌شد.

سهراب بناوند هفته گذشته در این خصوص اظهار داشت: وام ها بانکی برای طرح‌های ۲ هتل ۵ ستاره در کیش پرداخت‌ شده است و همچنین هفت طرح به مبلغ  ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، هفت طرح به مبلغ ۲۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارهای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و یک طرح به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و یک طرح به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای داخلی بانک‌ها برای پرداخت به تصویب رسیده است.

استاندار هرمزگان از تلاش های در دست انجام برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی این استان به کشورهای همسایه از جمله قطر خبر داد و گفت: صادرات محصولات کشاورزی به قطر نیازمند گذشت یک بازه زمانی ۶ روزه بود که این بازه زمانی با خرید یک دستگاه آزمایشگاهی مجهز کاهش یافته است.

مهدی دوستی هفته گذشته در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل دولت قطر در جزیره کیش، اظهار داشت: این دستگاه به قیمت ۱۸۰ میلیارد ریال خریداری شده و کمک می‌کند روند انجام آزمایش های لازم به حدود دو و نیم روز کاهش یابد که تاثیر بسزایی در توسعه صادرات محصولات کشاورزی خواهد داشت.

تعمیر اساسی واحد ۲ (GT۲۱)  سه شنبه گذشته نیروگاه گازی خلیج فارس با اتکا بر نیروهای متخصص داخلی و کسب سریع‌ترین رکورد زمانی پایان پذیرفت و در ماه مبارک رمضان با عنایت الهی وارد شبکه برق کشور شد.

پنجشنبه گذشته مهدی دوستی استاندار هرمزگان اکتشاف پهنه‌های معدنی و سرمایه گذاری در حوزه کشت گلخانه‌ای را دو موتور متحرک توسعه پایدار در بخش‌های احمدی و فارغان شهرستان حاجی آباد عنوان کرد و از تصویب ۴۰ طرح مهم برای توسعه پایدار این دو بخش‌ در حوزه‌های مختلف خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: در سال ۱۴۰۱، طرح گازرسانی به ۴۹ روستا و ۲ شهر در دست اجرا و بیش از ۴۵۰ روستا و ۱۲ شهر نیز در مرحله مطالعه، طراحی و در مرحله پیمانسپاری است.

فواد حمزوی چهارشنبه گذشته در تشریح برنامه های سال جاری اظهارداشت: در حال حاضر، طرح انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه و گازرسانی به ۴۹  روستا از جمله ۳۴ روستا در شهرستان بندرعباس در دست اجرا قرار دارد و روند عملیاتی شدن آنها از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

نظامی، انتظامی، دفاعی، قضایی

هفته گذشته یک فروند کشتی خارجی با بیش از ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب های خلیج فارس توقیف شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان یکشنبه گذشته گفت: سال گذشته در راستای سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضاییه، با استفاده از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان ،۲۳ فقره پرونده قتل عمد با محکومیت قصاص، به مصالحه رسید.

هفته گذشته یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر صنعتی در آب های اطراف جزیره بوموسی در استان هرمزگان شناسایی و متلاشی شد و مأموران همچنین یک فروند شناور متعلق به اعضای این باند را توقیف کردند که در بازرسی از آن مقادیر زیادی مواد مخدر شامل بیش از ۱۲۳ کیلو گرم شیشه،۲۲۰ هزار عدد قرص روانگردان، بیش از ۱۰ کیلوگرم هروئین و ۸۸ کیلوگرم حشیش کشف و ضبط شد.

دوشنبه گذشته دستور قضایی برای تعیین تکلیف ۲۰ هزار تن کاغذ وارداتی موجود در انبارهای اطراف بندر شهید رجایی بندرعباس و ترخیص سه هزار تن از این کاغذها ظرف یک هفته صادر شد.

هفته گذشته توسط ماموران انتظامی هرمزگان، یک کلاهبردار حرفه ای که از طریق فروش متقلبانه خودرو، بیش از۲۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

چهارشنبه گذشته از سوی مسوولان قضایی هرمزگان ، خبر راه اندازی گشت ساربانی شتر جهت جلوگیری از تردد شترهای سرگردان در جاده ها و کاهش تصادفات جاده ای اعلام شد.

اجتماعی

استاندار هرمزگان با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها، تاکید کرد: لازم است همه بخش‌های مرتبط به خصوص فرمانداران در این راستا نظارت جدی داشته باشند.

مهدی دوستی روز شنبه گذشته در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان ضمن گرامیداشت روز جهانی بهداشت و با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه کادر بهداشت و درمان در هرمزگان افزود: فرمانداران به طور حتم با اولویت مدارس حاشیه شهرها و روستاها بازدید و ضمن احصای مشکلات، نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه فرهنگیان استان شایسته دریافت بهترین خدمات پزشکی و درمانی هستند، گفت: در راستای ارتقای سطح خدمت رسانی به فرهنگیان استان به زودی پنج شاخه تخصصی جدید به تخصص های فعلی درمانگاه فرهنگیان افزوده می‌شود.

محمد قویدل دوشنبه گذشته به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از روند آماده‌سازی فضای درمانگاه فرهنگیان هرمزگان در بندرعباس افزود: همچنین  رایزنی درخصوص تامین پزشک متخصص با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی و تامین تجهیزات از دیگر اقدام‌های اولیه انجام شده در راستای  تقویت برنامه های  درمانی فرهنگیان در درمانگاه فرهنگیان هرمزگان است.

مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چند جانبه و بین المللی وزارت امور خارجه‌ گفت: "وزارت امور خارجه" آمادگی خود را برای همکاری‌های علمی و تکنولوژیک با سازمان اکو در جهت ایجاد فرصت‌های بین المللی برای دانشگاه هرمزگان اعلام می‌کند.

 علوی سبزواری هفته گذشته در دیدار و مذاکره با سرپرست دانشگاه هرمزگان، با اعلام مساعدت وزارت امورخارجه در برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های بین المللی برای  دانشگاه افزود: هدف ما ارتقای سطح دانش و تبادل اطلاعات بین استان هرمزگان و سایر کشورهاست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: پروژه های طرح ارتقای شاخص های آموزشی استان شامل مدرسه شبانه روزی گوهران بشاگرد، ۲۲بهمن گورزانگ میناب، لافت قشم و هنرستان فومستان پارسیان تا مهرماه امسال آماده بهره برداری می شود.

سیدفخرالدین هاشمی سه‌شنبه گذشته در حاشیه بازدید از این فضای آموزشی با اشاره به اهتمام جدی سازمان نوسازی مدارس کشور جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه در روزهای اخیر از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور برای اجرای پروژه های یادشده تخصیص می یابد.

هفته گذشته به مناسبت ماه مبارک رمضان پنج هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی با همکاری قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه در بین اقشارآسیب پذیر استان هرمزگان توزیع شد.

بخشدار بخش بندزرک میناب گفت: یک خیر۱۱ دستگاه کولرگازی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به مدرسه های کهنه شهر کرگان اهدا کرد.

عبدالهادی اسدپور روز پنجشنبه گذشته در گفت وگوبا ایرنا افزود: باتوجه به فصل گرما و نیاز مدرسه ها به وسایل خنک‌کننده پس طرح موضوع با یکی از خیران در راستای نیت خیرخواهانه به مدارس کهنه شهر کرگان تحویل شد.

فرهنگی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: از ۱۸ فروردین ماه سال جاری، مراکز این کانون در سراسر استان به شکل حضوری پذیرای کودکان و نوجوانان است.

 پروین پشتکوهی شنبه شب گذشته در آیین پویش جشن دیدار با اشاره به بازگشایی مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان افزود: در این پویش ضمن اطلاع‌رسانی مناسب به اعضا، زیباسازی و فضاسازی مرکز با همیاری اعضاء و والدین صورت پذیرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: ۹٠٠ مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان به مساجد، حسینیه ها، هیات های مذهبی و سایر مراکز مورد نیاز استان اعزام شده اند.

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد روز یکشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: ۴٠٠ نفر از این مبلغان اعزامی از شهرستان های قم و مشهد و ۵۰۰ نفر بومی و ساکن استان هستند.

آیین رونمایی از مجموعه داستان «بچه‌های زمین» و تجلیل از نویسندگان این اثر مکتوب روز سه شنبه گذشته در استان هرمزگان برگزار شد.

مجموعه داستان «بچه‌های زمین» با همکاری گروه «طرح مدادهای رنگی» و همراهی والدین هنر دوست به رشته تحریر درآمده است و تنها حاصل ذوق کودکان و نوجوانان هرمزگانی نیست؛ بلکه تخیل و ذوق هنرجویان کم شنوای استان کرمانشاه و کودکان و نوجوانان استان فارس را نیز شامل می‌شود و توسط انتشارات «سمت روشن کلمه» منتشر شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان چهارشنبه گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان خدمات‌رسانی کانون را در حوزه مهارت‌های خلاقانه با محوریت تحول در ابزارهای تدریس گسترش می‌دهد.

پنجشنبه گذشته به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی از سردیس «شهید مرتضی آوینی» در تالار شهید آوینی بندرعباس رونمایی شد.

حوادث

 شنبه گذشته حریق در یک مخزن نگهداری سوخت، موجب آتش گرفتن دو واحد مسکونی و یک خودروی سواری در بندر کلاهی میناب شد؛ این مخزن نگهداری سوخت در حیات یک منزل مسکونی بود که احتمالا به دلیل اتصالی برق دچار آتش سوزی شده است.

رییس شیلات بندرعباس دوشنبه گذشته اعلام کرد: یک دستگاه تریلر که قصد داشت دنده عقب وارد لندینگ کرافت در بندرصیادی بندرعباس شود از روی عرشه به داخل آب دریا افتاد وتعادل این شناور را به هم زد.

علی رمضانی در گفت وگو با ایرنا افزود: این حادثه امروز درحالی رخ داد که ۴ تریلر دیگر حامل شن و ماسه در لندینگ کرافت متوقف شده بودند تا بار را به یکی از جزیره های استان حمل کنند اما تریلر آخری کار دست شناور داد.

وی ادامه داد: در جریان این حادثه بلافاصله راننده تریلر نجات داده شد، خسارت جانی نداشت اما لندینگ کرافت به گل نشست و ۴ تریلر هم در این شناور گیر کرده که لندینگ کرافت دیگری برای نجات آن به محل رسید و مشغول رهاسازی شناور و تریلرها هستند.

بهداشت و درمان

هفته گذشته با اهدای کلیه ها و کبد یک جوان ۲۳ ساله در استان هرمزگان، به سه نفر زندگی دوباره بخشیده شد.

این جوان به هویت محمد جابری سرباز وظیفه و اهل و ساکن مشهد مقدس که در هرمزگان به خدمت نظام وظیفه در آمده بود با کاهش سطح هوشیاری در بیمارستان خاتم الانبیا بندرعباس بستری و متاسفانه در همان ساعات نخست توسط چهار پزشک متخصص داخلی،  متخصص داخلی مغز و اعصاب ، متخصص جراحی مغز و اعصاب و پزشکی قانونی مرگ مغزی وی تایید شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون ۶۳۱ هزار و ۴۷۴ نفر در استان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند که این شمار ۴۷ درصد از جمعیت هدف واکسیناسیون مرحله سوم در هرمزگان است.

دکتر فاطمه نوروزیان هفته گذشته در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعیت هدف هرمزگان برای تزریق واکسن مرحله سوم برابر با یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۸۰ نفر افراد بالای ۱۲ سال هستند.

ورزشی

دوشنبه گذشته درهفته نوزدهم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور تیم شهرداری بندرعباس در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس به مصاف تیم بعثت کرمانشاه رفت و با تساوی یک بر یک دربرابر این تیم متوقف شد.

چهارشنبه گذشته المپیاد ورزشی کارکنان شهرداری بندرعباس ویژه ماه مبارک رمضان( یادواره شهید ابراهیم هادی) آغاز شد.

رسول جهانداری سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس دراین زمینه گفت: این المپیاد در۱۲ رشته دارت، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا،دو ومیدانی ، پرتاب آزاد بسکتبال،والیبال ساحلی و ساحلی،فوتسال،ضربات پنالتی ، شطرنج، دارت و دوچرخه سواری است.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان میلیارد ریال از محل کودکان و نوجوانان استاندار هرمزگان ماه مبارک رمضان چهارشنبه گذشته استان هرمزگان هفته گذشته شنبه گذشته راه و شهرسازی لندینگ کرافت دوشنبه گذشته هرمزگان گفت طرح به مبلغ مهدی دوستی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان

سرهنگ سعید تجری گفت: طی پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، یک سایت قمار و شرطبندی آنلاین رصد و  شناسایی مدیران و گردانندگان آن بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: برخی از اعضای این باند که در چند شهر استان فعالیت می‌کردند اقدام به عضو گیری، دریافت وجوه و ثبت شرطبندی‌ها در سایت مذکور می‌کردند.

سرهنگ تجری گفت: پس از ماه‌ها تحت نظر گرفتن و تعقیب افراد مرتبط، نهایتا سرشاخه اصلی این باند قمار در استان گلستان  شناسایی و در یک عملیات گسترده پلیسی، بصورت همزمان در چند نقطه، ۱۲ نفر از عوامل این باند در حالیکه همچنان در حال فعالیت غیرقانونی بودند دستگیر و ضمن توقیف تجهیزات الکترونیکی، به مرجع قضایی معرفی و پس از انجام مراحل قانونی از آنطریق روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی یادآور شد: ارزش ریالی این پرونده و میزان تراکنش‌های مربوطه تا این لحظه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ تجری به افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، هشدار داد: پلیس فتا با قاطعیت با گردانندگان دخیل در بحث قمار و  شرط بندی آنلاین  برابر قانون رفتار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • انهدام باند قمار و شرط بندی آنلاین در گلستان
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان