Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@14:47:23 GMT

قیمت سنگ‌آهن چین صعودی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۸۸۹۳

قیمت سنگ‌آهن چین صعودی شد

قیمت آتی سنگ آهن چین با امید به بهبود تقاضا افزایش یافت.

به گزارش ایران اکونومیست، معاملات آتی سنگ آهن معیار چین، حدود چهار درصد افزایش یافت و بیشتر ضررهای هفته را از بین برد زیرا کارخانه‌ها با امید به تقاضای بهتر و از سرگیری حمل‌ونقل پس از کاهش محدودیت، تولید را افزایش دادند.

داده‌های سایت مشاوره مای استیل نشان داد که نرخ بهره‌برداری از ظرفیت کوره بلند در ۲۴۷ کارخانه فولاد در سراسر کشور در این هفته ۸۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۲ درصد از ۸۴.۹۵ درصد هفته قبل و بالاترین میزان از اواخر جولای در سال ۲۰۲۱ بوده است.

فعال‌ترین معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان، برای تحویل در سپتامبر، با جهش ۳.۹ درصدی به ۹۲۵ یوان (۱۴۵.۱۹ دلار) در هر تن رسید. در زمان تعطیلی بازار، آنها با ۲.۹ درصد افزایش به ۹۱۶ یوان رسیدند که ۰.۳ درصد کاهش را برای هفته ثبت کردند. ژو گویچو، تحلیلگر جینرویی کپیتال گفت: «فولادسازان با انتظار افزایش تقاضا در بخش‌های پایین‌دستی، تولید خود را از سر می‌گیرند.

سایر مواد فولادسازی در بورس دالیان نیز افزایش یافت. معاملات آتی زغال‌سنگ کک‌ در بازار کالایی دالیان با ۲.۸ درصد افزایش به ۳۱۵۲ یوان در هر تن و قیمت کک با ۱.۱ درصد افزایش به ۴۲۱۷ یوان در هر تن رسید.

 قیمت آتی میلگرد فولادی مصالح ساختمانی در بورس آتی شانگهای، برای تحویل در اکتبر، با ۱.۳ درصد افزایش به ۵۰۴۹ یوان در هر تن رسید. کویل‌های نورد گرم مورد استفاده در خودروها و لوازم خانگی با ۰.۹ درصد افزایش به ۵۱۹۸ یوان در هر تن رسید.

به نقل از کیتکو، مصرف ظاهری محصولات اصلی فولادی از جمله این دو ماده در چین تا روز پنج‌شنبه ۳.۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت. معاملات آتی فولاد ضد زنگ شانگهای با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۹۸۳۵ یوان در هر تن رسید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سنگ‌آهن ، چین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سنگ آهن چین درصد افزایش افزایش یافت معاملات آتی سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا