Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر نمایش «سیزده تای اول» گفت: قرارداد بازیگران تئاتر وجه قانونی نداشته و قابلیت پیگیری ندارد، البته اگر پرداختی صورت نگیرد می‌توان به خانه تئاتر یا مرکز هنرهای نمایشی شکایت کرد اما مطمئن باشید این شکایت ها به جایی نمی‌رسد.

نیما قربان‌زاده در گفت‌وگو با میزان، پیرامون قرارداد بازیگران تئاتر گفت: متاسفانه در تئاتر به جز عده ای محدود دستمزد چندانی به عوامل داده نمی‌شود، چرخه تئاتر گردش مالی زیادی ندارد و اگر گروهی بخواهد اثری را روی صحنه ببرد باید تمامی سرمایه خود را خرج صحنه و دکور و این چنین مسائلی کند و به همین دلیل سرمایه ای برای عوامل وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در همین رابطه ادامه داد: در این بین اگر اثری با شرایط مالی نسبتا خوبی هم پیشنهاد شود معمولا به دلیل شرایط اجرا پرداختی صورت نمی گیرد و یا اگر پرداختی هم باشد به اندازه قرارداد نبوده و در زمانبندی بسیار طولانی پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید

این بازیگر تئاتر درباره ورود تهیه کنندگان غیر حرفه ای به تئاتر افزود: این روزها در تئاتر آثار زیادی روی صحنه می رود که نام تهیه کنندگان متفاوتی هم در آنها وجود دارد، منتها عرصه نمایش به طور کلی تهیه کننده تخصصی ندارد، به همین دلیل اکثر افرادی که به نام تهیه کننده حضور پیدا می کنند هم در صورت بدقولی دیگر در این عرصه نیستند که بخواهیم با آنها کار نکنیم.

وی در همین راستا اضافه کرد: به نظر من نیاز داریم تا شرایط حضور تهیه کنندگان در تئاتر را برنامه ریزی کنیم، باید ضوابط و قوانینی وجود داشته باشد تا هرکسی نتواند به راحتی وارد تئاتر شود و بدون پرداخت دستمزدها این هنر را ترک کند. 

بازیگر نمایش «اپلیکیشن بابایاب» قرارداد بازیگران تئاتر را فاقد اعتبار قانونی دانست و اضافه کرد: قرارداد بازیگران تئاتر وجه قانونی نداشته و قابلیت پیگیری ندارد، البته اگر پرداختی صورت نگیرد می‌توان به خانه تئاتر یا مرکز هنرهای نمایشی شکایت کرد اما مطمئن باشید این شکایت ها به جایی نمی‌رسد زیرا بازوی قانونی و قضایی برای پیگیری این قراردادها در عرصه هنرهای نمایشی وجود ندارد. 

وی در همین راستا تاکید کرد: از نظر من قراردادهای تئاتری به شدت نیازمند ورود دستگاه قضایی هستند، این ورود باعث می‌شود تا تهیه کنندگان به راحتی از زیر مسئولیت های خود شانه خالی نکنند. البته همه ما می دانیم که چرخه اقتصاد تئاتر معیوب است اما این نباید دلیلی باشد تا همین دستمزدهای اندک هم به بازیگران و عوامل داده نشود. 

قربانزاده با اشاره به عدم پرداخت قراردادهایش در سالهای گذشته خاطرنشان کرد: آنچه مشخص است اینکه باید نگاهی تازه به وضعیت قراردادهای تئاتری شود، ما هم راضی نیستیم که کسی به شکایت برسد منتها اگر از همان ابتدا وکیلی قانونی وجود داشته باشد و یا قراردادها زیر نظر یک ارگان قضایی امضا شود دیگر این مشکلات بوجود نخواهند آمد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تئاتر تئاتر ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار تئاتر تئاتر ایران قرارداد بازیگران تئاتر تهیه کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است

علی محبوب پور گفت: بلافاصله پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغالسنگ رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم گردید.

این مقام قضائی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت فوت این فرد در حال انجام می‌باشد و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

محبوب پور بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه با افرادخاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • قانون جدید صدور حکم تخلیه مستاجر سال ۱۴۰۳
  • استایل و پوشش متفاوت بازیگران زن در پشت‌صحنه یک تئاتر | تصویر
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی