Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی نصیری گفت: جلساتی با همکاری شهرداری منطقه و دیگر ادارات انجام شده است که نقش مسجدمحوری و استفاده از ظرفیت مساجد برای رفع معضل محلات همواره مورد تاکید است.

عضو شورا و ناظر منطقه ۲ شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نمایشگاه هنربانو پایلوت منطقه ۲ بود تا بانوان نیازمند اگر هنر تولیدی دارند امکان فروش پیدا کنند که این نمایشگاه تجربه خوبی داشت که می‌تواند ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری گفت: نکاتی درباره خانه محله و زمین‌های ورزشی مطرح شد و همه این مسائل درست است و این منطقه مشکلاتی دارد که باید با پیگیری در اولویت قرار بگیرد.

او گفت: سازمان فرهنگی روشی استخراج کند که برای سانس‌بندی و استفاده از امکانات ورزشی و فرهنگی با تعامل دیگر محلات و دستگاه‌ها ساماندهی ایجاد شود که بسیاری از زمین‌ها مورد تملک شهرداری، اما خاکی است، قرار نیست چمن کاشته شود، ولی می‌توان مورد استفاده قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: چون کمبود بودجه وجود دارد باید دید که با همین میزان چه اقدامی می‌توان انجام داد، معضل این منطقه تملک است که بین دستگاه‌های دخیل به یک مدل مشترک نرسیدیم.

به گفته او، تهاتر پیشنهادی است که امکان حل مشکلات تملک این منطقه را با اوقاف به وجود می‌آورد و کسانی که در این محلات فعال هستند، از کار هم مطلع نیستند و سبب می‌شود که کار سطحی انجام شود، اما اگر با هم کار کنند می‌توانند کار‌های بیشتر و عمیق‌تری انجام دهند.

رفع محرومیت‌ها نیاز به فکر جهادی دارد

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز گفت: محرومیت فقط اقتصادی نیست، برای رفع محرومیت‌ها فکر جهادی باید باشد و در این راستا هم از ظرفیت مساجد به صورت کامل استفاده شود.

سیده مریم حسینی گفت: با وجود پیشرفت و مدرن شدن شهر هنوز پهلوانانی داریم که از وقت خود برای رفع مشکلات مردم می‌گذرند که ۱۵۷ محله در شهر شیراز وجود دارد که ۲۲ محله در منطقه ۲ است.

به گفته او، اگر جایی فرهنگسرا ندارید، نباید منجر به نگرانی باشد، چون می‌توان از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها استفاده کرد. به تعداد مساجد می‌توان فرهنگسرا داشته باشیم.

حسینی گفت: محرومیت فکری مدیران سبب شده که وضع هویتی محلات دچار مشکل شود و یاوران شورا در محلات کمک کنید تا مشکلات برطرف شود چراکه باید تفکر را در شهرداری عوض کنیم.

شهریاری، شهردار منطقه ۲ نیز در این جلسه با ابراز گلایه از دستگاه‌های اجرایی که گاه کار را طولانی می‌کنند، گفت: شورا هم توان و هم اختیار دارد و می‌تواند تمام دستگاه‌ها را به پاسخگویی وادار کند.

او گفت: برخی از محلات اصیل شهر هنوز فاضلاب ندارد، اما برای فاضلاب محلات حاشیه‌ای شهر که اغلب غیرمجاز هستند، اقدام شده است، خواهشم این است که از دستگاه‌های دیگر غیر از شهرداری بپرسید که چه کاری انجام دادند چراکه بسیاری از اقدامات شهرداری در گرو انجام خدمات دیگر دستگاه‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز طرح مسجدمحوری رفع معضل محلات دستگاه ها شهر شیراز برای رفع منطقه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هر سال در چنین فصلی که موسم بسیار خاص و محصول در آستانه رسیدن است مشکل آب اینجاد می‌شود و علت آن این است که وزارت نیرو مدیریت سد و مدیریت کانال را از هم جدا کرده است.

آیت الله سید حسن عاملی، ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد با تبیین آثار عدم مدیریت یکپارچه سد و کانال اظهار کرد: با دوگانه شدن مدیریت آب نه به موقع و نه به اندازه رها می‌شود و گاهی آمار اطلاعات سدهای مخزنی هم به درستی اعلام نمی‌شود در نتیجه استان اردبیل در برنامه‌ریزی کاملاً با بن‌بست مواجه می‌شود که چقدر اجازه کشت بدهد.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: امسال علی رغم ذخیره سازی مناسب آب در سدهای مخزنی ارس و خدا آفرین، رهاسازی متناسب با نیاز آبی شبکه ۸۵ هزار هکتاری مغان صورت نمی‌گیرد و فرصت حساس کشت و زرع از دست می‌رود این مشکل باید برای همیشه حل شود. اینجانب موضوع را با آقای رئیس جمهور مکاتبه خواهم کرد و از نمایندگان مجلس هم می‌خواهم با تمام توان به این موضوع ورود کنند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در خود استان هم باید اقداماتی صورت گیرد طول کانال اصلی مغان ۱۸۰ کیلومتر است ولی فقط ۶۰ کیلومتر بتنی شده و ۱۲۰ کیلومتر خاکی است در نتیجه هم هدر رفت آب درست می‌شود و هم اراضی زهدار می‌شود که اصلاح آن هزینه سنگینی دارد. چنانچه دولت برای کشاورزی و برای استفاده بهینه از آب حساس است دستور دهد امسال حداقل ۵۰ کیلومتر این کانال بتنی شود.

آیت الله عاملی بیان کرد: بیشترین کمبود آب در منطقه بیله سوار و جعفرآباد درست می‌شود چون در انتهای خط قرار گرفته‌اند و کانال‌ قدیمی است، در حالی که از بالا دست زمین های جدیدی زیر کشت و آبیاری رفته است یعنی تاوان آن را باید آخر خطی‌ها بدهند! گاهی شخصاً در همان منطقه با اعتراض و عصبانیت  بسیار شدید کشاورزانی که حقابه تاریخی دارند مواجه شده ام در حالی که هیچ کس جوابگو نیست به همین جهت برای حل مشکل بیله سوار و جعفرآباد باید یک سد در منطقه بیله سوار با ظرفیت ۴۰ میلیون متر مکعب احداث شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • ‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است