Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جزیره کیش از ۲۰ تا ۲۶ فروردین سال جاری شاهد رویدادهای مختلفی بوده که حضور ۲ روزه وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر به عنوان یک رویداد سیاسی مهمترین آنها است.

این سفر که روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ فروردین سال جاری برگزار شد در پی دستور ویژه آیت‌الله‌ رئیسی‌ رییس جمهور کشورمان برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی قطر و پیگیری دیدار وزیر راه و شهر سازی کشورمان با وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر در جریان سفر آیت الله رییسی به کشور قطر برنامه ریزی شده یود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر به دعوت رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی به منظور پیگیری مذاکرات مختلف در حوزه های حمل و نقل هوایی و ارتباطات در قالب هیات بلند پایه از مسوولان آن کشور از جمله رییس کل برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ به جزیره کیش سفر کرد.

امضای ۶ سند همکاری در حوزه های حمل  و نقل هوایی و دریایی و پشتیبانی ایران از جام جهانی از جمله رهاوردهای آن بود که این اسناد شامل سند فارسی توافق نامه امضا شده در سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به قطر، سه سند توسعه همکاری های مشترک بین ایران و قطر در حوزه های حمل و نقل هوایی و یک سند همکاری حمل و نقل دریایی، و صورتجلسه مفاد همکاری های مشترک در پشتیبانی از جام جهانی قطر است.

اتصال FIR  موسوم به نواحی پروازی بالای کشورهای ایران و قطر پس از ۶۰ سال از دیگر دستاوردهای این سفر بود که استقلال کشور قطر در داشتن مرزهای هوایی، افزایش ارتباطات هوایی ایران و قطر، امکان درامد زایی ارزی از طریق رفت و آمد هواپیماهای قطری از آسمان ایران از مزیت های این اتصال برای هر دو کشور است.

براساس توافقات سال های گذشته FIR (نواحی پروازی بالای کشورها) قطر در بحرین بوده به عبارتی هر هواپیمایی که درصدد فرود در خاک قطر بود باید از بحرین اجازه می گرفت که سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی به منظور کاهش مشکلات کشور در این خصوص از چند ماه گذشته رایزنی های مختلفی را آغاز کرد و با رای ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری) برای این اتفاق پس از ۶ دهه تغییر پیدا کرد و در این سفر نحوه اجرای آن در یکی از اسناد به امضا رسید.

انتصاب پنج مدیر در کیش

هفته گذشته سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش و رییس اداره مخابرات و رییس پلیس فتای این جزیره منصوب شدند.

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کش در  حکم شاه پیری پیگیری ۱۳ اولویت از جمله اعتلای فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش با محوریت سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر امور مرتبط، راهبری امور مربوط به آموزش های عمومی و تخصصی منطقه با هماهنگی نهادهای ذیربط و تعامل حداکثری با آنها و راهبری و نظارت بر انجام امور مربوط به تامین نظم اجتماعی، مبارزه و کنترل مواد مخدر و امنیت کیشوندان، سرمایه‌گذاران و گردشگران با هماهنگی نهادهای ذیربط خواسته شده است.

شاه پیری، مشاور اجرایی و مدیر کل حوزه ریاست سازمان سینمایی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان و معاون ارتباطات مرکز رسانه قوه قضاییه کشور را در کارنامه  دارد.

رضا شجیع سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز سابقه دبیری شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان، سرپرستی دفتر توسعه پایدار این وزارتخانه، عضویت کمیسیون ملی یونسکو، عضویت شورای هماهنگی دبیرخانه های سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در کارنامه دارد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در حکم خود خطاب به همایون روحیان سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی کیش خواست در جهت معرفی دانشگاه به‌عنوان قطب تربیت تکنسین در منطقه و هدفمند کردن فعالیت‌های مرکز علمی کاربردی کیش، ظرفیت سازی برای توسعه آموزش‌های عالی علمی کاربردی مورد نیازمنطقه آزاد کیش برای ورود به عرصه رقابت بین المللی و جذب دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی تلاش کند.

در آئینی با حضور فرماندهی انتظامی ویژه کیش و جمعی از مدیران، از زحمات سرهنگ محمدرضا رضایی قدردانی و سرگرد محسن بابایی به عنوان رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش معرفی شد.

 همچنین مجید حاجی زاده نیز به عنوان رییس جدید شرکت مخابرات کیش معرفی شد.

 اجتماعی

پرویز حیدری راد رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: این جزیره در سال تحصیلی جاری با ۱۱ مقام کسب شده در المپیادهای علمی در رتبه دوم افتخارات این مسابقه در استان هرمزگان ایستاد.

وی افزود: : ۳۰۰ نفر از دانش آموزان جزیره کیش شامل ۱۲۴ نفر دانش آموز دختر و تعداد ۱۷۶ نفر دانش آموز پسر  در این آزمون بزرگ علمی شرکت و از این تعداد ۳۴ نفر  در مرحله اول قبول و ۱۱ نفر از آنان موفق به کسب برترین مقام های استانی شدند.

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش در دومین هفته از بازگشایی مدارس اظهار داشت: با توجه به از سرگیری آموزش های حضوری دانش آموزان، ۶ گروه بهداشت محیط این مرکز روزانه از مدارس نظارت می کنند.

محمدرضا رضانیا درخصوص نظارت بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس گفت: کارشناسان این مرکز به صورت مستمر نظارت های متعددی از مدارس جزیره انجام می دهند و در صورتیکه که در مدرسه پروتکل های بهداشتی رعایت نشود مانع از فعالیت آن خواهند شد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش نیز نسبت به کلاهبرداری از کیشوندان با ترفتند تماس از طرف نهادهای دولتی هشدار داد و هیچ سازمان و نهاد رسمی از طریق شماره‌های شخصی یا شبکه‌های اجتماعی با شهروندان تماس نمی‌گیرد.

سرگرد محسن بابایی با بیان اینکه از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک و کد فعالسازی نرم افزارهای بانکی به بهانه برنده شدن در مسابقه و یا قرعه کشی های رادیویی و تلویزیونی خودداری شود افزود: شهروندان به خاطر داشته باشند کلاهبرداران همواره از غفلت آنان و با انجام ترفندهای فریبانه سعی می کنند در رده اول اطمینان شما را از واقعی بودن تماس جلب کرده و برای دست یابی به اهداف مجرمانه خود اقدام کنند.

ورزش

مدیر مرکز ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش گفت: این جزیره در سال گذشته شاهد برگزاری ۲۷ اردوی ورزشی تیم های ملی کشور از جمله اردوی تیم ملی فوتبال مردان و زنان، دوچرخه سواری، تنیس، تیرو کمان، فوتسال ژیمناستیک، وزنه برداری بود.

عزیز الله فرضی اضافه کرد: امسال نیز میزبانی از اردوهای متعددی در این جزیره برنامه ریزی شده که با توجه به حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی حضور برپپایی اردوی این تیم یکی از اولویت های میزبانی در کیش است.

وی یادآور شد: همچنین سال گذشته این جزیره شاهد برگزاری ۱۳۰ مسابقه ملی و بین المللی بود که میزبانی از انتخابی المپیک فوتبال قطع عضو و ناشنوایان غرب آسیا، شطرنج جام کیش و ماراتن کیش از جمله این مسابقات بود.

اردوی تیم ملی ژیمناستیک کیش نیز به عنوان اولین اردوی برگزار شده در این جزیره طی سال جاری بوده که هفته گذشته با حضور  ۱۶ عضو تیم ملی ژیمناستیک جوانان زیر نظر مربیان تمرینات برپا شد که عفت نفر از ورزشکاران حاضر از یزد، پنج ورزشکار از کیش به همراه ورزشکارانی از استان‌های مازندران، کردستان، آذربایجان شرقی و فارس در این اردو حضور داشتند.

برچسب‌ها کیش سازمان منطقه آزاد قطر تیم ملی فوتبال هرمزگان رستم قاسمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش سازمان منطقه آزاد قطر کیش سازمان منطقه آزاد قطر تیم ملی فوتبال هرمزگان رستم قاسمی سازمان منطقه آزاد منطقه آزاد کیش جمهوری اسلامی علمی کاربردی ایران و قطر جام جهانی جزیره کیش حمل و نقل تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار دادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که 8 جلسه کارگروه تشکیل شده است.

رایگان شدن درمان کودکان تا 7 سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  100 نفره طراحی شود، گفت: پیش قراردادهای 10 تا 12 جت هم بسته شده است.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/ کمترین حقوق ۱۰ میلیون تومان می‌شود
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • اردکان فرمانداری ویژه شد